Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 9
Pokaż wszystkie komentarzeArtykuł jest perfekcyjnie bezużyteczny. Ale dopowiem w skrócie resztę, bo California Superbike School to szkoła Keitha Coda, więc zapewne wyjaśnienie jest zgodne z tym co znajduje się w książkach "Przyspieszenie". Należy wejść w zakręt z taką prędkością, żeby móc jak najszybciej zacząć nieznacznie ale w sposób ciągły przez całą długość zakrętu zwiększać obroty. Maksymalne obroty wystąpią na wyjściu z zakrętu, gdzie można już zmienić bieg i przyspieszać dalej. Jest kilka powodów, dla których zalecane jest przyspieszanie w zakręcie, z czego to co pamiętam, to: - prawidłowe rozłożenie masy między kołami (60-70% na tył i 30-40 na przód), - zapewnienie optymalnej pracy zawieszenia (przód nie dobije jeśli jest lekko odciążony), - zwiększenie prześwitu pod motocyklem (podczas przyspieszania unosi się nie tylko przednie zawieszenie, ale i tylne co w efekcie podnosi lekko cały motocykl). Poza tym książki warte przeczytania, szkoła pewnie warta odwiedzenia, ale taki artykuł to cienizna.
OdpowiedzJąder
Odpowiedzmiędzy gaz to podstawa, zwłaszcza w singlach i nie tylko jak chcesz być naprawdę szybki i panować nad maszyną.
Odpowiedzten motocykl jest tak zaawansowany technologicznie ze nie ma potrzeby miedzygazu
Odpowiedzjaka elektronika zastepuje miedzygaz przy redukcji ?
Odpowiedztzw. Synchronizator, ale w motocyklach może się to inaczej nazywa, nie wiem :D
OdpowiedzTaka, która automatycznie zwiększa obroty silnika do odpowiedniego poziomu przy redukowaniu biegów.
OdpowiedzBardzo dobra reklama California Superbike School...
Odpowiedzbez sensu ten artykuł! g@wno się dowiedziałem...
OdpowiedzMoże warto przyjechać na CSS. Tam sie dowiesz w praktyce a nie z artykułów. Z książek jeszcze nikt sie nie nauczył jeździć.
Odpowiedza co miedzy gazu po co go stosować to ja nie wiem . Nie lepiej szybko zbic biegi w dol i powoli puszczać sprzęgło i wchodzic na pol drifcie w zakreat .
Odpowiedzmiędzy gaz stosujemy do tego, aby nie zablokować tylnego koła nawet jeśli mamy sprzęgło antyhoppingowe, które nie daje100% pewności niezablokowania tylnego koła przy redukcji z wysokich obrotów.
Odpowiedzmiezy gaz robimy po to zeby skrzynia nie dostawała po tyłkui bo w motocyklach nie ma synchtonizatorów i musimu rozpedzić koło niższego biegu
Odpowiedzcale nieporozumienie polega na tym ze wiekszosc ludzi myli miedzygaz w rozumieniu kierowcy ciezarowkie, kiety to oo czym pisze Andy, to przegazowka juz po zredukowaniu biegu (odsylam do jego ksiazki ) dla zrownowazenia predkosci obrotowych silnika i kola, aby zapobiec zablokowaniu tego drugiega, stad nie ma potrzeby stosowania tej techniki w motocyklach wyposarzaonych w slipper clutch
Odpowiedzzrób to po swojemu w pełnym zlożeniu. ja z międzygazem bez problemu to zrobię.
Odpowiedzw po co zmieniać bieg w pełny złożeniu w doł ?
Odpowiedzna wielu torach jest taka potrzeba - często hamuje się w połączeniu z redukcją w dużym złożeniu. kolejna sytuacja - zmiana biegu w dół żeby szybciej przyspieszać - zanim Ty puścisz sprzęgło to już dawno będę dodawał gaz po redukcji z międzygazem. Poza tym redukcją z międzygazem eliminujesz stuk podczas zmiany będacy właśnie wynikiem różnicy prędkości obrotowej silnika i strony napędu.
Odpowiedzcelna ripost ze zbijaniem w zakręcie, ale Twoja technika wolnego puszczania sprzęgła jest zła. W warunkach walki na torze nie ma na to czasu. Zbyt wiele uwagi poświęcałbyś na operowanie sprzęgłem. Po prostu nie ma na to czasu. Poczytaj "Twist of the Wrist" jest tam ciekawy rozdział o 10 dolarach uwagi. Film też warty obejrzenia. Polecam. Wracając do meritum - obecne bajki maja sprzęgła antyhoppingowe i nie ma potrzeby stosowania międzygazu. Sam tego zaprzestałem bo szkoda na to czasu jak sie liczą sekundy na okrążeniu :-)
Odpowiedzja 7 lat spędziłem na torze na 4 kolkach . Przesiadłem sie na 2 . Wiem ze ścigając się robiłem wszystko ale to wszystko automatycznie . Jedyna rzeczą która mi zaprzątała głowę podczas wysciugu bylo to gdzie ktoś popełni błąd i znajdzie się luka żeby się wcisnąć . Także myślę ze dodatkowo operowanie sprzęgłem nie zabiera mi uwagi a jesli zabiera to tylko dlatego ze brak mi treningów i jezdze nie wystarczajaco dobrze . Bo to nie jest jakies wielkei halo puszczać jedna klamkę a druga wciskać . Tym bardziej ze nie potrzebuje ona jakiegoś tam wielkiego wyczucia . A na koniec moge dodac ze widziałem paru zawodników którzy jeżdżą duzo lepiej odemnie i tak robią , wiec , da sie , da sie a na dodatek wychodza im przy tym mega efektowne slajdy na wejsciu w zakret
Odpowiedza ja spędziłem 5 lat na 2 kółkach a 2 lata na 4 kółkach i na 4 kołach dużo mi brakowało więc sie przesiadłem i przesunęła mi się granica bezpieczeństwa i teraz jak bym wrócił na 4 kółka to bym na hamowaniu wpierd..... się w tył komuś
Odpowiedzwybacz, ale argument ścigainia na 4 kołach do mnie nie przemawia - inna technika, inne wymagania... oczywiście, że się da z tym sprzęgłem tylko po co??? ja wolę poświęcić ten ułamek swojej uwagi na coś innego - na przykład myślenie jak się nie wype*dolić ;-) Wiesz to nie są zawody driftingu, liczy się czas a nie "efektowność". W sumie nie ma idealnej techniki - jeździsz tak jak jest Ci najszybciej - to czas rozsądza co jest dla Ciebie najlepsze i tego się trzymajmy. Pozdro
Odpowiedzmieliśmy sie kolesia ścigał się Geniusz . Ale naprawde Geniusz . Brak kasy w Polsce sprawił ze skonczyl z problemami z dragami . Bylo co bylo . Na pytanie jak on tak jedzie szybko jaka jest jego sekretna technika odpowiedal ze nie wie . Poprostu stara sie robic wszystko szybko
OdpowiedzCzłowieku wróć do szkoły! Tego się nie da czytać.
Odpowiedzjak sie nazywał?
OdpowiedzTo juz? Wszystko? Szkoda, ze taki obciety artykul.
OdpowiedzZgadzam, się trochę krótko.
Odpowiedz