tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Pirelli przed rundą FIM Superbike w Katarze
NAS Analytics TAG

Pirelli przed rundą FIM Superbike w Katarze

Autor: Reklama 2015.10.15, 10:27 Drukuj

Tor Losail International Circuit w Doha będzie gościł mistrzostwa świata motocykli produkcyjnych już po raz siódmy (po raz drugi z rzędu w nocy). Dla Pirelli będzie także okres weryfikacji mieszanek na przyszły sezon.

Tor Losail International Circuit rozpoczął działalność w roku 2004 roku. Obiekt położony jest zaledwie kilka kilometrów od stolicy Kataru i jedną z jego unikalnych cech jest system oświetlenia umożliwiający prowadzenie rywalizacji w nocy.

Tor ma 5380 metrów długości, 12 metrów szerokości, a jego najdłuższa prosta startowa liczy 1068 metrów. Sześć lewych zakrętów i dziesięć prawych tworzy ciekawą i wymagającą kombinację w której przeważają wiraże o średniej i wysokiej prędkości. Wisienką na torcie jest długa i bardzo szybka prosta startowa. Pomimo że wokół toru rozlokowano duże ilości sztucznej trawy na tor nanoszona jest duża ilość piasku z pustyni, który w pierwszych sesjach treningowy podrywany jest pędem przejeżdżających motocykli.

Mistrzostwa Świata WSBK początkowo rozgrywane były na Losail w okresie wiosny za dnia. Od ubiegłego roku imprezę przeniesiono na jesień i jest ona rozgrywana nocą. To oznacza zdecydowanie inne temperatury pracy w zestawieniu z jazdą w ciągu dnia.  

Sam tor od początku swojej eksploatacji nie miał wymienianego i w niektórych miejscach wykazuje wyraźne zużycie. To stawia podwyższone wymagania dla opon, szczególnie przednich, które będą musiały kompensować ograniczoną przyczepność. Tor w Katarze wymaga właściwej kombinacji stabilności w strefach hamowania i wysokiego poziomu przyczepności tyłu, aby utrzymać właściwą trajektorię w szybkich zakrętach. Oznacza to konieczność zastosowania twardych mieszanek z przodu oraz miękkich mieszanek z tyłu. Dodajmy, że sprawę cały czas komplikuje obecność piasku na torze, który ogranicza przyczepność i powoduje mikro uślizgi prowadzące do niszczenia bieżnika opony.

W najbliższy weekend Pirelli dostarczy na tor Losail w sumie 2721 opon, które będą do dyspozycji kierowców klas Superbike oraz Supersport.

W klasie Superbike każdy z kierowców będzie miał do dyspozycji 65 opon, w tym 32 przody i 33 tyły. Liczba ta obejmuje opony na suchą nawierzchnię, intermediaty i opony deszczowe. Kierowcy rywalizujący w sesji Superpole otrzymają w sobotę opony kwalifikacyjne w mieszance supersoft.  

Zdję™cia
motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    na górę