Motocykl-czołg - Kettenkrad, czyli esencja ultra hard enduro

Autor: Alonzo 2017.02.25, 17:12 2 Drukuj

Kettenkrad to skrót od "Kleines Kettenkraftrad HK 101", czyli "mały motorower gąsienicowy". Twórca nadał mu również demoniczną nazwę "SdKfz 2", która kojarzy się wprost z zagładą nuklearną lub czymś podobnym. I nazwa ta nie jest przypadkowa, bo pojazd ten skonstruowano do poruszania się w postnuklearnym świecie, wypełnionym stosami gruzów, kości i biegającymi Zombie.

Kettenkrad zaprojektowano w roku 1939. Miał za zadanie ciągnąć działa altylerysjkie przez śnieg, błoto i zgliszcza. Innymi słowy miał docierać tam, gdzie nie dotrze żaden inny pojazd o podobnych gabarytach.

SdKfz 2 pasował do komory ładunkowej samolotów Junkers Ju-52 i miał być na wyposażeniu wojsk lotniczych. Producentem był niemiecki NSU. Co ciekawe, w późniejszym okresie podobne pojazdy produkowały polskie zakłady Stoewer (obecnie ulica Niemcewicza w Szczecinie).

Kettenkradem może podróżować kierowca oraz dwóch pasażerów. Z tyłu można do niego przyczepić 20. milimetrowe działko przeciwlotnicze lub działo przeciwczołgowe. NSU zrobiło dla Kettenkrada również przyczepę, zwaną Sonderanhänger 1.

 

 

Zdjęcia
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

reklama

sklep Ścigacz

    na górę