tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 KYT KR-1 - doskona³y na tor i do codziennej jazdy
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

KYT KR-1 - doskona³y na tor i do codziennej jazdy

Autor: Jarek Benito Czech 2018.11.03, 10:47 Drukuj

Otrzymaliśmy do testów nowy kask KR-1 marki KYT. W tym kasku jeździ między innymi zawodnik Aprilia Gresini – Aleix Espargaro, który z chęcią złożył na nim swój autograf. Jak się kask sprawuje? Co przyniosła firmie współpraca ze Suomy?

Kask odebrałem na dzień przed wyjazdem do Brna, na tegoroczne Grand Prix Czech. Błyszczący, pachnący nowością, z napisem BELIEVE IN YOURSELF, co jest mottem zawodnika MotoGP, którego kask jest repliką.

NAS Analytics TAG

KYT KR1 test kasku Benito

Pierwszy raz zwykle boli najbardziej

Kask idealnie wpasował się na moją głowę, co nie było tak oczywiste w przypadku innych modeli z rynku. Zwykle kask zaczyna się układać po kilku dniach, a w tym wypadku odnalazłem skorupę pasującą doskonale. Drugim detalem na który zwróciłem uwagę, to materiał, z którego wykonano wnętrze kasku. Jest on bardzo gładki, dobrze przylega do skóry i nie mechaci się od zarostu. Kilka minut na głowie i kolejny odnotowany plus, a mianowicie waga. Jest on tak lekki, że praktycznie go nie czuć. Wg producenta, rozmiar M waży 1350gr. Skąd taka waga? Skorupa wykonana jest z kompozytów, z trzech rodzajów włókien, co daje komfort jazdy i wysoki poziom bezpieczeństwa. TRICARBOCO(Kevlar + carbon + fiber)

Kolejnym plusem, jest niespotkany dotychczas przeze mnie w innych kaskach rodzaj podbródka. Nie jest on przymocowany całą powierzchnią, lecz tylko w środkowej części, co pozwala na łatwiejsze założenie kasku, jak również chroni sam podbródek przed rozciągnięciem na przestrzeni lat. Świetny patent.

Kask leży już na głowie i co widzę? Bardzo dużo. Pole widzenia jest imponujące. Przy mocnym pochyleniu, widać zaledwie kilkumilimetrowy fragment dolnej uszczelki i mały trójkąt górnej.

Zamykam szybę i słyszę dość solidny dźwięk domknięcia, typowego dla kasków sportowych. Ta szyba nie ma prawa się otworzyć. Jest bardzo cienka, jej grubość to zaledwie 2mm. No właśnie…szyba. W klasycznej, którą otrzymujemy w zestawie, nie ma pin locka, ani nawet otworów na jego montaż. Mamy jednak powłokę antifog, nałożoną na wewnętrzną stronę wizjera. Na tą chwilę sprawdziła się w 100%, przy oberwaniu chmury i temperaturze około 30 stopni. Ciekaw jestem, jak długo wytrzyma, czy nie zacznie się łuszczyć i nie odpadnie, co kiedyś odnotowałem w innym kasku z wysokiej półki.

Zapięcie kasku, to klasyczne DD i nie ma co się nad nim rozwodzić. Działa najlepiej ze wszystkich…kropka.

Demontaż szyby jest błyskawiczny i na tyle banalny, że jakakolwiek awaria systemu jest wręcz niemożliwa. Zmiana szyby liczona jest w sekundach i nie ma tu mowy o skomplikowanych systemach, które mogą zawieść w najmniej odpowiednim momencie.

KYT nie jest zbyt rozpoznawalną marką w Polsce, lecz prawie każdy motocyklista zetknął się z ich produktami. Firma wcześniej była podwykonawcą kasków marki Suomy, z którą do dnia dzisiejszego wspólnie pracuje nad rozwojem technologicznym produktów obu marek.

KYT w wyścigach

Kaski KYT chronią głowy takich zawodników, jak wspomniany wcześniej Aleix Espargaro (MotoGP), Xavier Simeon (MotoGP), Simone Corsi (Moto2), Xavi Fores (WorldSBK), Fabio Quartararo (Moto2), Isaac Vinales (Moto2), i wielu innych czołowych zawodników wyścigów zarówno na torach asfaltowych, jak i crossowych, lecz również w stuncie motocyklowym, czego przykładem jest polski zawodnik – Marcin „Korzeń” Głowacki.

KYT KR-1 w praktyce

Teraz czas na jazdy różnymi motocyklami i wskazanie zakresu możliwości wykorzystania kasku, jak również próba odnalezienia zalet i wad. Nie spodziewam się super wyciszenia, gdyż to kask przeznaczony głównie do wyścigów i narzekanie na hałas, jest niczym narzekanie na słabe właściwości terenowe Ferrari 458 Italia.

Pierwszym motocykl jakiego dosiadłem w tym kasku, to w postaci Honda Gold Wing, na której mogłem tylko sprawdzić jego dopasowanie i komfort jazdy. Walorów aerodynamicznych sprawdzić się nie da przez gigantyczną szybę chroniącą przed wiatrem. Problemów brak.

Potem jeździłem trochę szybkim turystykiem BMW i tutaj już było zdecydowanie lepiej. Głowa nie lata na boki przy wyższych prędkościach, pole widzenia jest zdecydowanie odpowiednie i tylko akustycznie KYT dał mi do wiwatu. Cichy nie jest i tego się spodziewałem. Coś za coś, a odpowiednia wentylacja jest ważniejsza w sportowej jeździe, niż komfort uszu kierowcy. Patent jest prosty – dobre zatyczki do uszu.

Naked bike i Yamaya MT-10. Prosta pozycja na co dzień i brak wiatrochronu, wrażenia niewiele inne od BMW.

To co tygrysy lubią najbardziej

W końcu naturalne środowisko dla wyścigowego kasku i motocykle klasy Superbike.

Ducati Panigale V4 i mój faworyt – Aprilia RSV4RR.

W oby przypadkach jaskrawo-żółty kask dał to, do czego został stworzony. Wizjer jest blisko oczu, więc widzimy więcej. Nie skupiałem się na prędkości, ale jadąc niemiecką autostradą, KYT stabilnie tkwił na mojej głowie. Strugi powietrza zza szyby nie powodowały nieprzewidzianych turbulencji i głowy kolokwialnie mówiąc nie urywało.

Dla kogo jest ten kask?

Dla mnie na pewno. Jeśli jeździsz na tor, dobry sportowy kask jest wręcz niezbędny. Wentylacja i pole widzenia są wręcz podstawowym wymogiem zarówno w jeździe amatorskiej, jak i profesjonalnej. Spokojnie można przemierzać w nim kolejne kilometry po drogach, akceptując wyższy niż w klasycznych kaskach poziom głośności. Mi przypasował i w tym sezonie, był najczęściej wybieranym przeze mnie kaskiem z posiadanych czterech (jeden enduro).

Praktyczne informacje

Wyjęcie całego środka do prania jest wręcz banalne, tak samo jak jego montaż. O szybie już wspomniałem, lecz z nią popełniłem dwa błędy. Najpierw umyłem ją całą chemią do kasków i z mojej winy lekko złuszczyła się powłoka antifog. Trzeba myć wodą i to w zupełności wystarczy. Początkowe świsty powietrza spowodowane były złą regulacją, i chwila poświęcona na odpowiednie ustawienie położenia wizjera rozwiązała problem.

Kupić?

Jeśli wziąć pod uwagę kwestie praktyczne i jego docelowe zastosowanie, zdecydowanie tak. Jeśli liczysz zarobione pieniądze, to również powinieneś wziąć ten model pod rozwagę. Różnica w cenie, w porównaniu do innych kasków wyścigowych pozwoli niektórym na zakup kompletu opon.

Na całe szczęście nie przetestowałem kasku w styczności z asfaltem, więc o odporności na uderzenie wypowiedzieć się nie mogę, ale poczucie bezpieczeństwa głowy jest.

KYT KR 1 kask motocyklowy test 18

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
KYT KR 1 kask motocyklowy test 12
Adv Spec Code err:"Btn_300_250_p//odstr"
KYT KR 1 kask motocyklowy test 13
KYT KR 1 kask motocyklowy test 14
KYT KR 1 kask motocyklowy test 15
KYT KR 1 kask motocyklowy test 16
KYT KR 1 kask motocyklowy test 17
KYT KR 1 kask motocyklowy test 19
KYT KR 1 kask motocyklowy test 01
KYT KR 1 kask motocyklowy test 02
KYT KR 1 kask motocyklowy test 03
KYT KR 1 kask motocyklowy test 04
KYT KR 1 kask motocyklowy test 05
KYT KR 1 kask motocyklowy test 06
KYT KR 1 kask motocyklowy test 07
KYT KR 1 kask motocyklowy test 08
KYT KR 1 kask motocyklowy test 09
KYT KR 1 kask motocyklowy test 10
KYT KR 1 kask motocyklowy test 11
KYT KR 1 kask motocyklowy test 20
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê