tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Oficjalne otwarcie salonu Promotocykle.pl w Nowym Targu: cztery dowody na to, ¿e nie zawsze "du¿y mo¿e wiêcej"
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Oficjalne otwarcie salonu Promotocykle.pl w Nowym Targu: cztery dowody na to, ¿e nie zawsze "du¿y mo¿e wiêcej"

Autor: Igor Przybylski 2022.04.26, 11:26 Drukuj

W ubiegłym tygodniu w Nowym Targu przy ul. Szaflarskiej 103a odbyło się oficjalne otwarcie salonu Promotocykle.pl. Podczas tego otwarcia mieliśmy możliwość zapoznać się z innowacyjnym konceptem działania salonu oraz poznać motocykle czterech wiodących marek w klasie 125 cm3: UM Motorcycles, Bajaj Auto Limited, ZIPP i Romet. Była też okazja by odbyć nimi jazdy testowe.

O szufladkowaniu motocykli o pojemności 125 cm3, o wrażeniach z jazdy w pięknych okolicznościach przyrody i o tym dlaczego mniejszemu wolno więcej przeczytacie poniżej.

NAS Analytics TAG

Zapraszam.

Na otwarcie salonu Promotocykle.pl w Nowym Targu pojechałem wraz z Dominiką Jochymską. Podczas podróży oboje obawialiśmy się, że wydarzenie może zostać popsute przez… pogodę! Jeszcze trzy dni temu w okolicach Katowic i Krakowa padał śnieg z deszczem, więc co można innego myśleć w sytuacji, gdy jazdy testowe motocyklami klasy 125 cm3 miały odbyć się po malowniczych drogach okolic Nowego Targu, zaledwie 20 km od największego sąsiada w bezpośrednim otoczeniu Tatr - Zakopanego: - "Cóż… kwiecień, plecień…".

Salon Promotocykle.pl znajduje się w dogodnej lokalizacji, w Nowym Targu przy ul. Szaflarskiej 103a. Jadąc Drogą Krajową 47 od Krakowa, skręcamy w lewo na rondzie zaraz za Restauracją Mc Donald’s i jesteśmy na miejscu. Nie sposób nie zauważyć siedziby salonu, ponieważ już przed wjazdem na parking wita nas olbrzymi baner Promotocykle.pl: - "Wygląda prawie jak celebrycka ścianka, na której można zrobić sobie fajne zdjęcie 😉". - pomyślałem. Wejście do salonu zostało przystrojone w pokaźną ilość czerwonych i czarnych balonów, nad którym rozpościerał się duży szyld Promotocykle.pl. Tuż obok wejścia, w jednym rzędzie czekali na nas bohaterowie czwartkowego wydarzenia - motocykle testowe klasy 125 cm3 wiodących w tym segmencie marek: UM Motorcycles, Bajaj Auto Limited, ZIPP i Romet.

Moją szczególną uwagę przykuł Scrambler 125 marki ZIPP. Surowy, prosty, bez zbędnych ozdobników, z LED-ową lampą z przodu i brązową kanapą: - "Jak jeździć po Nowym Targu to tylko Scramblerem". Świetnie prezentował się też motocykl Renegade Sport 125 marki UM Motorcycles. Z wyglądu przypomina wypisz, wymaluj Harleya a dokładniej model Sportster. Muszę też wspomnieć o Romecie RCR 125, który wygląda jak rasowy Bobber. Tuż obok niego stał motocykl, którego nigdy wcześniej nie widziałem. Bardziej masywny od pozostałych, z szeroką kierownicą, okrągłymi lusterkami i z dziwnie znajomą przednią lampą: - "Fat Boy!? To Ty??". To nie Fat Boy. To motocykl Benda BD 300 Chinchilla. Przyjechałem do Nowego Targu by zapoznać się z gamą modeli 125, a tymczasem dostaje naprawdę dobrze wyglądające motocykle, przypominające te z Milwaukee. To prawie jak Deja Vu! Czad!

Główna koncepcja sieci salonów Promotocykle.pl, która została nam przedstawiona podczas otwarcia salonu w Nowym Targu zakłada: multibrandowość (oferta wiodących, wyspecjalizowanych w swoich segmentach światowych i popularnych na rynku marek motocyklowych: UM Motorcycles, Bajaj Auto Limited, ZIPP, Romet), otwieranie kolejnych salonów w lokalizacjach o wyraźnym wskaźniku zapotrzebowania na poruszanie się motocyklami, wysokie standardy obsługi klienta, fachową i specjalistyczną pomoc w dobrze motocykla, kasku, odzieży motocyklowej oraz akcesoriów, doradztwo i serwis, sprzedaż stacjonarną i internetową. Niezbędnym elementem planu ma być również integracja pomiędzy klientami, a salonem, poprzez organizację różnego rodzaju eventów i imprez motocyklowych.

Moje wcześniejsze porównania motocykli marki UM Motorcycles do Harleya Davidsona okazały się dość trafne, ponieważ w czasie prezentacji dowiedzieliśmy się że jest to marka amerykańska pochodząca ze słonecznej Florydy, z Miami.

UM Renegade Sport 125 wyposażony został w silnik 1-cylindrowy, 4-suwowy, który generuje 10 KM, jest chłodzony powietrzem, posiada 5-stopniową skrzynię biegów i system hamulcowy CBS. Zbiornik paliwa mieści 13,5 l benzyny. Motocykl spełnia normę EURO 5.

Oprócz Renegade’a, UM Motorcycles w swojej ofercie posiada model Renegade Commando 125. "Komando" został wyposażony w 1-cylindrowy, 4-suwowy silnik o mocy 15KM, chłodzony cieczą. To co go wyróżnia to jego wygląd i gabaryty, które nie przypominają motocykla o pojemności 125 cm3. W dalszej części prezentacji mogliśmy usłyszeć kilka słów o Pulsarze 125 marki Bajaj Auto Limited, o Romecie SCMB 125 oraz o Scramblerze 125 marki ZIPP, który spodobał mi się już na samym początku. To jego właśnie zabrałem na jazdę testową, gdy dobiegła końca oficjalna część otwarcia salonu Promotocykle.pl.

ZIPP Scrambler 125 prowadzi się naprawdę dobrze. Pod warunkiem, że jest się świadomym jego ograniczeń, podobnie zresztą jak pozostałych 125. Ale w tym segmencie motocykli nie chodzi o prędkość. Chodzi o przyjemność z jazdy i o wiele innych, ważniejszych rzeczy. Ale o nich za chwilę. ZIPP Scrambler 125 posiada silnik 1-cylindrowy, 4-suwowy, chłodzony powietrzem. Moc max. wynosi 9 KM. Zbiornik paliwa mieści 16,5 l benzyny. Waga motocykla to 147 kg. Udało mi się rozpędzić go do 87 km/h. Scrambler 125 jest stabilnym motocyklem, nie czułem żadnych obaw stojąc na podnóżkach i jadąc po bocznej, szutrowej dróżce, mając po swojej lewej stronie przepiękny widok gór pokrytych śniegiem. Motocykl i jego kostkowe opony radzą sobie również z bardziej błotnistym i mokrym terenem.

W przerwie jazdy testowej zorganizowano sesję zdjęciową motocykli UM Motorcycles, Bajaj Auto Limited oraz Romet. Kiedy część redaktorów wykonywała zaplanowane sekwencje jazdy motocyklowej, pozostali czekali na swoją kolej. Ja w tym momencie, mając Scramblera mogłem po prostu wykorzystać swój czas do maksimum i pojeździć po polnych drogach.

Tekst rozpocząłem od rozważań na temat pogody. Pogoda w Nowym Targu dopisała, gdy tylko ruszyliśmy na przejażdżkę zza chmur wyszło trochę słońca i zrobiło się odrobinę cieplej. W tytule napisałem, że nie zawsze "duży może więcej. Motocykle klasy 125 chociaż nie grzeszą mocą mają do zaoferowania wiele innych pozytywnych cech. Biorąc pod uwagę ich rozmiary łatwiej jest o miejsce parkingowe w zatłoczonym mieście. Podobnie sprawa ma się, jeśli chodzi o manewrowanie w korkach pomiędzy innymi uczestnikami ruchu drogowego. 125-tką przeciśniesz się łatwiej aniżeli dużym Adventurem bądź Cruiserem. Co jeszcze? Motocykle 125 spalają o wiele mniej paliwa od swoich większych pojemnościowo kolegów, a to przekłada się na kondycję portfela.

Przyjęło się, że 125-tki to najlepsze motocykle dla początkujących. Gdzie nie spojrzysz, na każdym portalu o tematyce motocyklowej przeczytasz: "Motocykle 125, najlepsze dla początkujących". Wiecie co? Szlag mnie jasny trafia, gdy na każdym kroku to czytam. Oczywiście, że osobie początkującej, która zamierza kupić swój pierwszy motocykl nie poleciłbym od razu Triumpha Rocketa III czy BMW S 1000 RR, ale dajcie spokój! Kategorycznie sprzeciwiam się szufladkowaniu motocykli o pojemności 125 cm3 jako "motocykli dla początkujących". Gdyby miały rzeczywiście spełniać tylko taką rolę, to na egzaminie prawa jazdy kat. A wszyscy zdawalibyśmy na 125-tkach, a nie na motocyklach o pojemności 650 czy 690 cm3.

Oczywiście, by jeździć motocyklem 125 wystarczy prawo jazdy kat. B i nie trzeba mieć wcale motocyklowego prawa jazdy. Jak zatem moim zdaniem powinniśmy patrzeć na motocykle klasy 125? Szeroko. Jak na motocykle, które mogą być dobrym rozwiązaniem dla osób początkujących, ale przede wszystkim powinniśmy spojrzeć na ich charakterystykę. 125-tka to motocykl który mało pali, a dzięki swojej konstrukcji możemy zapomnieć o instrukcji użytkowania wielkości powieści Fiodora Dostojewskiego. Serwis, części, użytkowanie i eksploatacja motocykla jest znacznie tańsza, niż w przypadku większych pojemności. Pozostałe opłaty również. Motocykle 125 mogą służyć również jako odskocznia od codziennego poruszania się samochodem przez zakorkowane centrum miasta. Nie każdy kocha motocykle i nie każdy musi być od razu pasjonatem jednośladów by chcieć zaangażować swoje uczucia, czas, umiejętności i pieniądze by móc poruszać się po drodze większymi pojemnościowo motocyklami niż 125 cm3.

Motocykle klasy 125 zasługują na uwagę i powinniśmy spoglądać na nie jak na szansę, nie zaś jak na ograniczenie. Zwłaszcza w dzisiejszych czasach, kiedy wszystko idzie w górę. Wszystko oprócz naszych pensji.

Otwarcie salonu Promotocykle.pl w Nowym Targu i prezentacja poszczególnych marek i modeli motocykli 125 pokazały, że segment 125-tek rozwija się coraz prężniej. Pokazały też to, że należy podchodzić do niego z pełną powagą i uwagą. Bo "małe" też jest piękne i często może więcej.

Motocyklowy sklep internetowy | Promotocykle.pl

Romet Motors - Motocykle, Skutery, Motorowery

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
01 Promotocykle pl Nowy Targ motocykle
NAS Analytics TAG
02 Promotocykle pl Nowy Targ przed salonem
03 salon Promotocykle pl Nowy Targ scrambler
04 zipp scrambler Promotocykle pl Nowy Targ
05 MX Promotocykle pl Nowy Targ
06 UM Renegade Promotocykle pl Nowy Targ
07 Otwarcie salonu Promotocykle pl Nowy Targ Igor Przybylski
08 Promotocykle pl Nowy Targ Renegade Commando
09 Promotocykle pl Nowy Targ Romet
10 Otwarcie salonu Promotocykle pl Nowy Targ
11 Otwarcie salonu Promotocykle pl Nowy Targ dziewczyny
12 Promotocykle pl przejazdzka
13 Promotocykle pl Nowy Targ jazda testowa
14 Otwarcie salonu Promotocykle pl Nowy Targ dmuchaniec
15 Promotocykle pl Nowy Targ czarny Romet
16 Romet R5 Promotocykle pl Nowy Targ
17 motocykle przed salonem Promotocykle pl Nowy Targ
18 motocykle Promotocykle pl Nowy Targ
... wiêcej zdjêæ »
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê