tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Nowa nawierzchnia na Sepang
NAS Analytics TAG

Nowa nawierzchnia na Sepang

Autor: Reklama 2016.05.13, 13:45 Drukuj

Wszystko jest gotowe na szóstą rundę Mistrzostw Świata FIM World Superbike, która odbędzie się w nadchodzący weekend na torze Sepang International Circuit.

To trzeci rok z rzędu obecności WSBK na malezyjskim obiekcie. Kilka dni temu zakończyła się kompletna wymiana nawierzchni wraz z poprawą systemu odprowadzania wody i systemów bezpieczeństwa. Zawodnicy serii WSBK jako pierwsi sprawdzą przyczepność nowego asfaltu na Sepang. To największa niewiadoma podczas nadchodzącej rundy. Z reguły po zmianie nawierzchni na torze w pierwszych wyścigach asfalt jest bardziej agresywny, a co za tym idzie - bardziej wymagający dla opon. Z drugiej strony nowa nawierzchnia jest bardziej jednolita, nie posiada dziur i pofałdowań.

Gdy będzie gorąco najlepszym rozwiązaniem może być miękka mieszanka ogumienia z tyłu. Jednak jeśli okaże się, że asfalt mocno zużywa opony lepszym rozwiązaniem będą wytrzymalsze mieszanki, takie jak Pirelli Diablo Superbike SC1 lub SC2. Na przód w motocyklach klasy Superbike Pirelli zaproponuje opony SC2 oraz SC3.

Łącznie na rundę w Sepang Pirelli przywiezie 3003 opony: 1703 dla klasy Superbike oraz 1300 dla klasy Supersport. Obydwie klasy będą mogły skorzystać w razie potrzeby z opon deszczowych Pirelli Diablo WET oraz Pirelli Diablo RAIN.

Jeśli chodzi o opony prototypowe, jedynym tego typu rozwiązaniem z przodu będzie opona SC1 S1699, często używana w tym sezonie przez zawodników. Cała gama standardowych rozwiązań (tzn. dostępnych w sieci sprzedażowej Pirelli) reprezentowana będzie przez Pirelli Diablo Superbike SC2 o średnio-twardej mieszance oraz przez twardą oponę SC3. SC3 jest szczególnie odporne na agresywny asfalt.

Z tyłu zawodnicy będą mogli wybierać pomiędzy jednym rozwiązaniem prototypowym oraz dwoma standardowymi. SC0 T0611 to opona, która debiutowała w zeszłym roku na torze Imola, ale była używana także na Portimao, Misano, Lagunie Seca, Jerez, Losail, Magny-Cours oraz Sepang właśnie. To bardzo miękka mieszanka oferująca dużo przyczepności przy wysokich temperaturach. Alternatywnie zawodnicy mogą korzystać z opony SC1 lub standardowej SC2.

Zdję™cia

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę