Dakar 2010 bez KTMa!
Do rywalizacji w 2010 roku zostan± dopuszczone maszyny, których pojemno¶æ skokowa nie przekracza 450 cm3 lub wiêksze, których moc jednak zostanie zd³awiona
ASO og³osi³a nowe przepisy obowi±zuj±ce zawodników bior±cych udzia³ w Rajdzie Dakar. Do rywalizacji w 2010 roku zostan± dopuszczone maszyny, których pojemno¶æ skokowa nie przekracza 450 cm3 lub wiêksze, których moc jednak zostanie zd³awiona. W 2011 ju¿ tylko maszyny o pojemno¶ci do 450 cm3 bêd± mog³y uczestniczyæ w Dakarze. Chodzi o to, by wyrównaæ szanse zawodników.
Decyzja ASO spowoduje przerwanie d³ugiej dominacji KTMa w Rajdzie Dakar. Zawodnicy pomarañczowych wygrywali tê rywalizacjê a¿ osiem razy. W odpowiedzi na zmianê przepisów austriacka firma postanowi³a ca³kowicie wycofaæ siê z uczestnictwa w Dakarze. Heinz Kinigadner z KTMa jest oburzony dzia³aniem ASO i brakiem wcze¶niejszych informacji na temat planowanej zmiany przepisów. Na razie nie wiadomo na czym pojad± zawodnicy, którzy do tej pory dosiadali pojazdów KTMa.
O komentarz tej sytuacji poprosili¶my Krzysztofa Jarmu¿a, który startowa³ w Dakarze 2009
„Cieszê siê z tej decyzji. Dziêki temu wszyscy zawodnicy bêd± mieli równe szanse. Zwyciê¿y najlepszy, ten kto jest naprawdê najlepiej przygotowany. Dakar 2010 bêdzie bardzo ciekawy. Zawodnicy, którzy do tej pory je¼dzili KTMami bêd± musieli siê przesi±¶æ na inne motocykle. Jako¶ nie wyobra¿am sobie bowiem Dakaru bez Comy, czy Despresa "
|
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeale ¶ciema jakie wyrownanie szans przecie¿ fabryczne timy moga wystawic motocykle o podobnej poj a nawet prywatni kierowcy moga kupic sobie ktm-a przystosowanego do dakaru
Odpowiedzhodzi o to ¿e KTM'y mia³y do tej pory silniki 690 a za tem by³y mocniejsze i szybsze od Hond i Yamah, które od d³uzszego czasu wystawiaja 450tki
OdpowiedzA kto zabranial innym wystawiac wiekszych pojemnosci? inne dru¿yny obraly taka strategie i ich sprawa a teraz jakis sztuczny problem
Odpowiedz