tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Nowe Hondy CB500F i CBR500R - pierwsze wrażenia
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Nowe Hondy CB500F i CBR500R - pierwsze wrażenia

Autor: Lovtza 2013.02.24, 16:41 2 Drukuj

Umówmy się, 500-tki, szczególnie te 35-kilowatowe, nie powodują że krew w żyłach statystycznego motocyklisty zaczyna wrzeć podsycana ogniem ekscytacji. Jednak obiektywnie rzecz biorąc w przypadku modeli CB500F i CBR500R mówimy o jednej z najważniejszych nowości sezonu 2013 i to nie tylko dla samej Hondy, ale dla całego motocyklowego rynku. Dlaczego?

Z kilku powodów. Przede wszystkim Wielkie skrzydło jako pierwsze postanowiło sprawdzić ile da się w wycisnąć z regulacji dla kategorii prawa jazdy A2 i czy to, co zostało wyciśnięte, będzie atrakcyjne dla młodych motocyklistów. Honda postanowiła również stworzyć motocykl o maksymalnie korzystnym stosunku ceny do jakości, przenosząc produkcję swojej nowe 500-tki to Tajlandii. Nie bez znaczenia jest też fakt, że japoński producent chce zapolować na klientów, którzy potrzebują pewnego, ale niedrogiego i oszczędnego środka transportu. Dotychczas marketingowcy większości koncernów motocyklowych używali z upodobaniem zwroty typu: "więcej mocy", "lepsze osiągi", "zupełnie nowy poziom". Honda wprowadza do tego ubogiego słownika pojęcia takie jak "przystępna cena", "niskie koszty eksploatacji", "przyjazność dla użytkownika" i kilka innych.

NAS Analytics TAG

Nowe 500-tki w kilku kwestiach miło nas zaskoczyły, w kilku innych były dokładnie tym, czego się po nich spodziewaliśmy. Żaden z dwóch modeli nie udaje tego, czym nie jest. Motocykle mają po 35kW i ich dynamika dokładnie to odzwierciedla. Nie zaskoczyła nas też jakość wykonania i filozofia która stoi za produkcją pojazdów dla jak najszerszego kręgu odbiorców (z którą spotkaliśmy się już w przypadku modeli CBR125R, CBR250R oraz NC700). Nie zaskoczyła nas też łatwość jazdy i przyjazność użytkownikowi - w końcu to Honda. Zaskoczyło nas natomiast bardzo przyzwoite podwozie (większość 500-tek dostępnych kilka lat temu na rynku wypadała tutaj słabo), bardzo dobre hamulce (pamiętacie czasy ER-5?) oraz poczucie jazdy dużym motocyklem.

W zapowiedzi materiału pytaliście o to jak nowa CB500F ma się do tej starej i lubianej Cebuli. Pytaliście o to, czy ten motocykl miałby rację bytu, jeśli nie byłoby kategorii A2. Pytaliście o ergonomię, osiągi i wiele innych rzeczy. Wszystko to sprawdziliśmy, a wersję CBR500R zabraliśmy nawet na pełnowymiarowy tor wyścigowy. To, co możemy zdradzić już teraz, to fakt, że oba motocykle, mimo bliźniaczego podobieństwa są bardzo różne jeśli chodzi o zastosowania i końcowego odbiorcę, dlatego omówimy je oddzielnie. Pierwszy materiał znajdziecie na naszych stronach już na początku zbliżającego się tygodnia.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę