LS2 Cabrio Carbon - karbonowy zawrót głowy

Autor: Beavis 2015.11.23, 12:05 Drukuj

900 gram na głowie to niewiele. Testujemy karbonowy kask otwarty marki LS2.

LS2 kojarzone jest raczej z produktami ze średniej półki półki cenowej. Ostatnio jednak w redakcji miło zaskoczył nas sportowy Arrow R, testowany przez naszego redaktora naczelnego na torach wyścigowych. Arrow R jest jednak o 100 zł tańszy od otwartego Cabrio Carbon. Czy karbonowy, otwarty garnek za blisko 800 zł marki LS2 jest wart swojej ceny?

Materiały i wykonanie: Skorupa LS2 Cabrio Carbon, jak nie trudno się domyślić, wykonana jest z karbonu. Producent wykorzystał kilka warstw lekkiego materiału, znajdując optymalny balans pomiędzy bezpieczeństwem, a niską wagą. LS2 korzysta z autorskiej technologii produkcji skorupy, wykorzystując przy tym karbonową tkaninę o szerokich włóknach. Cabrio to także hipoalergiczna, wyciągana wyściółka, szyba oraz blenda z filtrem UV czy w końcu bezpieczne, łatwe w użytkowaniu zapięcie. Kask spełnia oczywiście wszystkie europejskie normy. Co do jakości wykonania nie mam zastrzeżeń - ważący ok. 900 g LS2 wygląda świetnie, jest dobrze spasowany i nie trzeszczy.

Jedyne moje uwagi dotyczą systemu montażu i demontażu akcesoryjnej szyby. Gdy już postanowimy z miejskiego jet’a zmienić LS2 w owarty kask w chopperowym stylu, dojdziemy do momentu, w którym zobaczymy co kryje się pod spodem. Mocowanie szyby wydaje się rozpadać w rękach, mimo zastosowania metalowej śruby. Nic dziwnego, że producent dołączył metalowe “osłonki” w miejsce mocowania, ponieważ zostawienie go bez osłonięcia wyglądałoby mocno nieestetycznie. Cały proces jest prosty i nieskomplikowany, ale bez dwóch zdań ma się wrażenie, że coś zostanie zniszczone.

Komfort: Ciekawostka - LS2 Cabrio Carbon to jedyny kask o rozmiarze L jaki posiadam. Wszystkie inne, bez względu na firmę, są w rozmiarze M. Takie same spostrzeżenia mięli moi redakcyjni koledzy, którzy w przypadku kasków LS2 musieli zamawiać większe rozmiary. Warto na to zwrócić uwagę. Sam garnek, dzięki niskiej wadze, jest wygodny i nie męczy nawet przy dłuższej podróży. Pokonałem nim za jednym podejściem ponad 2000 km bez większego zmęczenia. Wentylacja i wygłuszenie niczym nie odstaje od konkurencyjnych rozwiązań, niczym też nie zaskakuje. Jeżdżąc bez szyby wolałbym żeby blenda nieco bardziej zachodziła na twarz - przy prędkościach powyżej 100 km/h strumień powietrza nieprzyjemnie “zawijał się” prosto w oczy. Tak jak wyżej, nie jest to nic niespotykanego dla tego typu kasków.

Przeznaczenie: LS2 Cabrio Carbon to idealne rozwiązanie dla miejskiego wojownika w stylu vintage. LS2 świetnie wygląda, zwłaszcza bez szyby, z zamontowanymi okrągłymi osłonkami z miedzianym kolorze. Cabrio dobrze sprawdzi się także na choperze czy cruiserze, nawet w dalszej trasie (o ile nie będzie się przesadzać z prędkością, ale przesadzanie z prędkością w kasku otwartym samo w sobie nie jest zbyt mądre). Wykonanie stoi na zaskakująco wysokim poziomie o ile nie będziemy za często majstrować przy mechaniźmie otwierania i zamykania szyby. Jeżeli popatrzymy na wagę, która według danych producenta plasuje się na poziomie 900 gram, to cena wydaje się sensowna.

Ocena: 4

Cena: 799 zł

Dane producenta:

  • Kask otwarty
  • Wypinane wnętrze nadające się do prania
  • Wnętrze wykonane z materiałów hipoalergicznych
  • 3 rozmiary skorupy
  • Rozmiary od XS do XXL
  • Materiał: karbon
  • Waga: 900 g
  • Zapięcie z możliwością szybkiego rozpinania 
  • Blenda z filtrem UV i Anti Fog
  • Akcesoryjna szyba
Zdjęcia
barton classic slidebarton classic jak marc marquez
barton classic w tereniels cabrio carbon chopper
ls cabrio carbon jetls cabrio carbon lans
ls cabrio carbon karbonowyls cabrio carbon
ls cabrio carbon miedzianyls cabrio carbon z blenda
ls cabrio carbon szybkals cabrio carbon szyba
ls cabrio carbon mocowaniels cabrio carbon blenda
 ls helmets 2015
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali
na górę