tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Dwie rundy MotoGP w Malezji?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Dwie rundy MotoGP w Malezji?

Autor: Lovtza 2012.12.06, 09:45 Drukuj

O tym, że rynki azjatyckie są coraz ważniejsze dla producentów motocykli widomo nie od dziś, natomiast dopiero od niedawna czynione są konkretne starania, aby wyjść z najważniejszymi seriami wyścigowymi dalej poza zachodnią Europę, będącą od zawsze kolebką wyścigów. Pierwszym krokiem w tym kierunku może być apel Lina Jarvisa z Yamaha Racing, aby w Malezji rozgrywane były dwie rundy MotoGP i z pewnością z punktu widzenia Dorny nie jest to zły pomysł. Nie dziwi także, że to właśnie Yamaha wychodzi z takimi propozycjami, ponieważ jest silnie osadzona na tamtejszym rynku i z niego pochodzi wielu poważnych sponsorów zarówno dla świata MotoGP, jak też dla Formuły 1.

Przypomnijmy, że na dzień dzisiejszy aż cztery wyścigi MotoGP rozgrywane są w Hiszpanii (Walencja, Katalonia, Aragon, Jerez), dwa we Włoszech (Mugello, Misano Adriatico), trzy zaplanowano w zbliżającym się sezonie na Stany Zjednoczone (Austin, Indianapolis, Laguna Seca). Pięć kolejnych wyścigów odbywa się w innych krajach Unii Europejskiej. Są to jednocześnie rejony świata, gdzie sprzedaż motocykli systematycznie spada i to do wartości od dawna nie notowanych przez koncerny motocyklowe. Tymczasem sprzedaż motocykli w Azji i Ameryce Południowej rośnie jak na drożdżach i chęć producentów motocykli, aby być obecnym również tam wydaje się być oczywista, nawet jeśli czasem życie rozbija plany o polityczne rafy

Mówiąc o Grand Prix Malezji wszyscy mają na myśli tor Sepang, ale wydaje się bardzo mało prawdopodobne, że Dorna zdecyduje się na dwie imprezy w sezonie rozgrywane na jednym obiekcie, do tego w małym kraju. Jeśli w Malezji zagości dodatkowa runda GP to prawdopodobnie odbędzie się ona na nowo budowanym obiekcie wyścigowym o nazwie Motorsport City, który powstaje w chwili obecnej tuż przy granicy z Singapurem. Nowy tor konstruowany jest na terenie ponad 270 akrów ziemi i ma mieć homologację FIA drugiego stopnia.

Czy dwie imprezy, w jednym kraju, relatywnie niedaleko siebie nie będą odbierały sobie nawzajem widzów? Teoretycznie istnieje takie zagrożenie, ale w praktyce w tym gęsto zaludnionym rejonie świata sprawa może wyglądać zupełnie inaczej, szczególnie z uwagi na bliskość Singapuru. Nasza przebogata wyobraźnia pozwala nam też wyobrazić sobie Grand Prix Singapuru, ale to już czyste domysły. Z całą pewnością możemy jednak stwierdzić, że umacnianie obecności MotoGP w Azji zostanie przywitane przez producentów motocykli z aprobatą.


Reklama


NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia

Reklama


NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę