tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 MotoGP po Chińsku
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

MotoGP po Chińsku

Autor: Thrillco 2006.05.18, 13:59 Drukuj

Po raz kolejny cała stawka cyrku MotoGP zawitała do Szanghaju. Rok temu wszyscy przeszli tu kurs pływania motocyklem. Tym razem prognozy również zapowiadały, że może nastąpić wyścig pod tytułem Jezioro Łabędzie.

Klasa 125

W Chinach nastąpiła wyraźna zmiana lidera. Dotychczasowo świetnie jeżdżący Alvaro Bautista nie mógł dogonić na sesjach treningowych i kwalifikacyjnych Miki Kallio.

Wyścig to bardzo szybkie tempo aż sześciu zawodników. Przez cały dystans na prowadzeniu zmieniali się M.Kallio, M. Passini i A.Bautista. Za nimi podążali w zwartym szyku G.Talmacsi, J.Simon i L.Pesek.

Końcówka wyścigu to istny popis Lukasa Peska (Derbi Racing), który wyprzedzał bez większych problemów swoich rywali, w tym Mikke Kallio. Ostatni „agrafkowy” zakręt staje się areną L.Peska, który wykonuje manewr w stylu „wszystko albo nic”. Na moment wychodzi na prowadzenie i…wyjeżdża na pobocze, a tym samym zajmuje szóstą pozycje, na której jechał przez większą część wyścigu. Prosta start/meta należy do M.Kallio. Drugi o mikrony za nim wpada na metę M.Passini, A.Bautista zamyka podium. Pierwszy zawodnik, który dotarł do mety za liderującą grupą miał ponad 20 sekund straty do zwycięzcy.

1. 36 M.KALLIO KTM 0'00"000 NaN
2. 75 M.PASINI APRILIA 0'00"097 + 0'00"097
3. 19 A.BAUTISTA APRILIA 0'00"357 + 0'00"357
4. 14 G.TALMACSI HONDA 0'00"899 + 0'00"899
5. 60 J.SIMON KTM 0'01"106 + 0'01"106
6. 52 L.PESEK DERBI 0'01"886 + 0'01"886
7. 55 H.FAUBEL APRILIA 0'20"727 + 0'20"727
8. 32 F.LAI HONDA 0'21"478 + 0'21"478
9. 71 T.KOYAMA MALAGUTI 0'21"558 + 0'21"558
10. 24 S.CORSI GILERA 0'21"640 + 0'21"640
11. 33 S.GADEA APRILIA 0'21"722 + 0'21"722
12. 35 R.DE ROSA APRILIA 0'22"017 + 0'22"017
13. 29 A.IANNONE APRILIA 0'23"734 + 0'23"734
14. 6 J.OLIVE APRILIA 0'27"491 + 0'27"491
15. 63 M.DI MEGLIO HONDA 0'39"818 + 0'39"818
16. 41 A.ESPARGARO HONDA 0'49"284 + 0'49"284
17. 11 S.CORTESE HONDA 0'49"332 + 0'49"332
18. 16 M.CONTI HONDA 0'49"500 + 0'49"500
19. 18 N.TEROL DERBI 0'49"744 + 0'49"744
20. 17 S.BRADL KTM 0'49"793 + 0'49"793
21. 43 M.HERNANDEZ APRILIA 0'50"009 + 0'50"009
22. 38 B.SMITH HONDA 0'50"162 + 0'50"162
23. 12 F.SANDI APRILIA 0'54"547 + 0'54"547
24. 53 S.GROTZKYJ APRILIA 0'55"055 + 0'55"055
25. 15 M.PIRRO APRILIA 0'59"726 + 0'59"726
26. 44 K.ABRAHAM APRILIA 1'04"809 + 1'04"809
27. 37 J.LITJENS HONDA 1'04"818 + 1'04"818
28. 21 M.TUNEZ APRILIA 1'21"244 + 1'21"244
29. 20 R.TAMBURINI APRILIA 1'22"707 + 1'22"707
30. 26 V.BRAILLARD HONDA 1'22"994 + 1'22"994
31. 13 D.LOMBARDI APRILIA 1'23"596 + 1'23"596
32. 45 I.TOTH APRILIA 1'43"819 + 1'43"819
33. 9 M.RANSEDER KTM 1'50"719 + 1'50"719

Klasa 250

Najwyraźniej zespół Fortuny jest tak ułożony, że gdy zawodzi jeden zawodnik, to uaktywnia się drugi. Czyżby team doskonały?

Jorge Lorenzo jakoś nie przepada za chińskim obiektem i mimo wspaniałej jazdy wyniki nie były najlepsze. Może było to spowodowane deszczem. Dopiero druga sesja kwalifikacyjna, która odbyła się na suchym torze pozwoliła Hiszpanowi rozwinąć nieco skrzydła. Pole Psition należało jednak do jego kolegi, Hectora Barbery.

Gdy ruszył wyścig Lorenzo nieco się spóźnił. Do przodu wyrwał Andrea Dovizioso i Hector Barbera. I ten duet prowadził wspaniałą i bardzo wyrównaną walkę od startu do samej mety wyścigu. Ostatecznie wygrał Hector Barbera wyprzedzając A.Dovizioso zaledwie o 0,2 sek. Podium uzupełnił poprzedni zwycięzca- Hiroshi Aoyama.

1. 80 H.BARBERA APRILIA 0'00"000 NaN
2. 34 A.DOVIZIOSO HONDA 0'00"266 + 0'00"266
3. 4 H.AOYAMA KTM 0'03"320 + 0'03"320
4. 48 J.LORENZO APRILIA 0'03"602 + 0'03"602
5. 55 Y.TAKAHASHI HONDA 0'03"618 + 0'03"618
6. 58 M.SIMONCELLI GILERA 0'15"850 + 0'15"850
7. 15 R.LOCATELLI APRILIA 0'16"003 + 0'16"003
8. 73 S.AOYAMA HONDA 0'16"555 + 0'16"555
9. 14 A.WEST APRILIA 0'21"860 + 0'21"860
10. 96 J.SMRZ APRILIA 0'27"041 + 0'27"041
11. 54 M.POGGIALI KTM 0'34"289 + 0'34"289
12. 50 S.GUINTOLI APRILIA 0'34"563 + 0'34"563
13. 36 M.CARDENAS HONDA 0'39"232 + 0'39"232
14. 25 A.BALDOLINI APRILIA 0'41"696 + 0'41"696
15. 28 D.HEIDOLF APRILIA 0'42"693 + 0'42"693
16. 8 A.BALLERINI APRILIA 0'43"148 + 0'43"148
17. 57 C.DAVIES APRILIA 0'56"667 + 0'56"667
18. 16 J.CLUZEL APRILIA 1'00"754 + 1'00"754
19. 23 A.TIZON HONDA 1'08"145 + 1'08"145
20. 62 H.SHI EHAO YAMAHA 1'45"025 + 1'45"025

MotoGP

Niezwykle ciekawie przebiegały kwalifikacje w sobotę. Kiedy wszyscy zawodnicy jeździli jeszcze całkiem spokojnie, w połowie sesji spadł deszcz. Wszystkie zespoły miały w tym momencie spory dylemat, a kolejność na starcie układała się niezwykle zaskakująco, gdyż najlepsi lądowali daleko z tyłu.

Na szczęście był to ledwie „kapuśniaczek”, który szybko przestał straszyć i 20 minut przed końcem czasu zawodnicy zaczęli ostra jazdę. Szczególnie zaskakiwała postawa Colina Edwardsa, który jeździł jak z nut, kiedy jego teampartner Valentino Rossi ciągał się gdzieś w środku stawki. Ostatecznie pole position wywalczył Daniel Pedrosa.

Wyścig to dzień należący do zawodników Repsol Honda Team. Początek to świetny start Edwardsa i Hoppkinsa. Po raz kolejny Suzuki jedzie w czołówce i to na suchym torze. Dobrze wystartował Valentino Rossi i z 13tej pozycji szybko zaczął się przedzierać wyżej.

Po krótkiej walce z M.Melandrim, C.Stonerem i S.Gibernau uplasował się na piątej pozycji. W czołówce za dwoma Amerykaninami podążali zawodnicy Repsola-Pedrosa i Hayden. Ten pierwszy postanowił pokazać, na co go stać i zaczął szybką pogoń w stronę najwyższego podium. Pedrosa stosunkowo łatwo poradził sobie z Hoppkinsem i zaraz potem objął prowadzenie wyprzedzając Edwardsa. Za nim jak po sznurku pojechał N.Hayden i w połowie wyścigu czołówka została odwrócona. Dwie Hondy na czele, Yamaha i Suzuki nieco z tyłu a niedaleko gnający Rossi.

Kiedy Rossi dochodzi już Hoppera nagle cos jest nie tak, zwalnia oglądając się na tył maszyny, po czym spacerowym tempem zjeżdża do boksu. To właściwie koniec zabawy dla siedmiokrotnego mistrza. Przyczyna-opona. Michelin będzie się musiał grubo tłumaczyć, gdyż w motocyklu mistrza guma zwyczajnie zaczęła się rozpadać.

Wyścig wygrywa Daniel Pedrosa, a zaraz za nim na metę wpada Nicky Hayden. Barwy Camel Yamaha zostały obronione przez Colina Edwardsa, który zamyka podium.

Dani Pedrosa

„Byłem bardzo skupiony na mojej pracy i starałem się uzyskiwać najlepsze wyniki, jakie dotychczas uzyskiwałem. Jestem bardzo zadowolony z mojego pierwszego zwycięstwa w klasie motoGP”

Nicky Hayden

„Cały czas wierzyłem, że mogę wyprzedzić Daniego w wyścigu, dlatego dałem mu początkowo fory. Potem jednak okazało się, że jest dla mnie zbyt szybki. Chciałem tego zwycięstwa, próbowałem i byłem lepszy z okrążenia na okrążenie, ale…drugie miejsce to też jest dobry wynik”

Colin Edwards

„To nie tajemnica, że mamy problemy, wiemy, co to jest i wciąż nad tym pracujemy. Dwaj prowadzący zawodnicy zasuwali jak rozpędzony pociąg, chciałem ich dojść, ale nie było to w żaden sposób możliwe”

1. 26 D.PEDROSA HONDA 0'00"000 NaN
2. 69 N.HAYDEN HONDA 0'01"505 + 0'01"505
3. 5 C.EDWARDS YAMAHA 0'14"634 + 0'14"634
4. 21 J.HOPKINS SUZUKI 0'19"265 + 0'19"265
5. 27 C.STONER HONDA 0'23"061 + 0'23"061
6. 6 M.TAMADA HONDA 0'23"879 + 0'23"879
7. 33 M.MELANDRI HONDA 0'24"101 + 0'24"101
8. 65 L.CAPIROSSI DUCATI 0'24"467 + 0'24"467
9. 15 S.GIBERNAU DUCATI 0'28"358 + 0'28"358
10. 56 S.NAKANO KAWASAKI 0'33"815 + 0'33"815
11. 24 T.ELIAS HONDA 0'35"316 + 0'35"316
12. 17 R.DE PUNIET KAWASAKI 0'52"004 + 0'52"004
13. 10 K.ROBERTS Jr KR 0'56"293 + 0'56"293
14. 7 C.CHECA YAMAHA 1'03"575 + 1'03"575
15. 66 A.HOFMANN DUCATI 1'11"172 + 1'11"172
16. 77 J.ELLISON YAMAHA 1'23"075 + 1'23"075
17. 30 JL.CARDOSO DUCATI 1'35"150 + 1'35"150
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę