Honda CB500X 2013 - turystyka kategorii A2
Oto turystyczna nowość Hondy na sezon 2013 przygotowana specjalnie dla przyszłych posiadaczy prawa jazdy kategorii A2. Chcesz zaznać przygody na motocyklu małej pojemności? Czy może potrzebujesz praktycznej maszyny, która da sobie radę na gorszych nawierzchniach także w mieście? Honda CB500X wydaje się być w takich przypadkach ciekawą propozycją.
Nowy dwucylindrowiec Hondy jest klonem modeli CB500F oraz CB500R i podobnie jak one jest idealnie skrojony pod wymogi wchodzącej w UE w przyszłym roku kategorii dla młodych (wiekiem lub stażem) motocyklistów. Kategoria A2 dopuszcza moc 35kW (48KM) i CB500X dysponuje mocą 35kW. Jeśli zatem przymierzasz się do motocykla pozwalającego na wykorzystanie w pełni możliwości jakie daje kategoria prawa jazdy A2, CB500R z pewnością będzie w centrum Twoich zainteresowań.
Dwucylindrowy, ośmiozaworowy silnik o pojemności 471cc i kwadratowej konfiguracji (67mm x 66.8mm) osiąga spory moment obrotowy 44 Nm już przy 7000 obr/min i zgodnie z zapewnieniami Hondy ma być bardzo oszczędny dzięki wykorzystaniu nowoczesnego wtrysku benzyny. Maksymalna moc osiągana jest przy 8500 obr/min. Rama pojazdu wykonana została ze stali, widelec teleskopowy ma solidną średnicę 41mm, przedni hamulec wykorzystuje pojedynczą tarczę o średnicy 320mm i dwutłoczkowy zacisk. ABS jest w standardzie.
CB500X, podobnie jak jego bliźniacze rodzeństwo ma być maksymalnie przyjazny początkującym kierowcom. Decydować ma o tym niska wysokość siodła oraz łatwa do okiełznania konfiguracja układu jezdnego. W stosunku do swoich bliźniaków, model X ma powiększony zbiornik paliwa z 15,7 do 17,3 litra. Przy spalaniu, które nie powinno przekraczać 3,5-4l/100km powinno dać to imponujący zasięg ponad 400km.
Motocykl powstał przy wykorzystaniu podobnej filozofii jak znane już motocykle serii NC. Oznacza to, że jego konstruktorzy skupili się na tym co najważniejsze, unikając wodotrysków i niepotrzebnego podnoszenia kosztów. Honda zapowiada, że seria CB500 będzie dostępna w bardzo atrakcyjnych cenach. To może być kolejny hit sprzedaży Hondy w Europie.
Obok wersji CB500R, Honda zaoferuje ten motocykl również w wariancie CB500F i CB500R.
|
Komentarze 4
Poka¿ wszystkie komentarzew sumie bym rozpatrywa³ zakup takiego motocykla, gdybym dzisiaj nie zda³ egzaminu na A:)
OdpowiedzB±d¼ tu m±dry wybieraj miêdzy t± cebul± a NC700X, przecie¿ to bêd± 2 walcz±ce w tej samej kategorii modele w tej samej marce :( . I do tego bardzo do siebie podobne.
OdpowiedzOwszem motocykle podobne. Ró¿ni± je g³ównie silniki. NC700 wiêkszy moment obrotowy oraz niskie obroty max silnika. 500tki to normalna charakterystyka motocyklowa. Moim zdaniem lepszy wybór do codziennej jazdy to NC700. Nie trzeba pi³owaæ ¿eby dynamicznie jechaæ, nisko po³o¿ony ¶rodek ciê¿ko¶ci i do tego bardzo praktyczny schowek. Dodatkowa zaleta to d³ugie okresy miêdzy przegl±dowe oraz zapewne mega trwa³y silnik (niskoobrotowy)
Odpowiedzmam nadzieje ze sebob sobie jaja robi
Odpowiedztzn mam nadziejem
Odpowiedzwróæ do szko³y synku i MAM NADZIEJÊ, ¿e pani ci wyt³umaczy - kierowc± jeste¶ w liczbie pojedynczej, a kiedy u¿ywasz mnogiej mówisz - tym kierowcom
OdpowiedzPanie Autorze, proszê zmieniæ z "pocz±tkuj±cym kierowc±" na "pocz±tkuj±cym kierowcom"...
Odpowiedz