Niemieckie fotoradary w Polsce. S± odpowiedzi± na pewien manewr kierowców staraj±cych siê unikn±æ mandatu
GITD wprowadza nowy typ fotoradaru. To niemiecki model TraffiStarSR390. Co go wyróżnia?
Przede wszystkim nowy typ urządzenia śledzącego poczynania kierowców, jest mniejszy niż tradycyjne żółte skrzynki i waży zaledwie nieco ponad 7 kilogramów. Tym samym będzie łatwiej instalować go na wszelkich obiektach infrastruktury drogowej i trudniej wypatrzyć na drodze. Ale fotoradar wyprodukowany przez niemiecką firmą Jenoptik ma też szereg cech, którymi przewyższa polskie odpowiedniki.
TraffiStar SR390 na większy zasięg niż dotychczas używane urządzenia tego typu, a zatem hamowanie przed radarem nie będzie już miało sensu. Fotoradar może śledzić jednocześnie pojazdy na czterech pasach ruchu. Posiada też system ANPR umożliwiający odczytanie tablic rejestracyjnych.
Urządzenie samodzielnie odczytuje numery tablic, identyfikuje rodzaj pojazdu, jego prędkość, czas i miejsce pomiaru. Z kolei w wersji mobilnej może znaleźć się na wyposażeniu radiowozów i zastąpić tradycyjne wideorejestratory policyjne.
Jeden fotoradar TraffiStar SR390 to koszt 212 tys. złotych - razem z instalacją. GITD na razie zamówiła i uruchomiła dwa takie urządzenia. Pierwszy fotoradar pojawił się przy Alei Stanów Zjednoczonych w Warszawie, a drugi przy ul. Wrocławskiej w Bytomiu.
GITD będzie zapewne stopniowo zwiększać liczbę nowych urządzeń, tym bardziej że obecnie przebiega proces wymiany starych, mocno wyeksploatowanych fotoradarów. W 2023 roku wymieniono prawie 250 starych urządzeń. W rozpoczynającym się 2024 r. planowane są kolejne aktualizacje urządzeń.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze