tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 MotoGP Katar - oficjalne testy
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

MotoGP Katar - oficjalne testy

Autor: Thrillco 2007.02.27, 12:15 1 Drukuj

Nareszcie wszyscy w komplecie mogli zmierzyæ i si³y i zamiary. Co z tego wysz³o?

Testy na pustynnym torze by³y pierwszymi oficjalnymi testami klasy MotoGP. Dotychczas poszczególne zespo³y testowa³y w ró¿nych miejscach i nie by³o realnej okazji do porównania, kto w 2007 roku bêdzie najszybszy. Na wszystkich testach nieoficjalnych ¶wietnie spisywa³ siê zespó³ Suzuki, bryluj±c niemal od samego pocz±tku i bij±c wszelkie mo¿liwe rekordy. Honda swoim zwyczajem zaczê³a testy RCV212V dosyæ ostro¿nie, by w ostatnich przygotowaniach poczyniæ nagle ogromny skok do przodu i z³apaæ konkurencje za nogi, a wiêkszo¶æ nawet wyprzedziæ. Nie inaczej by³o z zespo³em Yamahy. Pocz±tkowe problemy z ogumieniem i zawieszeniami posz³y ju¿ w zapomnienie i nowa „szlifierka" Rossiego i Edwardsa ³oi po torze, a¿ mi³o. Kawasaki ma jakie¶ powik³ania, ale stale trzyma siê z góry upatrzonych pozycji w ¶rodku stawki. Ducati to inna sprawa. Jak to Boloñczycy maj± w zwyczaju, najpierw odby³a siê oficjalna prezentacja zespo³u, a potem przyst±piono do testów, które czêsto odbywa³y siê z dala od reszty konkurencji. Prawdziwe oblicze nowej maszyny i kondycji zawodników Ducati mogli¶my zobaczyæ dopiero w Katarze.

Dzieñ pierwszy

Nie bêdê siê specjalnie rozpisywa³ na temat tego, co siê dzia³o, bo od tego s± wyniki poszczególnych zawodników. Najwa¿niejsze to nie przecenianie i równie¿ zbytnie niedocenianie tych wyników. Zwykle jest tak, ¿e nie wszyscy zawodnicy odkrywaj± karty i wyci±gaj± asy z rêkawa. Pierwszy dzieñ to dominacja zespo³u bez sponsora, czyli Yamahy z Rossim i Edwardsem na czele, a wiêc podobnie, jak w ostatnich nieoficjalnych testach Yamaha pokazuje, ze ma ju¿ dochuchany sprzêt. Nie dziwi obecno¶æ zaraz za tym duetem Casey Stonera na Ducati, za¶ Kenny Roberts to ju¿ nie lada zaskoczenie na czwartej pozycji. Hondy...albo s³abe albo zachowawcze.

1. Colin Edwards USA Factory Yamaha Team (M) 1' 56.774
2. Valentino Rossi ITA Factory Yamaha Team (M) 1' 56.891
3. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 1' 56.960
4. Kenny Roberts USA Team Roberts (M) 1' 57.064
5. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 1' 57.070
6. John Hopkins USA Rizla Suzuki MotoGP (B) 1' 57.350
7. Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro Team (B) 1' 57.360
8. Carlos Checa SPA Honda LCR (M) 1' 57.370
9. Alex Barros BRA Pramac d'Antin MotoG (B) 1' 57.690
10. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (M) 1' 57.700
11. Randy de Puniet FRA Kawasaki Racing Team (B) 1' 57.730
12. Marco Melandri ITA Gresini Honda (B) 1' 57.760
13. Alex Hofmann GER Pramac d'Antin MotoGP (B) 1' 57.800
14. Shinya Nakano JPN Konica Minolta Honda (M) 1' 57.850
15. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 1' 57.900
16. Makoto Tamada JPN Tech 3 Yamaha (D) 1' 58.408
17. Olivier Jacque FRA Kawasaki Racing Team (B) 1' 58.740
18. Toni Elias SPA Gresini Honda (B) 1' 59.400secs
19. Sylvain Guintoli FRA Tech 3 Yamaha (D) 1' 59.740
20. Shinichi Ito JPN Ducati (B) 1' 59.966
21. Andrew Pitt AUS Ilmor GP (M) 2' 1.677
22. Jeremy McWilliams GBR Ilmor GP (M) 2' 10.341

Dzien drugi

Drugi dzieñ by³ w³a¶ciwie kontynuacj± pierwszego. Ponownie niepokonany na torze by³ duet Yamahy i po raz kolejny to Colin Edwards okazuje siê tym najszybszym. Do czo³owej trójki wskakuje Dani Pedrosa. Suzuki zaskakuje raczej miern± postaw± w porównaniu z tym, co pokazywa³o na wcze¶niejszych sesjach testowych.

1. Colin Edwards Yamaha Racing 1'56.296
2. Valentino Rossi Yamaha Racing 1'56.537
3. Dani Pedrosa Repsol Honda 1'56.712
4. Carlos Checa Honda LCR 1'56.874
5. Casey Stoner Ducati Marlboro 1'57.040
6. John Hopkins Rizla Suzuki 1'57.065
7. Shinya Nakano Konica Minolta Honda 1'57.274
8. Randy de Puniet Kawasaki Racing 1'57.288
9. Kenny Roberts JR Team Roberts 1'57.504
10. Marco Melandri Honda Gresini 1'57.591
11. Nicky Hayden Repsol Honda 1'57.629
12. Loris Capirossi Ducati Marlboro 1'57.698
13. Chris Vermeulen Rizla Suzuki 1'57.770
14. Alex Hofmann Pramac dAntin Ducati 1'57.999
15. Alex Barros Pramac dAntin Ducati 1'58.513
16. Makoto Tamada Yamaha Tech 3 1'58.610
17. Toni Elías Honda Gresini 1'58.990
18. Sylvain Guintoli Yamaha Tech 3 1'59.138
19. Shinichi Ito Ducati Test Team 1'59.617
20. Andrew Pitt Ilmor GP 2'02.453

Dzieñ trzeci

Jednocze¶nie ostatni dzieñ, zamykaj±cy pierwsze oficjalne testy klasy motoGP. Ten dzieñ to najlepsza okazja, by pokazaæ, co tak naprawdê szykuje siê u konkurencji i czy bêdzie to klaps czy têgie lanie. I tak siê w³a¶nie sta³o. Po dwóch dniach dominacji Yamahy najszybszy jest Dani Pedrosa na Hondzie. Zaraz za nim plasuje siê Suzuki i John Hopkins, a wiêc Suzuki nadal w formie. Yamaha krêci dopiero trzeci czas przy pomocy Valentino Rossiego, ale tragedii nie ma, gdy¿ jest to sporo gorszy wynik od tego z drugiego dnia testów. Zaskakuje równie¿ Kawasaki i Randy DePuniet na szóstej pozycji. S³abiej wypad³y wszystkie, poza jednym Ducati i to nie fabrycznym, bo pochodz±cym z teamu d'Antin, a uje¿d¿anym przez Alxa Hoffmana. Zgodnie z przewidywaniami w ¿adnym z 3 dni testów nie b³ysn±³ niczym specjalnym zespó³ Ilmor, ci±gaj±cy siê w koñcu stawki. Poczekajmy jednak, bo to ca³kowity debiutant w¶ród motocykli.

1. Dani Pedrosa, Repsol Honda - 1'55.471
2. John Hopkins, Rizla Suzuki - 1'55.825
3. Valentino Rossi, Yamaha Factory - 1'55.954
4. Alex Hofmann, Pramac d'Antin - 1'56.315
5. Colin Edwards, Yamaha Factory - 1'56.371
6. Randy de Puniet, Kawasaki Racing - 1'56.753
7. Loris Capirossi, Ducati Marlboro - 1'56.807
8. Casey Stoner, Ducati Marlboro - 1'56.834
9. Alex Barros, Pramac d'Antin - 1'56.950
10. Marco Melandri, Honda Gresini - 1'56.980
11. Shinya Nakano, Konica Minolta Honda - 1'56.980
12. Makoto Tamada, Dunlop Yamaha Tech3 - 1'57.232
13. Toni Elias, Honda Gresini - 1'57.246
14. Nicky Hayden, Repsol Honda - 1'57.269
15. Chris Vermeulen, Rizla Suzuki - 1'57.365
16. Kenny Roberts, Team Roberts - 1'57.408
17. Carlos Checa, Honda LCR - 1'57.497
18. Sylvain Guintoli, Dunlop Yamaha Tech3 - 1'58.379
19. Shinichi Ito, Ducati TTT - 1'58.974
20. Andrew Pitt, Ilmor GP - 2'00.455
21. Olivier Jacque, Kawasaki Racing - 2'02.081
22. Jeremy McWilliams, Ilmor GP - 2'02.612

Wnioski

Co warto zauwa¿yæ? Mamy zmianê z 990cm na 800cm i co...? To, ¿e wcale, ale to wcale nie jest wolniej. Motocykle s± dopiero w fazie przygotowañ i rozwoju, a ju¿ potrafi± krêciæ czasy na poziomie ubieg³orocznych rekordów. Kto wiêc obawia³ siê, ¿e mniej znaczy wolniej, by³ w b³êdzie. Przypuszczam, ¿e bêdzie nie tylko szybciej, ale i bardziej widowiskowo ni¿ kiedykolwiek, chyba, ¿e...jak poprzednio Honda znajdzie z³oty ¶rodek ze z³otym kierowc± i zdominuje resztê rozgrywek. Oby nic takiego siê nie sta³o.


NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê