Dwa nowe modele Hondy! CRF450R i CRF450RX
Honda oficjalnie prezentuje nową CRF450R oraz jej offroadową wersję RX. Wejdźmy w techniczne detale nowości.
Całkiem niedawno w oparciu o szpiegowskie zdjęcia i dokładną analizę gości z VitalMX zastanawialiśmy się nad nową CRF450R. Dzisiaj spekulacje potwierdziły się. Honda oficjalnie pokazała nie jeden, a dwa nowe modele. Bazą jest oczywiście crossowa CRF450R, ale w ofercie dostępna będzie także offrodowa wersja RX. Zacznijmy od crossówki.
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP
KUP TERAZ. WYSY£KA GRATIS »
Tak jak przypuszczano, Honda odchodzi o powietrznego widelca z przodu na rzecz klasycznego podzespołu Showa. Powietrzne amortyzatory w Hondzie były mocno krytykowane zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. W nowym 49 mm widelcu znalazł się kit stosowany przez zawodników Mistrzostw Japonii, a według VitalMX jeszcze całkiem niedawno ze zbliżonego rozwiązania korzystali zawodnicy fabrycznego zespołu w AMA Motocrossie.
Pozostając przy zawieszeniu, zupełnie nowa jednostka napędowa z poprowadzonym w maksymalnie "wyprostowanej" linii układem dolotowym wymusiła obniżenie mocowania tylnego amortyzatora. Honda skompensowała 39 mm niżej zamocowany amortyzator zmienionym układem dźwigniowym oraz kątem pochylenia, dzięki czemu zachowano skok z poprzedniego modelu.
Poprowadzenie w ten sposób układu dolotowego (zerknijcie na rysunki obok) było jedną z wielu zmiennych nakierowanych na zwiększenie mocy maksymalnej. Według oficjalnych informacji Hondy Poland wzrost sięga 11%, co powinno dawać nam moc na poziomie 60 KM. Sama jednostka napędowa jest zupełnie nowa, ze zmienioną głowicą (nadal Unicam), tłokami oraz układem smarowania (jeden układ z jedną pompą).
Żeby zniwelować wzrost masy związany z zastosowaniem tradycyjnego zawieszenia, Honda postanowiła wyposażyć nową CRF450R w… tytanowy zbiornik paliwa. Wcześniej sugerowano, że będzie on wykonany z aluminium, ale Japończycy ostatecznie postawili na tytan. Obecnie waga plasuje się na poziomie 110 kg z paliwem zalanym po korek. CRF w standardzie nie posiada elektrycznego rozrusznika, będzie go można jednak dokupić. Dodatkowo pojawiły się nowe, aerodynamiczne plastiki z ładną okleiną oraz zmienne mapy zapłonu.
Zupełną nowością w Hondzie jest model RX (ok, Honda oferowała CRF450X, ale był to motocykl zbudowany na bazie starszego modelu, z ograniczoną mocą i raczej o mało zawodniczym charakterze). RX jest odpowiedzią na ofertę Yamahy, która na bazie crossówek obok modeli WR wypuściła także dedykowane do cross country modele "FX/X". Czym różni się offroadowa wersja? Przede wszystkim 18-calowym kołem z tyłu, innymi nastawami zawieszenia, inną charakterystyką jednostki napędowej, większym zbiornikiem paliwa oraz elektrycznym rozrusznikiem w standardzie.
Na chwilę obecną nie znamy oficjalnych cen ani dostępności modeli. Przyznam szczerze, że bardzo podoba mi się kierunek w którym idzie Honda i nie mogę się doczekać, kiedy przerzucę nogę przez siedzenie jednego z powyższych sprzętów. Najlepiej modelu RX…
Foto: Honda Poland







































Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze