tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Moto Guzzi V 35 Imola z 1981 roku jako customowy Cafe Racer dla córki
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Moto Guzzi V 35 Imola z 1981 roku jako customowy Cafe Racer dla córki

Autor: Lech Wangin 2022.08.03, 16:18 1 Drukuj

Gdy Mariusz wkręcił się w temat cafe racerów, to pomyślał o tym, by następny customowy projekt był motocyklem dla córki, która zdradzała zainteresowanie wspólną jazdą i miała w planach zdobycie motocyklowego prawa jazdy. MotoGuzzi V 35 Imola z 1981 roku, jaki wpadł mu w ręce, był wprost wymarzoną bazą do budowy kafiaka. Motocykl był w dość podłym stanie. Jeśli chodzi o zmiany stylistyczne, to Mariusz postanowił, że nie będzie robić włoskiemu klasykowi krzywdy i wszystkie fabryczne elementy, które zostały zdemontowane, starannie zabezpieczono i odłożono na półkę, aby zawsze można było przywrócić Gutkowi jego fabryczny kształt. Snopy iskier sypiące się w warsztacie? Nie tym razem

W jednym z poprzednich artykułów przedstawiliśmy zgrabnego bobberka na bazie czterocylindrowej Kawy zbudowanego przez Mariusza Kostrzewskiego z Torunia:

NAS Analytics TAG

Kawasaki KZ 400 J przerobiony na customowego Bobbera. Projekt z Torunia

Teraz zaprezentujemy kolejny z jego nietuzinkowych motocykli.

Mariuszowi spodobało się dłubanie w motocyklach i przekształcanie ich według własnego pomysłu. Po skończeniu budowy bobbera Kawasaki, Mariusz wkręcił się w temat cafe racerów. Pomyślał nawet o tym by następny customowy projekt był motocyklem dla córki, która zdradzała zainteresowanie wspólną jazdą i miała w planach zdobycie motocyklowego prawa jazdy. MotoGuzzi V 35 Imola z 1981 roku, jaki wpadł mu w ręce, był wprost wymarzoną bazą do budowy kafiaka. Po pierwsze Moto Guzzi to klasyczna włoska marka z chlubnymi tradycjami. Tych motocykli nie spotyka się na każdym kroku, więc już w fabrycznej postaci obdarzone są dużą dozą indywidualizmu. Lata 70. i 80. to dobry okres w historii włoskiej marki. Po sukcesie modelu V7, który debiutował na przełomie lat 60 i 70. oraz jego pochodnych, ze sportowym modelem Le Mans na czele, pod koniec tej dekady wprowadzono nową rodzinę charakterystycznych maszyn z ustawionym wzdłużnie chłodzonym powietrzem dwucylindrowym silnikiem. V 35 i V 50 były jakby miniaturami większych modeli. Oferowały ten sam charakterystyczny klimat i bardzo dobre własności prowadzenia, które zawdzięczały dobremu rozłożeniu mas i sztywnej ramie. Ich małe silniki wyglądały i brzmiały podobnie jak w modelach z większymi "fałkami". V 35 i V50 były więc przeznaczone dla tych, którzy z takich czy innych względów nie mogli pozwolić sobie na Le Mans, Californię, czy Mille GT. Paleta modeli napędzanych silnikami o pojemności 350 i 500 ccm była bardzo szeroka, a rolę topowych sportowych odgrywały V 35 Imola oraz V 50 Monza. Oba były bardzo podobne do słynnego modelu Le Mans. Tak więc kupując Imolę z 1981 roku Mariusz wszedł w posiadanie zacnego klasyka z renomowanej włoskiej stajni. To niewątpliwy atut, lecz kiedy są blaski, muszą być i cienie. Otóż motocykl był w dość podłym stanie, ale to nie zniechęcało Mariusza i udało mu się przywrócić Gutkowi właściwą mechaniczną kondycję. Jeśli zaś chodzi o zmiany stylistyczne, to Mariusz postanowił, że nie będzie robić włoskiemu klasykowi krzywdy i wszystkie fabryczne elementy, które zostały zdemontowane, starannie zabezpieczono i odłożono na półkę, aby zawsze można było przywrócić Gutkowi jego fabryczny kształt. Z tego też powodu rama ustrzegła się jakichkolwiek ingerencji. Snopy iskier sypiące się w warsztacie? Nie tym razem. By przywrócić maszynie dawny blask Mariusz pokrył nowym lakierem ramę, wahacz, koła i dolne lagi widelca. Spośród elementów karoseryjnych jedynie zbiornik paliwa pozostał na swym miejscu, a jego malowanie jest dziełem  Adiego, który malował nie tylko wszystkie motocykle Mariusza, ale również wiele innych customowych projektów, które powstają w bliższych i dalszych okolicach Torunia. W celu odchudzenia maszyny i zmiany stylizacji zgodnie z kafiakowymi kanonami, motocykl otrzymał nową, bardziej płaską kanapę z charakterystycznym zadupkiem, boczki zostały usunięte, a w miejsce oryginalnych błotników pojawiły się nowe chromowane, dzięki czemu Gutek wygląda bardziej klasycznie. Błotniki pochodzą z bliżej niezidentyfikowanego motocykla klasy 125 ccm. Oryginalna kierownica pozostała na swym miejscu, bo idealnie wpisuje się w kafiakowy styl, natomiast oryginalny kokpit zastąpiły pojedyncze zegary w metalowych obudowach. Ponieważ maszyna została pozbawiona charakterystycznej owiewki, trzeba było zamontować klasyczny, okrągły reflektor. Nowe są również kierunkowskazy i customowa tylna lampa. Gaźniki zasysają powietrze przez stożkowe filtry, a rolę fabrycznych tłumików przejęły krótkie stożkowe pochodzące z aftermarketowego katalogu. Choć V35 Imola w fabrycznej postaci wygląda wprost wybornie, przebudowa wcale mu nie zaszkodziła (tym bardziej, że zawsze można wrócić do stanu fabrycznego). Motocykl stał się lżejszy i nabrał nieco innego, customowego stylu, ale z pewnością zachował swój charakter i odzyskał dawną mechaniczną kondycję. Dobra robota!

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
01 Moto Guzzi V35 Imola Cafe Racer Mariusz
NAS Analytics TAG
02 Moto Guzzi V35 Imola Cafe Racer custom akcja
03 Moto Guzzi V35 Imola Cafe Racer jazda
04 Moto Guzzi V35 Imola Cafe Racer custom bike
05 Moto Guzzi V35 Imola Cafe Racer statyka custom
06 Moto Guzzi V35 Imola Cafe Racer sesja zdjeciowa
07 Moto Guzzi V35 Imola Cafe Racer custom na zdjeciach
08 Moto Guzzi V35 Imola custom bike
09 Moto Guzzi V35 Imola Cafe Racer zegary custom
10 Moto Guzzi V35 Imola custom Cafe Racer kokpit
... wiêcej zdjêæ »
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê