Jeszcze tylko jeden dzień W ostatnim dniu rajdu Drezno-Wrocław 2008 zawodnicy walczyli już tylko o dojechanie do mety. Do przejechania mieli dwie, 40-kilometrowe pętle, które nieznacznie różniły się od siebie. Aby nie stracić orientacji w terenie i nie pogubić trasy, zawodnicy musieli jechać bardzo spokojnie i w pełnej koncentracji. Po siedmiu dniach morderczego rajdu nie było to jednak proste zadanie. Gdy nadeszła godzina 21:00 całe miasteczko rajdowe, wraz z zawodnikami zebrało się w jednym miejscu. Wtedy to organizator imprezy ogłosił końcowe wyniki i oficjalnie zakończył 14. Rajd Drezno-Wrocław.
Podsumowanie 14. Rajd Drezno-Wrocław, głownie za sprawą dopisującej pogody był zupełnie inny niż jego poprzednia edycja. Podczas ubiegłorocznego Drezno-Wrocław, przez większość dni rajdu padał gęsty deszcz, który podłoże zamieniał w grubą warstwę błota, a dziury po czołgach wypełniał wodą. Odbiło się to mocno zarówno na tężyźnie fizycznej, jak również psychice zawodników. Niemożna jednak powiedzieć, że jeśli nie pada deszcz to jest łatwo. Nieustający upał, wiatr, kurz w oczach i płucach, nie były łatwym przeciwnikiem do pokonania. Tak, jak rok temu wyprzedzenie quada na trasie nie przysparzało doświadczonym zawodnikom trudności, tak w tym roku, za sprawą ogromnych ilości kurzu było to niemożliwe. Niemniej jednak raj Drezno-Wrocław 2008 został bardzo pozytywnie odebrany przez naszych zawodników, którzy przez cały rajd byli kandydatami na pierwsze miejsca we wszystkich czterech kategoriach. Niestety los nie był tak łaskawy. Jedynie Krzysztofowi Kretkiewiczowi, który umiejętność doskonałego nawigowania i poruszania się w trudnym terenie nabył startując w rajdach samochodów terenowych, udało się ukończyć D-W na pierwszej pozycji. Zarówno Krecik, jak i my mamy powody do dumy, gdyż jest on pierwszą osobą w 14-letniej historii rajdów Drezno-Wrocław, która wygrała dwa razy z rzędu. Oto co powiedział nam o rajdzie: „Drezno-Wrocław 2008 - rajd legenda! Tegoroczna edycja zupełnie inna od poprzedniej. Było mało błota, za to ogromne ilości kurzu i setki kilometrów odcinków specjalnych. Tego nie można spotkać w innym miejscu. Rajd ten jest klasą sam w sobie. Każdy kto dojedzie do mety jest zwycięzcą. Mam nadzieje, że w przyszłym roku, na starcie do „polskiego" rajdu stanie jeszcze więcej krajowych załóg". Wielkie brawa należą się również organizatorom tego niezwykle dużego przedsięwzięcia. Wszystko było tak, jak być powinno. Trasa, sędziowie, gastronomia, zabezpieczenie medyczne, roadbooki - wszystko zostało należycie przygotowane. Do tego ostatniego pojawiły się małe zastrzeżenia od strony motocyklistów i quadowców, którzy roadbooki otrzymywali w postaci bloków kartek. W wyniku tego musieli codziennie tracić kilka godzin na sklejenie setek kartek. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku Albert Gryszczuk, który w całości przejmie organizacje rajdu, postara się wyeliminować ten problem. Tegoroczny rajd Drezno-Wrocław był z pewnością udany - powiedział organizator rajdu, Albert Gryszczuk. Dzięki sprzyjającej pogodzie rajd okazał się łatwiejszy, niż jego poprzednia edycja, która została okrzyknięta najtrudniejszym D-W w całej historii rajdu. W tym roku możemy poszczycić się rekordową ilością startujących zawodników, za co chciałbym im serdecznie podziękować. Trochę rozczarowali mnie nasi reprezentanci. Po świetnym prologu liczyłem na lepsze wyniki końcowe. Mamy mało doświadczenia w tego typu rajdach i myślę, że za rok z pewnością będzie lepiej. Jeśli chodzi o przyszłą, 15. edycję „małego Dakaru" to z pewnością zostaną zawarte małe zmiany. Największą z nich będzie wprowadzenie systemu satelitarnego śledzenia zawodników. Planujemy również wprowadzić jeszcze większą ilość odcinków specjalnych. Jednak poza drobnymi modyfikacjami reszta pozostanie niezmieniona, gdyż rajd Drezno-Wrocław żyje własnym życiem i chcemy by tak pozostało..." My także dołączamy się do podziękowań Alberta za tak liczną frekwencję polskich załóg. Wierzymy, że w przyszłym roku Polacy w zupełności zdominują Drezno-Wrocław 2009 i zwyciężą we wszystkich czterech kategoriach. Wyniki: Motocykle Pos. | Start-Nr. | Nazwisko | Imię | Kraj | Marka | Końcowy czas przejazdu | 1 | 001 | Knuiman | Henk | Holandia | | 16:47:25 | 2 | 002 | Kirmeier | Felix | | | 17:54:39 | 3 | 047 | Vetiska | Matthias | | KTM | 17:54:47 | 4 | 009 | Loth | Jochen | | Beta | 18:46:05 | 5 | 005 | Leischner | Robert | | KTm | 18:46:53 | 6 | 008 | Post | Oliver | | KTM | 18:58:36 | 7 | 065 | Nennewitz | Klaus | | KTM | 19:20:50 | 8 | 051 | Rencz | Wojciech | Polska | KTM | 19:51:00 | 9 | 044 | van Bergeijk | Henno | Holandia | Yamaha | 20:11:20 | 10 | 031 | Lorenz | Tim | | KTM | 20:38:31 | 11 | 018 | de Roo | Herwin | Holandia | | 21:04:53 | 12 | 053 | Scheu | Thomas | | KTM | 21:21:03 | 13 | 014 | Dell'Ava | Roger | Szwajcaria | Beta | 21:21:56 | 14 | 016 | Spaarmann | Thomas | | | 22:01:21 | 15 | 026 | Siegel | Jan | | Yamaha | 22:09:35 | 16 | 023 | Polman | Ronald | Holandia | KTM | 22:17:03 | 17 | 007 | Puckert | Oliver | | KTM | 22:20:35 | 18 | 019 | Groot | Arno | Holandia | KTM | 22:46:14 | 19 | 069 | Jell | Markus | | KTM | 22:51:02 | 20 | 010 | Meier | Christina | | Yamaha | 22:58:41 | 21 | 062 | Rothballer | Andreas | | BMW | 23:16:06 | 22 | 012 | Härtl | Andreas | | KTM | 23:42:56 | 23 | 048 | Liefhebber | Hans-Jos | Holandia | Yamaha | 24:38:33 | 42 | 059 | Czerny | Christian | | | 24:55:39 | 24 | 034 | Terhardt | Martin | | KTM | 25:29:07 | 25 | 058 | Thiem | Jürgen | | KTM | 26:16:21 | 26 | 060 | Löser | Rene | | Suzuki | 26:17:51 | 27 | 004 | Jaskolski | Milosz | Polska | KTM | 26:34:02 | 28 | 056 | Marichez | Alexis | Francja | | 26:38:35 | 29 | 050 | de Boer | Jarno | Holandia | Yamaha | 26:59:22 | 30 | 036 | Manvis | Rob | Holandia | Yamaha | 27:15:40 | 31 | 037 | Esteveny | Reynald | Francja | KTM | 27:18:14 | 32 | 033 | Schneider | Jürgen | | KTM | 27:45:08 | 33 | 045 | Jauns | Henning | | KTM | 28:11:01 | 34 | 030 | Kraft | Uwe | | Honda | 28:21:26 | 35 | 061 | Premstaller | Torsten | Włochy | KTM | 29:10:12 | 36 | 064 | Häringer | Martin | | KTM | 29:35:19 | 37 | 015 | Kettler | Markus | | Yamaha | 30:21:13 | 38 | 011 | Kennel | Marcel | | Honda | 31:20:47 | 39 | 006 | von Osten | Bernd | | KTM | 31:25:16 | 40 | 049 | Thomas | Daniel | | KTM | 31:35:09 | 41 | 020 | Weide | Jens | | KTM | 32:10:49 | 43 | 022 | Wissing | Silke | Francja | Yamaha | 32:40:21 | 44 | 017 | Ardissone | Robert | | KTM | 34:00:56 | 45 | 032 | Hunziker | Michel | Szwajcaria | Beta | 35:50:46 | 46 | 046 | Gogoll | Jens | | Husaberg | 36:34:06 | 47 | 040 | Baumann | Michi | | Beta | 38:50:36 | 48 | 039 | Schoolderman | Jochem | Holandia | Honda | 38:53:28 | 49 | 021 | Hartwig | Frank | | Beta | 38:57:18 | 50 | 027 | Scheiderer | Tanja | | KTM | 42:44:34 | 51 | 028 | Scheiderer | Thomas | | KTM | 42:44:42 | 52 | 066 | Neumann | Jan-Hendrik | | Yamaha | 45:57:39 | 53 | 042 | Lempp | Harald | | KTM | 48:23:08 | 54 | 003 | Wölfl | Christian | | Beta | 56:03:12 | 55 | 025 | Christof | Sascha | | Gas Gas | 57:13:32 | 56 | 024 | Häringer | Jonas | | KTM | 59:39:17 | 57 | 029 | Siefker | Heiner | | Husaberg | 60:54:31 | 58 | 063 | Braun | Andreas | | Suzuki | 62:57:21 | 59 | 055 | Trzcinski | Michal | Polska | BMW | 68:17:17 | 60 | 035 | Bundschuh | Björn | | KTM | 73:20:50 | 61 | 038 | Berkes | Patrik | | Honda | 74:58:54 | 62 | 057 | van Mieghem | Bart | Belgia | | 79:43:03 | 63 | 043 | Plate | Benno | | KTM | 80:03:45 | 64 | 054 | Roth | Urs | Szwajcaria | KTM | 84:18:35 | 65 | 067 | Becker | Jan | | KTM | 92:38:08 | 66 | 041 | Gazda | Blazej | Polska | ktm | 94:53:18 | 67 | 052 | Hofland | Jan | Holandia | Yamaha | 94:53:18 | 68 | 068 | Pfeuffer | Werner | | KTM | 94:53:18 | Quady Pos. | Start-Nr. | Nazawisko | Imię | Kraj | Marka | Końcowy czas przejazdu | 1 | 080 | Kretkiewicz | Krzysztof | Polska | Yamaha | 19:45:39 | 2 | 081 | Tzschicholz | Rico | | Honda | 20:32:24 | 3 | 099 | Van Gastel | Martijn | | Yamaha | 24:29:46 | 4 | 083 | Bujanski | Jacek | Polska | Yamaha | 26:57:04 | 5 | 097 | Ryczkowski | Mariusz | Polska | | 27:17:47 | 6 | 084 | Seifert | Rene | | Honda | 39:52:32 | 7 | 092 | Stasse | Philippe | Francja | Bombardier | 40:41:29 | 8 | 087 | Castagnier | | Francja | | 44:52:04 | 9 | 096 | Fournier | J Pierre | Francja | Bombardier | 48:38:49 | 10 | 098 | Kedzia | Lukasz | Polska | Yamaha | 50:53:27 | 11 | 088 | Mandler | Sebastian | | Yamaha Grizzli | 52:03:44 | 12 | 086 | Ruckstuhl | Ralf | | Suzuki | 52:03:52 | 13 | 089 | Strozyk | Guillaume | Francja | Bombardier | 54:12:40 | 14 | 093 | Stasse | Francis | Francja | Kawasaki | 54:57:33 | 15 | 091 | Lelievre | Mickael | Francja | Bombardier | 55:23:49 | 16 | 085 | Legrand | Christian | Francja | Bombardier | 58:00:26 | 17 | 082 | Labat | Eric | Francja | Yamaha | 58:54:40 | 18 | 095 | Legros | Thierry | Francja | KL | 59:02:30 | 19 | 090 | Milliot | Luc | Francja | Bombardier | 62:03:15 | 20 | 094 | Lelong | Jimmy | Francja | Bombardier | 63:30:07 | |
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeCo za geniusz to pisa³? na jakim poligonie drawskim? Odcinek IV by³ na poligonie w ¦wiêtoszowie. poligon drawski jest zupe³nie gdzie indziej.
OdpowiedzA co tak ma³o pisze sie o naszych motocyklistach ???
OdpowiedzJak mozna wystartowac w takiej imprezie? Jakie sa warunki, koszty etc.
Odpowiedzkoszt motocyklisty to ok 7 tys z³
Odpowiedz