tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ducati Desmosedici RR
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Ducati Desmosedici RR

Autor: Thrillco 2006.06.12, 14:42 39 Drukuj

Na torze Mugello przed kolejną eliminacją wyścigowych mistrzostw świata MotoGP nastąpił długo oczekiwany i zapowiadany moment. Oficjele marki Ducati odsłonili finalną, produkcyjną wersję Ducati Desmosedici RR, czyli motocykla klasy motoGP przystosowanego i homologowanego do normalnego ruchu drogowego.

Coś dla cierpliwych

Oczekiwanie trwało niezwykle długo, bo aż 2,5 roku. Wcześniej oficjalnie zaprezentowano silnik, który miał napędzać to monstrum. Cywilizowana jednostka ma podobnie jak wyścigówka 4 gary w układzie V90, czyli typowe dla Ducati L. Zasilanie to oczywiście wtrysk, wydech to 4 w 2 w 1 zakończone dwoma wylotami tzw. vertical exit, które umieszczone są w zadupku motocykla. Osiągi silnika jeżą włos na głowie każdego maniaka mocy i prędkości-200KM osiągane przy 13.500 obr/min.

Silnik spełnia oczywiście normy Euro3.

W ciągu tego czasu pojawiło się też wiele domysłów i wizji dotyczących wyglądu przyszłego motocykla. Po premierze niewiele z nich okazało się trafionych, choćby z tego względu, że podczas testów sama firma wielokrotnie zmieniała szaty zewnętrzne motocykla i tzw. „spy photos” dostarczały wielu zupełnie różnych odmian.

Coś dla fanatyków

Na pierwszy rzut oka Desmosedici RR może wyglądać jak zwyczajna replika wyścigówki, która poza wyglądem niewiele ma wspólnego z wersją torową. Ducati jednak poszło sporo dalej w unifikacji, a właściwie zbudowało szosowy motocykl na bazie wyścigówki, nie odwrotnie.

Dlatego mamy tu niemal identyczną z wyścigową kratownicową ramę z rur cro-mo. Kto spodziewa się pod owiewką konstrukcji typowej dla 999, będzie mocno zaskoczony odmiennością tego, co zobaczy?

Kolejna rzecz, która jest już bardziej widoczna to elementy podwozia.

Koła to wierna kopia tych wyścigowych marki Marchesini wykonane z magnezu.

Widelec upsidedown i tylny wahacz to również najwyższego lotu konstrukcje, nie montowane dotychczas w żadnym motocyklu przeznaczonym do sprzedaży. Zawieszenia mają oczywiście pełną regulację.

Hamulce, szczególnie przednie, mogą co większych maniaków doprowadzić do łez szczęścia. Dwie 320mm tarcze o grubości 6mm i radialne zaciski z 34mm tłoczkami to dokładnie identyczny zestaw, jaki mają Loris Capirossi i Sete Gibernau podczas „mokrych” wyścigów w swoich wyścigówkach.

Znając takie szczegóły można dostać nerwowej trzęsawki dosiadając tego motocykla.

Coś dla bogatych

Delirium tremens będzie tym większe, gdy poznamy cenę tego cuda. 55000 Euro, wykonanie tylko na zamówienie indywidualne. Desmosedici RR ma być dostępne tylko przez dwa lata produkcji, a czas oczekiwania na zamówiony model też nie będzie krótki. Dostępna będzie też wersja „Team Version” z dodanymi charakterystycznymi naklejkami na owiewkach.

Dla tych, którzy z różnych względów się nie załapią, pozostanie jedynie marzyć o kolejnej wersji. Można też żyć nadzieją, że Ducati rozpocznie swego rodzaju nowy wyścig zbrojeń polegający na wypuszczaniu krótkich serii motocykli jak najbardziej unifikowanych z wyścigówkami.

Jeśli jednak posiadacie odpowiednią kasę, to nie ma co żyć nadzieją i jak najszybciej zamówić sobie Ducati Desmosedici RR, nawet, jeśli miałoby tylko stać w waszej kolekcji, będzie to pojazd niczym biały kruk w księgozbiorze.

zdjecia:Photo Ducati.com

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 24
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górę