Nowe opony Pirelli na WorldSBK w Assen. Katedra prędkości wymaga specjalnych środków
W weekend 11-13 kwietnia odbędzie się kolejna runda Mistrzostw Świata Superbike. Tym razem zawodnicy wystartują na legendarnym holenderskim torze w Assen, zwanym Katedrą prędkości. Z racji jego specyfiki Pirelli przygotowało specjalne zestawy opon dla klasy Superbike. Na co mogą liczyć zawodnicy?
Na rundę Mistrzostw Świata Superbike w Holandii, która zostanie rozegrana w ten weekend w Assen, Pirelli dostarczy zawodnikom klasy Superbike dwie super miękkie mieszanki tylnych opon. Pierwsza to standardowa SCX, a druga to zupełna nowość - eksperymentalna mieszanka E0126. Ta ostatnia to najnowsza ewolucja w rodzinie super miękkich opon i została stworzona z myślą o zapewnieniu jeszcze lepszej przyczepności, przy jednoczesnym zachowaniu osiągów na długim dystansie.
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP
KUP TERAZ. WYSYŁKA GRATIS »
Podczas wyścigów w Assen zawodnicy będą mogli również skorzystać z mieszanki SCQ, która jest oponą ekstra miękką. Runda w Holandii będzie pierwszą w tym sezonie, kiedy zawodnicy otrzymają opony SCQ. Mogą ich użyć podczas treningów wolnych, kwalifikacji oraz Superpole Race.
Na wypadek opadów deszczu przygotowano opony SCR1, ale to nie wszystko, ponieważ powraca przednia eksperymentalna meiszanka E0158. Zawodnicy otrzymali ją również na rundę w Portugalii, ale pogoda w Portimao dopisała, więc nie było okazji do jej użycia.
Runda w Assen będzie pierwszą, w której wystartują Mistrzostwa Świata Kobiet (WorldWCR) oraz Northern Talent Cup. W przypadku wyścigów pań Pirelli dostarczy opony DIABLO Superbike w specyfikacji SC1 na przód i tył. Młode talenty otrzymają opony SC2.
- Dodanie do alokacji mieszanki E0126 oznacza koniec fazy rozwoju, która polegała na wprowadzeniu nowej struktury stworzonej z myślą o zwiększeniu przyczepności poprzez zwiększenie powierzchni styku opony z nawierzchnią. Rozwiązanie użyte w oponie E0126 jest takie samo jak w przypadku miękkiej E0125, którą przedstawiliśmy w Portimao, gdzie została ciepło przyjęta i większość zawodników używała jej w trakcie wyścigów. Dodatkowo nowa super miękka opona różni się od SCX również pod kątem mieszanki, która została opracowana z myślą o zwiększeniu powtarzalności osiągów w trakcie całego wyścigu. Przy odpowiednich temperaturach i warunkach na torze super miękka opona jest często używana podczas pierwszego i drugiego wyścigu, więc jesteśmy ciekawi, jakie będą odczucia zawodników w porównaniu ze standardową mieszanką, także w kontekście wyników z Portugalii. Na pozostałe sesje, w tym kwalifikacje oraz Superpole Race, dostarczymy ekstra miękką oponę SCQ, która z reguły jest ulubionym wyborem zawodników na krótkie wyścigi. Wiemy, że pogoda w Assen zawsze stanowi niewiadomą, więc po raz kolejny użyjemy przednich opon deszczowych w wersji eksperymentalnej o oznaczeniu E0158, której nie udało nam się przetestować w Portimao z powodu braku opadów deszczu - powiedział Giorgio Barbier, dyrektor ds. wyścigów motocyklowych w Pirelli.







Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze