tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Moto Guzzi V85 TT - ruszyły zapisy na jazdy testowe! Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Moto Guzzi V85 TT - ruszyły zapisy na jazdy testowe!

Autor: Informacja prasowa 2019.02.11, 15:22 1 Drukuj

Technologia, styl, tożsamość, emocje - nowe Moto Guzzi V85 TT na nowo definiuje codzienne dojazdy i dalekie podróże, bez patrzenia na rodzaj nawierzchni. Motocykl zbudowany na całkiem nowej platformie, z 80-konnym silnikiem V2, przywołuje rajdowe tradycje marki z Mandello del Lario.

Od prawie stu lat marka Moto Guzzi jest synonimem jakości, technologii i niepowtarzalnego stylu, mających swoje potwierdzenie w komercyjnych i sportowych sukcesach. Nowy model V85 TT, po raz pierwszy zaprezentowany na targach EICMA w 2017 roku, podtrzymuje i kontynuuje to dziedzictwo. Turystyczne enduro Moto Guzzi hołduje zasadom prostej, skutecznej i praktycznej konstrukcji, tworzącej bezpośredni związek między maszyną i kierowcą.

~~~~~------~~~~~

Życie, podróże i motocyklowa przygoda każdego dnia

Skrót TT w nazwie motocykla to po włosku "tutto terreno", czyli "każdy teren". Odnosi się to do przeznaczenia motocykla, dającego możliwość podróży w najczystszej i najbardziej pierwotnej formie, w pełnym kontakcie z naturą. Moto Guzzi V85 TT przywołuje obrazy z najlepszych lat rajdu Paryż-Dakar, kiedy w centrum był człowiek i jego osobiste zmagania z wymagającym otoczeniem, w pełnej harmonii z motocyklem. Nowy model z włoskiej stajni łączy styl późnych lat 80 z funkcjonalnością nowoczesnego podróżnego enduro.

V85 TT - klasyczny styl w duchu dawnego odkrywcy

Fundamentalne założenia V85 TT są identyczne z tymi, które przyświecały twórcom twardych i skutecznych maszyn z lat 80. Motocykl ten może być używany do absolutnie każdego typu aktywności, od codziennych miejskich dojazdów do najdalszych wypraw po przygody. Linia motocykla w pełni pokrywa się z tymi wytycznymi. Brak rozbudowanych owiewek sprawia, że kształty maszyny determinowane są jej najważniejszymi komponentami: zbiornikiem paliwa, bocznymi osłonami, przednim błotnikiem i oczywiście całkiem nowym silnikiem V2 o kącie rozwarcia cylindrów 90 stopni.

Proporcje Moto Guzzi V85 TT zostały stworzone po to, by doskonale dopasować się do kierowców o każdym wzroście i budowie, zapewniając im odpowiedni komfort i pełną swobodę ruchów. To samo dotyczy pasażerów - nawet podróż w pełnej obsadzie, z rozbudowanym bagażem, nie wpływa negatywnie na wygodę i pewność prowadzenia motocykla. Turystyczne walory Moto Guzzi V85 TT podkreślane są przez chroniącą przed wiatrem przednią owiewkę z przydymionego plexi, skuteczne osłony dłoni oraz pojemny, 21-litrowy zbiornik paliwa, zapewniający zasięg ponad 400 km na jednym tankowaniu.

Pełna kontrola

Szczególną uwagę konstruktorzy modelu V85 TT przywiązali do kształtu i położenia kanapy. Została ona wyprofilowana tak, by zapewnić optymalny obszar styku z ciałem kierowcy, pozwalając mu na wygodną jazdę zarówno w pozycji siedzącej, jak i stojącej, w typowo offroadowym stylu. Pozycja siedząca jest wyprostowana, zrelaksowana, z lekko ugiętymi nogami i rękami, nie powoduje szybkiego zmęczenia. Pozwala za to na bardzo dobry kontakt z kierownicą i podnóżkami, zapewniając pełną kontrolę nad maszyną.

Siedzisko znajduje się na wysokości 830 mm, pozwalając na pewny kontakt stóp z podłożem. W połączeniu ze smukłą i kompaktową budową dolnej części motocykla, a także jego masą, zredukowaną do 208 kg na sucho, znacznie ułatwia to manewry przy niskich prędkościach. Pod kanapą znajduje się praktyczny schowek na przydatne akcesoria.

Doskonałe wzorce

Wysoko położony przedni błotnik i piękna, podwójna przednia lampa również mocno nawiązują do historii Moto Guzzi. Te stylowe i funkcjonalne rozwiązania widzieliśmy już w takich modelach, jak Quota 1000 z 1989 roku, czy NTX z roku 1996. Klasyczne offroadowe komponenty to również osłony widelca, wysoko poprowadzony wydech czy aluminiowa osłona miski olejowej. Doskonale współgrają one z nowoczesnymi akcentami, takimi jak w pełni elektroniczny zestaw zegarów i pełne oświetlenie LED, w tym efektowne światło do jazdy dziennej w kształcie orła Moto Guzzi.

Nadwozie: łatwość prowadzenia i przyjemność z jazdy

Moto Guzzi po raz kolejny potwierdza umiejętność budowy wspaniałych nadwozi, gwarantujących sztywność, bezpieczeństwo i doskonałe prowadzenie. W modelu V85 TT wszystko zaczyna się od ramy rurowej ze stali o podwyższonej wytrzymałości. Uzupełniają ją aluminiowe płyty podtrzymujące podnóżki kierowcy, z których do jazdy offroadowej można zdjąć gumowe nakładki. Dolna część ramy ma zmniejszoną masę i zapewnia większy prześwit. Optymalnie opracowane mocowania silnika czynią całą konstrukcję mocną, wytrzymałą i dającą odpowiednie czucie maszyny na każdym rodzaju nawierzchni.

Tylna część ramy jest zaprojektowana pod kątem odpowiedniej nośności, a pasażerowi oferuje dwa solidne uchwyty. Kratownicowa konstrukcja jest przystosowana do montażu centralnego kufra na przygotowanej do tego tylnej części, a specjalne mocowania kufrów bocznych nie powodują znacznego zwiększenia szerokości motocykla.

Kompaktowy blok silnika pozwolił na zastosowanie wydłużonego wahacza, zwiększającego łatwość i pewność prowadzenia maszyny. Sam aluminiowy wahacz ma unikatową, asymetryczną budowę. Jego zaokrąglone lewe ramię jest dopasowane do kształtów układu wydechowego, a prawe skrywa wał napędowy. Moto Guzzi V85 TT jest jedynym motocyklem w swojej klasie, napędzanym czystym i bezobsługowym wałem. Pojedynczy amortyzator łączy nadwozie z prawym ramieniem wahacza, dzięki czemu uzyskano łatwy dostęp do jego regulacji oraz więcej miejsca na rury układu wydechowego z drugiej strony.

Podwozie: komfort i kontrola

Zawieszenie oferuje bardzo przyzwoity skok, wynoszący 170 mm dla obu kół, co pozwala na bardzo satysfakcjonującą jazdę po bezdrożach. Pomaga w tym również duży prześwit - odległość od podłoża do osłony miski olejowej wynosi 210 mm. Rury przednich, odwróconych teleskopów mają 41 mm średnicy i są wyposażone w oddzielny zbiorniczek oleju. Można w nich regulować siłę tłumienia i odbicia. Układ hamulcowy to również najwyższa jakość. Dwie przednie tarcze o średnicy 320 mm wykonane są ze stali i współpracują z mocowanymi radialnie, 4-tłoczkowymi zaciskami Brembo, połączonymi z klamką przewodem w stalowym oplocie. Tylna tarcza ma 260 mm i pływający, 2-tłoczkowy zacisk. Cały układ jest kontrolowany przez wielokanałowy system ABS firmy Continental.

Szprychowe koła mają średnice 19 cali z przodu i 17 z tyłu. Założono na nie opony w rozmiarach 110/80-19 oraz 150/70-17, dające komfort prowadzenia na drodze i poza nią. Moto Guzzi daje użytkownikom V85 TT wybór, oferując w standardzie wysokiej jakości opony drogowe Metzeler Tourance Next lub wyposażone w głębszy bieżnik Michelin Anakee Adventure.

Nowy silnik: materiał na klasyka

Moto Guzzi V85 TT napędzane jest całkowicie nowym silnikiem, skonstruowanym jednak z zachowaniem najlepszych tradycji firmy. Jest to wzdłużnie zamontowany V-twin OHV o kącie rozwarcia cylindrów 90 stopni, chłodzony powietrzem, z dwoma zaworami na cylinder. Jego pojemność skokowa to 853 cm3, przy średnicy i skoku tłoka 84 x 77 mm. Jest to najbardziej wydajna jednostka w gamie Moto Guzzi, dająca 100 KM z litra pojemności.

Kompletnie nowy projekt i materiały znane z motocykli sportowych, takie jak tytan, pozwoliły ustalić moc tej jednostki na 80 KM, a moment obrotowy na 80 Nm przy 5000 obr/min, przy czym aż 90% tej wartości jest dostępne już przy 3750 obr/min. Moto Guzzi kontynuuje więc tradycję elastycznych silników ze wspaniałym dołem obrotów. Nowoczesna jednostka napędowa V85 TT może z łatwością osiągać 8000 obr/min.

Nowy jest również wał korbowy - dużo sztywniejszy niż zwykle, ponieważ dzięki precyzyjnie dopasowanym punktom mocowania silnika, przejął na siebie część naprężeń z ramy. W dolnej części skrzyni korbowej umieszczono okienko kontrolne poziomu oleju.

Układ smarujący oparty jest na półsuchej misce olejowej z dwiema współosiowo zamontowanymi pompami tłoczącą i osuszającą. Dzięki temu można było całkowicie zrezygnować z chłodnicy oleju, redukując ogólną masę motocykla. Kolejne korzyści płynąca z półsuchej miski to mniejsze straty mocy i mniejsze rozmiary całego elementu, pozwalające zwiększyć prześwit pod motocyklem. Wał korbowy i tłoczyska zostały zaprojektowane od podstaw, a ich masa, w porównaniu z tymi elementami w innych silnikach o średniej pojemności, została zredukowana o prawie 30%. Pozwoliło to zredukować wibracje i polepszyć odpowiedź na otwarcie przepustnicy.

Górna część V-twina Moto Guzzi V85 TT to również świeża konstrukcja. Zachowano typowy dla tego producenta układ OHV z dwoma zaworami na cylinder, skorzystano jednak z zupełnie nowych materiałów. Cylindry mają mniejszą wysokość, a nowe, efektywne kanały olejowe i sposób mocowania do skrzyni korbowej zapewniają wytrzymałość i niezawodność całego układu. Zastosowano tu aluminiowe popychacze i tytanowe zawory ssące, dzięki czemu nie tylko zredukowano masę, ale można było uzyskać niedostępne wcześniej czasy otwarcia i zwiększenie mocy.

Układ wtryskowy sterowany jest elektronicznie w systemie Ride-by-Wire, pozwalającym na bardzo precyzyjną kontrolę otwarcia zaworów. Dzięki temu nie tylko poprawiono efektywność i kulturę pracy jednostki, ale także zmniejszono zużycie paliwa. Na poprawę ekonomiki użytkowania wpływa także uproszczona ogólna konstrukcja silnika, bez chłodnicy cieczy chłodzącej, wałka rozrządu w głowicy oraz bez długich pasków i łańcuszków. Znacząco poprawiono też działanie skrzyni biegów i suchego sprzęgła, z całkiem nowym układem tarcz i synchronizerem.

Elektronika: tylko to, co naprawdę potrzebne

Zestaw elektroniki pokładowej, zaprojektowany dla nowego V85 TT, ma pomóc w osiągnięciu głównego założenia tego modelu - maksymalnej satysfakcji kierowcy w każdych warunkach drogowych. Z tego powodu zrezygnowano ze zbyt skomplikowanych i w gruncie rzeczy niepotrzebnych systemów, pozostawiając te, które w znacznym stopniu wpływają na komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Kierujący Moto Guzzi V85 TT ma do dyspozycji trzy tryby jazdy, sterujące działaniem elektronicznej przepustnicy: Road, Rain i Off-road. Każdy z nich wpływa na działanie map zapłonu, ABS-u i kontroli trakcji MGCT.

  • Tryb Road: płynne, efektywne oddawanie mocy na suchej, utwardzonej nawierzchni. Średni poziom zadziałania MGCT, ABS aktywny na obu kanałach. Natychmiastowa reakcja na dodanie gazu.
  • Tryb Rain: idealny w sytuacjach obniżonej przyczepności, znacząco zwiększa bezpieczeństwo kierowcy. Szybko reagująca kontrola trakcji MGCT, ABS aktywny na obu kołach, dużo delikatniejsza reakcja na gaz.
  • Tryb Off-road: przygotowany do jazdy po szutrach i bezdrożach. Najniższy poziom zadziałania MGCT, ABS tylko na przednim kole (z możliwością całkowitego wyłączenia), delikatniejsza reakcja na gaz z mocniejszym hamowaniem silnikiem.

Moto Guzzi V85 TT jest również wyposażony w elektroniczny tempomat, obsługiwany jednym przyciskiem. Parametry jazdy są kontrolowane poprzez elektroniczny zestaw wskaźników z kolorowym wyświetlaczem TFT, automatycznie dopasowującym swoją jasność do aktualnych warunków oświetlenia zewnętrznego. Oprócz standardowych danych, takich jak prędkość, obroty silnika, licznik kilometrów i zegar, znajdziemy tu wskaźnik zapiętego biegu, temperaturę powietrza, poziom i zużycie paliwa oraz konfigurowalna lampka zmiany biegu na wyższy, którą można przyporządkować do konkretnych obrotów, szukając jak najniższego zużycia paliwa. Obok wyświetlacza znajduje się gniazdo USB, drugie takie gniazdo umieszczono pod kanapą.

Stosując akcesoryjną jednostkę ECU można również skorzystać z systemu multimedialnego Moto Guzzi MIA, dzięki któremu można połączyć elektroniczny wyświetlacz motocykla ze smartfonem i interkomem w kasku. System umożliwia słuchanie muzyki, odbieranie połączeń telefonicznych oraz korzystanie z prostej i czytelnej nawigacji.

Szeroka oferta fabrycznych akcesoriów Moto Guzzi

Moto Guzzi V85 TT to rasowa maszyna turystyczna, którą można doposażyć w szereg doskonale dopasowanych fabrycznych akcesoriów. Wszystkie są zaprojektowane i wyprodukowane przez Moto Guzzi, mają odpowiednie homologacje i przeszły wszystkie testy przewidziane dla części motocyklowych. Dzięki temu można być pewnym ich najwyższej jakości i wytrzymałości.

Boczne kufry: wykonane z aluminium o grubości 1,5 mm, malowanego proszkowo. Pojemne (33 litry lewy, 39 litrów prawy), wytrzymałe i szybko zdejmowalne. Wyposażone we wspólne zamki z dedykowanym kluczem i dodatkowym zamkiem, który można zamontować w kufrze centralnym. Otwierane od góry, co bardzo ułatwia ich załadunek. W zestawie mocowania ze stali nierdzewnej. Wewnętrzne torby dostępne jako akcesoria dodatkowe.

Kufer centralny: aluminiowy, o identycznej konstrukcji jak kufry boczne i pojemności 41 litrów. Szybko zdejmowalny, w zestawie stalowa płyta montażowa.

Wyższa szyba: zwiększa poziom ochrony przed wiatrem w czasie długich podróży, wykonana z materiału odpornego na zarysowania, idealnie przezroczystego i długo zachowującego swoje właściwości.

Centralna podstawka: wykonana z wytrzymałej stali, malowana proszkowo. Spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa.

Powiększona stopka podstawki bocznej: wykonana z anodyzowanej stali, ułatwia parkowanie motocykla na miękkim i niepewnym podłożu.

Amortyzatory Ohlins: z regulowanymi dobiciem, odbiciem i napięciem wstępnym sprężyny, dla najwyższego poziomu komfortu i bezpieczeństwa.

Wydech Moto Guzzi by Arrow: homologowany, tytanowy układ wydechowy, z osłoną termiczną, mocowaniem i karbonową końcówką. Zmniejsza masę motocykla i zapewnia rasowy, agresywny dźwięk.

Ochrona wału napędowego: wykonana z grubych rur stalowych konstrukcja chroni wał w razie wywrotki.

Gmole: wykonane z grubych rur stalowych, chronią cylindry, blok silnika i nogi kierowcy.

Osłona przedniej lampy: wykonana z wytrzymałego i odpornego na zarysowania przezroczystego tworzywa. Chroni lampę w czasie wypraw offroadowych.

Komfortowe siodła: kompletna gama siodeł zwiększających komfort użytkownika dzięki wypełnieniom 3D. Dostępne w trzech różnych wysokościach.

Dźwignie hamulca i sprzęgła: frezowane z jednego bloku metalu, z 4-pozycyjną regulacją

Dodatkowe światła LED: zamknięte w aluminiowych obudowach, znacząco poprawiają widoczność i bezpieczeństwo w trakcie nocnych przejazdów. Doskonale zintegrowane z układem elektrycznym motocykla, pobierają minimalną ilość energii.

Składane lusterka: składają się do przodu, przydatne w ruchu miejskim i jeździe offroadowej.

Chlapacz: mocowany na wale napędowym, chroni silnik przed kamieniami i wodą.

Opony Michelin Anakee Adventure: w standardzie w niektórych wersjach motocykla

Dźwignia hamulca tylnego o zwiększonym chwycie: wycinana laserowo dźwignia oferująca doskonałą styczność z podeszwą buta nawet w najcięższych warunkach.

Moto Guzzi MIA: urządzenie umożliwiające połączenie smartfona z motocyklem i stworzenie platformy multimedialnej.

Elektroniczne zabezpieczenie antykradzieżowe: kompaktowe i łatwe w montażu. Zdalnie sterowane, z własnym zasilaniem zużywające minimalną ilość energii.

Torba na narzędzia: wykonana ze skóry, może być mocowana bezpośrednio do bagażnika. Pomieści wszystkie narzędzia niezbędne do niespodziewanych napraw (narzędzia sprzedawane osobno)

Zabezpieczenie zbiornika paliwa: wykonane z samoprzylepnego materiału, chroniącego lakier na zbiorniku i redukującego ślizganie się kierowcy.

Już dziś możesz zarejestrować swój udział w jazdach testowych Moto Guzzi V85 TT!

Moto Guzzi V85 TT - dane techniczne:

Silnik:  
Typ: Dwucylindrowy w układzie V, montowany wzdłużnie, kąt rozwarcia cylindrów 90 st., dwa zawory na cylinder, tytanowe zawory ssące
Chłodzenie: Powietrzem
Pojemność skokowa: 853 cm3
Średnica x skok tłoka: 84 x 77 mm
Współczynnik kompresji: 10.5: 1
Moc maksymalna: 80 KM (59 kW) przy 7750 obr/min
Moment obrotowy: 80 Nm przy 5000 obr/min
Układ paliwowy Wtrysk elektroniczny; pojedyncza przepustnica Ø 52 mm, sterowana elektronicznie
   
Zbiornik paliwa: 21 litrów, w tym 5 litrów rezerwy
Norma emisji: Euro 4
Spalanie (wg cyklu WMTC): 4.9 l/100 km
Emisja CO2 (wg cyklu WMTC): 118 g/km
Przeniesienie napędu:  
Sprzęgło: suche, pojedyncza tarcza
Skrzynia biegów: 6-biegowa
Przełożenia: 1 16/39 = 1: 2.437
  2 18/32 = 1: 1.778
  3 21/28 = 1: 1.333
  4 24/26 = 1: 1.083
  5 25/24 = 1: 0.960
  6 27/24 = 1: 0.889
Nadwozie:  
Rama: Rurowa, ze wzmocnionej stali
Zawieszenie przód: Teleskopowe hydrauliczne, średnica rur 41 mm, odwrócony widelec, regulowane napięcie wstępne sprężyny i odbicie
Skok: 170 mm
Zawieszenie tył: Dwustronny wahacz aluminiowy z pojedynczym amortyzatorem mocowanym z prawej strony, z regulacją napięcia wstępnego sprężyny i odbicia
Skok: 170 mm
Hamulce przód: Podwójna, pływająca tarcza 320 mm, radialnie montowane zaciski Brembo 4-tłoczkowe
Hamulce tył: Tarcza 260 mm, pływający zacisk 2-tłoczkowy
Koła: Szprychowe
Obręcz przedniego koła: 2.50" x 19"
Obręcz tylnego koła: 4.25" x 17"
Opona przód: Dętkowa 110/80 - R19"
Opona tył: Dętkowa 150/70 - R17"
   
Układ elektryczny:  
Alternator: 430 W
Napięcie: 12 V
Akumulator: 12V - 12 Ah
Wymiary i masy:  
Wysokość siodła: 830 mm
Masa (na sucho): 208 kg
Masa (z płynami): 229 kg
  NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę