Buty XPD XP7-R - naszym zdaniem

Autor: Lovtza 2013.06.21, 12:52 4 Drukuj

Buty na motocykl sportowy. Mają wiele funkcji, a te najważniejsze to ochrona stawu skokowego w czasie wypadku, zapewnienie dobrego kontaktu stopy z podnóżkami motocykla oraz precyzji operowania stopą. Potem przychodzi kolej na takie rzeczy jak wygoda chodzenia, trwałość, jakość wykonania oraz wygląd. Właśnie przez pryzmat takich potrzeb ocenialiśmy buty XPD XP7-R przeznaczone do jazdy motocyklami sportowymi. Nasze wnioski i przemyślenia znajdziecie poniżej. 

Nazwa i model: XPD XP7-R

Wykonanie:  XP7-R to produkt wysokiej jakości. Użyte materiały nie dają jakiejkolwiek podstawy do narzekań. Wszystko jest świetnie spasowane, szwy są czyste, nigdzie nie znajdziecie resztek kleju lub jakiekolwiek fuszerki. Poza samym wykonaniem i materiałami ważny jest też aspekt estetyki, która w przypadku włoskiego produktu prezentuje się bardzo przekonująco.

Dopasowanie/komfort: Jeśli prawidłowo dobierzecie rozmiar buta – będzie on na Was leżał jak ulał. Nie doświadczycie tutaj uczucia zakładania kaloszy – zbyt luźnych w okolicach palców lub śródstopia. Nic nie będzie was jednak uwierało. Zakładanie butów wymaga wprawy i początkowo nie jest przesadnie wygodne. Najpierw musicie zapiąć wewnętrzny ochraniacz kostki (producent nazywa go AGS2), dopiero potem zasuwacie cholewę buta. Ta z kolei jest w pełni regulowana rzepami i paskiem, tak że można ją dopasować do objętości praktycznie każdej łydki.

W czasie jazdy na motocyklu buty sprawują się idealnie. Podeszwa wykonana z twardej lecz przyczepnej gumy gwarantuje bardzo dobry kontakt z motocyklem. Sposób konstrukcji ochraniacza stawu skokowego oraz właściwa elastyczność podeszwy nie ograniczają ruchliwości stopy. W XP7-R będziecie w stanie precyzyjnie i z czuciem operować hamulcem i dźwignią zmiany biegów.

Jedyny problem jeśli chodzi o komfort pojawia się w czasie poruszania się na nogach po padoku. System ochrony stawu skokowego, którego obecności nie odczujecie siedząc na motocyklu potrafi po dłuższym czasie chodzenia na nogach po prostu uwierać. Nie jest to doznanie specjalnie uciążliwe, ale z czasem przybiera na intensywności (a może to tylko kwestia nóg autora?). W każdym razie – jeśli jeździcie sportowo, w tym po torze - XP7-R będą idealne. Jeśli natomiast często operujecie motocyklem sportowym turystycznie i lubicie zrobić spacer po miejscu które odwiedzacie na dwóch kółkach – wtedy lepszy rozwiązaniem będą sportowe buty, ale bez wewnętrznego stabilizatora kostki – np. XP7, lub XP5.

Trwałość i wytrzymałość: Buty które widzicie na zdjęciach mają za sobą rok przeciętnie intensywnej eksploatacji. Po dokładnym wyczyszczeniu wyglądają jak nowe (nie licząc przytartego ślizgacza na palcach). Nic się w tym czasie nie zepsuło, z butami nie było żadnych problemów. Trwałość i wytrzymałość prezentuje się zatem bardzo dobrze.

Przeznaczenie: Przeznaczeniem tego produktu jest sportowa jazda na motocyklu. XP7-R doskonale sprawdzą się w czasie jazdy zarówno po ulicy, jak i po torze, gdzie można wykorzystywać je do wyczynowego ścigania się. Jednocześnie prezentowane buty to przeciętny pomysł na dłuższe piesze wycieczki, ale nie czepiamy się tego punktu, bo buty nie do tego zostały stworzone.

Cena: ok 1400 zł

Nasza ocena (w szkolnej skali 1-6): 5-

Dane producenta:

  • Materiał zewnętrzny - Lorica.
  • Elementy pochłaniające energię, chroniące łydkę, kostkę i piętę wykonane z poliuretanu, tylna płetwa aerodynamiczna.
  • Wzmocnienia kostki i suwaka z żywicy acetalowej.
  • Gumowe wykończenie wokół goleni – lepsze dopasowanie buta do kombinezonu.
  • Dwustronny system otwierania.
  • Podwójny system zapinania mikrometrycznego na rzepy.
  • Otwory wentylacyjne na wysokości pięty i goleni.
  • Slidery ze stali nierdzewnej.
  • Wkładka Air Tech zwiększa odprowadzenie potu.
  • Odporne na przetarcie i przebicie nylonowe wnętrze buta.
  • Zaokrąglona, antypoślizgowa podeszwa z wulkanizowanej gumy, wykonana z myślą
  • o sportowym wykorzystaniu.
  • Diagonalny kształt podeszwy zapewnia poprawne ustawienie stóp na podnóżkach motocykla.
  • AGS2 (Ankle guard device – system ochrony kostki):
    - lekki i ruchomy protektor zapobiegający skręceniu kostki.
    - komfortowe zabezpieczenie kostki dzięki miękkiej i wyprofilowanej części wewnętrznej. AGS2
  • Ergonomiczna i precyzyjnie wykonana konstrukcja odwzorowująca kształt stopy
Zdjęcia
cholewka Buty XPD XP7RButy XPD XP7R
Triumph Speed Triple RHonda CBR500R 2013
Lovtza Trening Speed Day 2013KTM Duke 125 2012 wiraz
Slizgacz Buty XPD XP7ROslona Buty XPD XP7R
Pasek regulacyjny Buty XPD XP7RPieta Buty XPD XP7R
Od tylu Buty XPD XP7ROd srodka Buty XPD XP7R
Suwak zapinajacy Buty XPD XP7RPodeszwa Buty XPD XP7R
Zapianie Buty XPD XP7Rzapiecia Buty XPD XP7R
Ochraniacz Buty XPD XP7RAGS2 SYSTEM
 AGS2
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali
na górę