Koniec ze sprowadzaniem Ferrari jako pojazdu pomocy drogowej. Rz±d zmienia przepisy w zakresie akcyzy
Rząd ma już dość Ferrari i Lamborghini, sprowadzanych jako pomoc drogowa. Uważa, że tracił z tego powodu po 30 milionów złotych rocznie.
Patent był prosty, chociaż bardzo ryzykowny. Polacy sprowadzali samochody jako pojazdy specjalne lub dostawcze. Takie pojazdy były zwolnione z akcyzy. Potem wystarczyła modyfikacja zarejestrowanego w Polsce samochodu specjalnego i zawiadomienie o tym fakcie starosty. Adnotacja o tym, że samochód jest specjalny, była usuwana z dowodu rejestracyjnego, a obowiązek płacenia akcyzy już nie powstawał.
Teraz, zgodnie z projektem ustawy, przy sprowadzaniu pojazdu specjalnego lub ciężarowego o dopuszczalnej masie nieprzekraczającej 3,5 tony konieczne będzie uprzednie uzyskanie dokumentu, potwierdzającego brak obowiązku zapłaty akcyzy. Potem gdy sprowadzimy i zarejestrujemy taki samochód zwolniony z akcyzy, nie będziemy mieli możliwości zmiany jego klasyfikacji bez konieczności zapłacenia zaległego podatku akcyzowego. Projekt nowej ustawy w tym zakresie został już przyjęty przez Radę Ministrów, więc wejście w życie tych przepisów powinno nastąpić szybko. Rząd planuje również zająć się sprawą legalności aut, zarejestrowanych już jako specjalne i dostawcze. Trwają prace nad przepisami, które mają regulować weryfikację już sprowadzonych pojazdów i naliczenie zaległej akcyzy w sytuacjach, gdy rejestracja np. Ferrari jako lawety miała charakter fikcyjny i służyła jedynie ograniczeniu dochodów budżetu państwa z tytułu akcyzy.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeI s³usznie. Staæ na auto za bañkê? To powinno te¿ by³o staæ na akcyzê, a nie Januszerkê z omijaniem op³at.
OdpowiedzDok³adnie maj± monetê na super fury to niech p³ac±
OdpowiedzCzyli ³amiemy konstytucjê, bo podwójne opodatkowanie jest zakazane. Ale zbey by³o mo¿na unikn±æ pos±dzenia o bandytyzm fiskalny -nazywamy podatek akcyz±. A o tobie: typowy janusz nosacz: jak ktos ma to mu zabrac.
Odpowiedz