tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Bautista w domowej rundzie rozdaje karty, Blin zaczyna sezon Triumph Tlo premium Tiger prawdziwa przygoda 08-03
NAS Analytics TAG

Bautista w domowej rundzie rozdaje karty, Blin zaczyna sezon

Autor: Jarek "BENITO" Czech 2019.04.05, 15:55 Drukuj

Trzecia runda mistrzostw świata FIM Motul WorldSBK właśnie wystartowała, a lider tabeli już niszczy psychikę swoich rywali. Czyżby wyniki weekendu były przesądzone? Jakie asy w rękawach mają rywale?

W roku ubiegłym Ducati mocno walczyło z Kawasaki na torze MotorLand Aragon. Pierwszy wyścig wygrał Rea, przed Daviesem i Foresem. Drugie starcie zakończyło się triumfem Daviesa, a podium uzupełnili Rea i Melandri. W ten weekend, biorąc pod uwagę czasy wykręcone w pierwszym treningu wolnym, jest to występ jednego aktora.

Alvaro Bautista wygrał dotychczas wszystkie wyścigi sezonu, a świadomość jazdy przed własną publicznością w domowej rundzie, może tylko dodać mu skrzydeł. Chyba czeka nas bicie kolejnych rekordów niesamowitego debiutanta. Ostatnie dwanaście wyścigów na MotorLand Aragon wygrali Brytyjczycy. Davies zwyciężył siedem razy, Rea trzy, a Sykes dwukrotnie stawał na najwyższym stopniu podium. Moim skromnym zdaniem, ciężko będzie powiększyć pule zwycięstw wyspiarzy.

Jedynym Hiszpanem, który wywalczył na tym torze pole position, wygrał i ustanowił najlepszy czas, był w 2011 roku Carlos Checa. Jeśli Bautista wzorem rund w Australii i Tajlandi, znów będzie pierwszy w trzech wyścigach, zdobędzie tym samym 350 wygraną dla Ducati w WorldSBK.

D3YWNN-X4AIRKuU

Wszyscy zawodnicy poprawili swoje tempo względem zeszłorocznej rundy, lecz SuperBauti, który jeszcze nie jeździł motocyklem Superbike na tym obiekcie, rozbił bank czasem 1,49.692 i z dokładnie 1,127 sekundy przewagi nad drugim Alexem Lowesem i kolejnymi 0,022 nad Reą, rozpoczął weekend wyścigowy w Aragonii. Chaz Davies zaczyna zbliżać się do czołówki, zajmując czwartą pozycję w pierwszych próbach w Hiszpanii. BMW dopiero na siódmym i dwunastym miejscu, w kolejności Sykes i Reiterberger. Hondy znów w ogromnych tarapatach, zajmują trzy ostatnie miejsca w stawce, więc współpraca z Moriwaki nie przyniosła jak dotąd oczekiwanych efektów. Camier potrafił już lepiej jechać na MV Aguście, co jest niemałym zaskoczeniem, biorąc pod uwagę ilość inżynierów i budżety zagwarantowane przez obu producentów. Strata w granicach 4 sekund jest istną przepaścią, więc ekipę czeka naprawdę ciężka praca, by walczyć o pojedyncze punkty.

Do walki powraca klasa SSP300, gdzie zobaczymy naszą nadzieje w wyścigach motocyklowych, dosiadającego Yamahę R3 - Daniela Blina. Za pochodzącego z Torunia zawodnika mocno trzymamy kciuki.

Daniel jest jednym z aż 52 młodych zawodników najmniejszej klasy, teoretycznie motocykli o pojemności 300, lecz to bardzo złudne określenie. Jedynie Yamaha wystawia swoją R3 z silnikiem o pojemności 300, KTM jest wyposażony w silniki 390cm3, Kawasaki z motorami (silnikami) 400cm3, a Honda debiutuje z pojemnością 500cm3. Ilość zawodników jest tak duża, że do treningów startują w dwóch grupach.

Ile w tym jest sprawiedliwości? Przekonamy się po pierwszych okrążeniach pierwszej europejskiej rundy WorldSBK.

  NAS Analytics TAG

Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę