tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 II runda WSBK i WSS - SBK vs. MotoGP - 0:1.
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

II runda WSBK i WSS - SBK vs. MotoGP - 0:1.

Autor: Thrillco 2006.03.07, 11:01 Drukuj

Tor na Philip Island w Australii to obiekt lubiany przez wielu kierowców, najbardziej jednak przez „tutejszych”, czyli Australijczyków.

Punktem honoru każdego kierowcy jest zwycięstwo „na własnym podwórku”, a na Philip Island Australijczycy mogą być o to zupełnie spokojni, bowiem mają teraz dwóch wspaniałych Troy’ów-Corsera i Baylissa.

NAS Analytics TAG

Bayliss po powrocie do WSBK najwyraźniej rozwija skrzydła. Zarówno pierwsze sesje jak i wszystkie kolejne należały tylko do niego. Rywalom nie pozostawił żadnych złudzeń bijąc niezmieniony od siedmiu lat rekord toru. Tak więc o wyścig „Baylistik” martwić się nie musiał.

W samym wyścigu od startu poszedł do przodu jak wystrzelony z procy pozostawiając kolegom przepychankę za swoimi plecami. O gonieniu Baylissa nie było nawet mowy. Po 5 okrążeniach miał już ponad 3sek. przewagi, która to wciąż rosła. Za nim Corser ścierał się z Toselandem, a zaraz za nimi, po cichu lecz uważnie obserwując, podążał debiutant – Alex Barros. Trzeba przyznać, że Barros poczyna sobie w Superbikeach coraz śmielej nie przejawiając respektu nawet wobec weteranów tego sportu.

Tymczasem frunący do mety Bayliss ma jakiś spory kłopot, zwalnia bardzo poważnie, a rywale bez wysiłku go dochodzą. Najprawdopodobniej opona Pirelli nie wytrzymała szalonego tempa i skończyła się o wiele szybciej, niż to było zaplanowane. Corser, Toseland, Barros, Haga i Rolfo bez większych problemów objeżdżają Baylissa. Na koniec Barros pokazuje młodemu mistrzowi, że do motoGP (do którego Toseland się swego czasu przymierzał) trzeba dużo więcej umiejętności. Skutecznie atakuje i kończy wyścig jako drugi. Pierwszy jest nie kto inny, jak Troy Corser. Jego Suzuki w tym roku jest piekielnie szybka i co na prostej Philip Island widać było gołym okiem.

Bayliss może się jednak zrewanżować, będzie przecież drugi wyścig.

Tym razem wystartował dużo spokojniej, nie pognał do przodu, wolał kontrolować sytuacje z pewnego dystansu. I nagle rozgrywa się dramat Corsera. Potężny highside wysadza Australijczyka z siodła. Corser ląduje na samym środku toru i zostaje potrącony przez Barrosa. Na szczęście doświadczony zawodnik motoGP uderzył kołem tylko w „żółwia” na kombinezonie, Troy jest cały i zdrowy.

Bayliss zostaje sam na sam z Toselandem. I po raz kolejny „dziadek” uczy „młodego” pokory. Toseland po wyprzedzeniu nie mógł zrobić dosłownie nic, tylko tracił dystans do odjeżdżającego Baylissa. Za nimi Barros prowadził piękną bitwę o trzecie miejsce z duetem Yamahy- Hagą i Pittem. Yamahy są szybsze, ale Barros cwańszy i jednak bardziej doświadczony. To pozwala wykorzystać najlepszy moment do wyprzedzenia i odskoczyć na bezpieczną odległość od jadowitych R jedynek.

Na mecie meldują się kolejno Bayliss, Toseland i Barros. To dopiero druga seria tegorocznych wyścigów, a Barros-debiutant już regularnie melduje się na pudle.

O wyczynach Baylissa można powiedzieć tylko jedno – brakowało nam tego. Co najważniejsze-Bayliss nadal pozostaje na czele tabeli w klasyfikacji generalnej.

Patrząc na pierwszą dziesiątkę, można bez żenady powiedzieć, że kierowcy, którzy przyszli lub powrócili z serii MotoGP, rządzą teraz w WSBK. W pierwszym i drugim wyścigu pierwsza 10tka podzieliła się łupami po połowie, jednak to chłopcy z MotoGP zgarnęli większą liczbę punktów.

Największy pechowiec tych wyścigów to Karl Muggeridge. W pierwszym wyścigu „padł” mu sprzęt, w drugim został wywieziony na pobocze przez Lanziego.

Oto wyniki poszczególnych biegów:

Race 1

1 T. Corser (AUS) Suzuki 34:33.545
2 A. Barros (BRA) Honda 34:33.995
3 J. Toseland (GBR) Honda 34:41.519
4 N. Haga (JPN) Yamaha 34:48.666
5 R. Rolfo (ITA) Ducati 34:49.837
6 T. Bayliss (AUS) Ducati 34:50.665
7 R. Xaus (ESP) Ducati 34:50.737
8 F. Nieto (ESP) Kawasaki 34:56.002
9 A. Pitt (AUS) Yamaha 34:56.035
10 C. Walker (GBR) Kawasaki 34:56.721
11 L. Lanzi (ITA) Ducati 35:01.892
12 Y. Kagayama (JPN) Suzuki 35:01.958
13 R. Laconi (FRA) Kawasaki 35:02.378
14 S. Martin (AUS) Petronas 35:02.522
15 M. Fabrizio (ITA) Honda 35:02.667

Race 2

1 T. Bayliss (AUS) Ducati 34:33.803
2 J. Toseland (GBR) Honda 34:39.331
3 A. Barros (BRA) Honda 34:48.115
4 N. Haga (JPN) Yamaha 34:50.011
5 A. Pitt (AUS) Yamaha 34:51.459
6 Y. Kagayama (JPN) Suzuki 34:54.635
7 R. Rolfo (ITA) Ducati 34:54.933
8 R. Xaus (ESP) Ducati 34:59.027
9 F. Nieto (ESP) Kawasaki 34:59.441
10 C. Walker (GBR) Kawasaki 34:59.810
11 M. Fabrizio (ITA) Honda 35:06.670
12 N. Abe (JPN) Yamaha 35:06.974
13 M. Neukirchner (GER) Ducati 35:07.014
14 P. Chili (ITA) Honda 35:08.117
15 S. Martin (AUS) Petronas 35:08.270

W Supersportach Sebastian Charpentier nie daje nawet cienia szansy swoim rywalom. Po bezapelacyjnym zwycięstwie w Katarze, Australia też należała do niego. Wprawdzie chwile musiał się przepychać z Yamahami Curtaina i Parksa, ale potem już niezagrożony zmierzał do mety. Poza Hondą i Yamahą inne marki nadal niewiele mają do powiedzenia w WSS, co robi się zwyczajnie nudne.

Oto wynik wyścigu:

1Charpentier S.Winston Ten Kate Honda.Honda CBR 600RR34'01.822 21
2Curtain K.Yamaha Motor Germany.Yamaha YZF R634'03.183 21
3Parkes B.Yamaha Motor Germany.Yamaha YZF R634'09.618 21
4Tiberio Y.Megabike Honda Team.Honda CBR 600RR34'18.610 21
5Harms R.Stiggy Motorsports.Honda CBR 600RR34'18.620 21
6Brookes J.Ducati SC - Caracchi.Ducati 749 R34'23.072 21
7Stigefelt J.Dark Dog Stiggy Motorsports.Honda CBR 600RR34'23.166 21
8 Thomas D.Gil Motor Sport.Kawasaki ZX6RR34'28.131 21
9 Zaiser C.LBR Ducati Racing.Ducati 749 R34'28.295 21
10Roccoli M.Yamaha Team Italia.Yamaha YZF R634'28.337 21
11Le Grelle S.Legrelle - Honda Belgium.Honda CBR 600RR34'31.661 21
12Sanchini M.RG Team.Yamaha YZF R634'36.810 21
13Vizziello G.Yamaha Team Italia.Yamaha YZF R634'38.150 21
14 Van Keymeulen D.Bikersdays Yamaha Moto 1.Yamaha YZF R634'39.224 21
15Fores J.SLM Racing.Yamaha YZF R634'40.396 21
16De Angelis W.Intermoto Czech Klaffi.Honda CBR 600RR34'50.525 21
17Leblanc G.Vazy Racing Team.Honda CBR 600RR34'51.615 21
18Tunstall T.Hardinge Ice Valley M..Honda CBR 600RR35'00.873 21
19Ivanov V.Vector Racing.Yamaha YZF R635'17.671 21
20Peris C.Bikersdays Yamaha Moto 1.Yamaha YZF R635'25.299 21
21Forner Garcia D.Tati Team Beaujolais Racing.Yamaha YZF R635'31.820 21

Teraz czeka nas dłuższa przerwa a potem seria World Superbike ruszy już pełna parą. Następny wyścig 23 Kwiecień, ale w przerwie dwa oficjalne testy, z których w miarę możliwości przekażemy najciekawsze wydarzenia.

Zdjęcia: www.worldsbk.com

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê