tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 KTM EXC-R 450 i EXC-R 530 - powrót mocarzy! - strona 4
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

KTM EXC-R 450 i EXC-R 530 - powrót mocarzy! - strona 4

Autor: Beavis 2007.08.24, 14:04 27 Drukuj

EXC-R 530 2008 - pigułka informacji

Silnik: Jednostka napędowa w 530-tki różni się od swojego mniejszego brata tylko i wyłącznie pojemnością, która jest większa o 60ccm względem 450-tki (530 to oznaczenie modelowe, rzeczywista pojemność to 510 ccm). Jak się ma to w praniu? Okazuje się, iż moc wykrzesana z tej pięćsetki jest nie do okrzesania i nawet wprawieni szoferzy wolą śmigać 450-tką. Po prostu 530-tka jest za mocna! Silnik zapewnia tak szybkie przyspieszanie, iż czasem bardzo łatwo przesadzić, a już na pewno pogubić się.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Podczas jazdy: Najbardziej przypada do gustu pozycja, która automatycznie wymusza agresywny styl jazdy, a zarazem pozwala w bezstresowy sposób kontrolować poczynania obydwu kół. Uśmiech na twarzy przywołuje geometria, dzięki której można pozwolić sobie na maksymalny dosiad na zbiornik. Motocykl wybacza bardzo dużo błędów, co może być kartą przetargową dla mniej doświadczonych użytkowników. Nisko umiejscowiony środek ciężkości i bardzo dobre wyważenie motocykla składają się na jego sukces!

Niestety za mocny silnik potrafi napsuć krwi. Sprzęt bardzo szybko przyspiesza i trzeba uważać na każdy, nawet najmniejszy, ruch manetką gazu. Mimo tej samej wagi 450 wydaje się być dużo bardziej zwinna, kompaktowa. Bez skrupułów można stwierdzić, iż w tych warunkach największy endurak Pomarańczowych spisywał się dużo gorzej od mniejszego brata i nawet bardziej doświadczonemu szoferowi lepiej prowadziło się 450-tkę.

Dla kogo: EXC-R 530 nie nadaje się dla amatora. Nie widzę żadnego sensu nabywania jeszcze droższego i jeszcze większego motocykla, który nie dość, że jest dużo trudniejszy do opanowania, to daje kierowcy niemiłe uczucie, iż nie wykorzystuje się nawet połowy jego potencjału (co w sumie daleko nie mija się z prawdą). Po prostu 530 jest za silna dla jakiegokolwiek amatora i sprzęt ten dedykowany jest wyłącznie dla doświadczonych zawodników, chociaż znając życie i tak znajdzie potężne grono nabywców.

Dwa zdania na koniec

Nowe, topowe modele KTMa przeszły moje najśmielsze oczekiwania. Pozornie delikatne zmiany spowodowały powstanie dwóch genialnych maszyn, w których najsłabszym ogniwem jest człowiek. Motocykle te łączą crossową agresywność z endurową ogładą i nie ma w tym stwierdzeniu krzty przesady. Wielkim plusem jest silnik, który mimo drobnych wad jest piekielnie udaną jednostką i powinien przypaść do gusty nawet najbardziej wymagającej klienteli. Zawieszenia są lepsze, jednak nadal nie idealne i składają się one na jeden z niewielu minusów. A największy z nich? Oczywiście cena! Ponad 35 000 PLN może ostudzić zapał każdego, nawet jeżeli w zamian dostanie świetny sprzęt.

KTM zawsze taki był drogi, ekskluzywny, wyszukany, trafiający w gusta najbardziej wybrednych. Jedni mówią, że to motocykle dla snobów, inni zaś, że dla profesjonalistów. Co by nie mówić, to nowe EXC-Ry to jedne z najlepszych motocykli na rynku wyczynowych enduro!

Foto: Poochini  (poochini@scigacz.pl)

KTM EXC-R 450:

Zalety:
- rewelacyjny silnik!
- jakość wykonania,
- wyposażenie,
- świetne prowadzenie w każdej sytuacji,
- hamulce,
Wady:
- cena!
- zawieszenie mogłoby być mimo wszystko lepsze,

KTM EXC-R 530:

Zalety:
- zaskakująca lekkość nawet w najtrudniejszym terenie,
- jakość wykonania,
- wyposażenie,
- świetne prowadzenie w każdej sytuacji,
- hamulce,
Wady:
- za duża moc!
- cena!
- zawieszenie mogłoby być mimo wszystko lepsze,

KTM EXC-R 450

Typ silnika: 4-suw, jednocylindrowy
Chłodzenie silnika: Chłodzony cieczą
Pojemność skokowa: 449 cc
Średnica x Skok tłoka: 95 x 63.4 mm (3.74 x 2.5")
Stopień sprężania: 11.9:1
Gaźnik: Keihin MX FCR 39
Sprzęgło: Mokre wielotarczowe, operowane hydraulicznie
Układ zapłonowy: Kokusan digital
Starter: Nożny i elektryczny
Układ przeniesienia napędu: 6-biegowa
Przeniesienie napędu: Łańcuch
Pojemność zbiornika paliwa: 9 litrów
Pojemność zbiornika oleju: 1.2 litra
Podwozie -
Podwozie: Podwójna kołyska typu 25CrMo4
Zawieszenie przód: WP USD Ø 48 mm (1.89")
Skok zawieszenia przód: 300 mm
Zawieszenie tył: WP PDS
Skok zawieszenia tył: 335mm
Hamulec przód: Pojedyncza tarcza, Ø 260 mm
Hamulec tył: Pojedyncza tarcza, Ø 225 mm
Opona przód: 90/90-21
Opona tył: 140/80-18
Wysokość siedzenia (mm): 925 mm
Masa pojazdu w stanie suchym (kg): 113.5kg

KTM EXC-R 530

Typ silnika: 4-suw, jednocylindrowy
Chłodzenie silnika: Chłodzony cieczą
Pojemność skokowa: 510 cc
Średnica x Skok tłoka: 95 x 63.4 mm (3.74 x 2.5")
Stopień sprężania: 11.9:1
Gaźnik: Keihin MX FCR 39
Sprzęgło: Mokre wielotarczowe, operowane hydraulicznie
Układ zapłonowy: Kokusan digital
Starter: Nożny i elektryczny
Układ przeniesienia napędu: 6-biegowa
Przeniesienie napędu: Łańcuch
Pojemność zbiornika paliwa: 9 litrów
Pojemność zbiornika oleju: 1.2 litra
Podwozie -
Podwozie: Podwójna kołyska typu 25CrMo4
Zawieszenie przód: WP USD Ø 48 mm (1.89")
Skok zawieszenia przód: 300 mm
Zawieszenie tył: WP PDS
Skok zawieszenia tył: 335mm
Hamulec przód: Pojedyncza tarcza, Ø 260 mm
Hamulec tył: Pojedyncza tarcza, Ø 225 mm
Opona przód: 90/90-21
Opona tył: 140/80-18
Wysokość siedzenia (mm): 925 mm
Masa pojazdu w stanie suchym (kg): 113.9kg
ktm exc-r 2008 laski 2
ktm exc-r 2008 modelka 1
laski testy ktm exc-r 2008
ktm exc-r 2008 dziewczyny 2
ktm exc-r 2008 laski
EXC R 530 2008 Gosia
ktm exc-r 2008 laska 1
ktm exc-r 2008 laska 2
ktm exc-r 2008 laska 4
ktm exc-r 2008 laska 5
ktm exc-r 2008 modelka ktm exc-r 2008 modelka 2
ktm exc-r 2008 modelka 3 ktm exc-r 2008 modelka 5
ktm exc-r 2008 silnik 2 ktm exc-r 2008 silnik
KTM EXC-R 530 2008 zawias ktm exc-r 2008 tarcza
ktm exc-r 2008 przednie zawieszenie ktm exc-r 2008 hamulce
Wiza¿ i stylizacja modelek: Magdalena Janiak-Gauden
Advertisement
NAS Analytics TAG

Komentarze 18
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê