KTM kończy dystrybucję CFMoto w Europie. Polscy klienci mogą jednak spać spokojnie
KTM oraz CFMoto wspólnie zdecydowały o zakończeniu umowy dystrybucyjnej na terenie Europy z dniem 31 maja 2025 roku. Oznacza to, że Pierer Mobility przestanie odpowiadać za wprowadzenie chińskich motocykli CFMoto na wybrane rynki UE. To element strategii restrukturyzacji firmy.
Decyzja została przekazana dealerom w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Zmiana wpisuje się w globalny plan reorganizacji Pierer Mobility, który ma na celu skupienie zasobów na głównych markach: KTM, Husqvarna i GasGas. Po zawarciu porozumienia z wierzycielami i przywróceniu produkcji, firma zdecydowała się zrezygnować z działań pobocznych. Dlatego m.in. MV Agusta wróciła do poprzednich właścicieli. Obecnie priorytetem jest umocnienie pozycji kluczowych brandów i optymalizacja struktury kosztów.
Reklama
Współpraca z CFMoto trwała od 2023 roku, kiedy to KTM przejęło dystrybucję chińskich modeli w wybranych krajach Europy. Zaledwie po dwóch latach zapadła decyzja o zakończeniu kontraktu. Pierwotna umowa została podpisana przez CFMoto Motorcycles Distribution GmbH. Nowy porządek ma obowiązywać od początku czerwca 2025, ale nie wiadomo, jak będzie wyglądał.
Po 31 maja 2025 dostawą i wsparciem klientów zajmować się będzie bezpośrednio CFMoto lub wyznaczony przez chińskiego producenta nowy partner. Dzięki temu dealerzy zyskają szansę na szybszy dostęp do zalegających od wielu tygodni modeli, takich jak 450 MT czy 675 ER, które trafiały do nich z opóźnieniem. Dotychczasowa współpraca technologiczna pomiędzy KTM a CFMoto pozostają bez zmian.
Sytuacja nie wpływa na rynki, gdzie pierwotnie nie obsługiwał ich Pierer Mobility. Zmiana nie obejmie m.in. Polski. W naszym kraju CFMoto dystrybuowane jest przez niezależnego importera, co gwarantuje ciągłość dostaw i wsparcia serwisowego. Dzięki temu polscy dealerzy i klienci nie odczują zakończenia umowy dystrybucyjnej zawartej pomiędzy KTM i CFMoto.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze