Bardzo nietypowa trajka
Od wielu lat budowa motocykli wygląda tak samo. Wystarczy mieć ramę, silnik, zawieszenie, kierownicę i dwa koła. No właśnie, dwa? Może jest inne wyjście? Pewnie, że jest. Można zrobić trajkę. Customizerzy z całego świata od dawna tak robią, ładując do swoich wynalazków silniki z Corvetty. Ale tutaj mamy jeszcze inny pomysł - dwa koła w rzędzie. Inżynier z Wielkiej Brytanii Jon Parsons, właściciel Dynamic Design Studio postanowił, że chce temat ogarnąć inaczej. Powodem był paskudny highside, którego zaliczył w czasie jazdy swoim Kawasaki. "Więcej kół = więcej kontroli" pomyślał, i zaczął pracować nad trójkołowym motocyklem.
Takie rozwiązanie ma wiele zalet. Przede wszystkim, dodatkowe koło zapewnia większą powierzchnię stylu opony z nawierzchnią, co sprawia, że motocykl efektywniej przyspiesza, ale także lepiej radzi sobie z terenem, zwłaszcza z luźnymi powierzchniami i podjazdami. Poprawia się także sterowność i co najważniejsze dla twórcy, można się pochylać jak na klasycznym motocyklu. Zerknijcie na film, w którym możemy zobaczyć to cudo w akcji. Obecny design dotyczy motocykla raczej offroadowego, dlatego też zastosowano szerokie, balonowe opony, które jak widać radzą sobie nieźle. Co jednak powiecie na palenie dwóch gum na światłach albo efektowne drifty z dwoma strumieniami dymu?
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP
KUP TERAZ. WYSY£KA GRATIS »
Bądźmy jednak na chwilę poważni. Wydaje się, że takie rozwiązanie sprawdziłoby się w wyścigach offroadowych. Na piachu dwa koła oznaczają dwa razy więcej przyczepności, a co za tym idzie, o wiele efektywniejsze przenoszenie mocy oraz większą kontrolę na zakrętach. Nie sądzimy, że ten design przyjmie się niedługo w Motocrossie, ale w imprezach przełajowych?







Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeZ kilku powodów jest to niepraktyczne. Po pierwsze jak skonstruowaæ niezale¿ne zawieszenie dla tych tylnych kó³? Co z mas± nieresorowan±? Bêdzie ogromna. Nastêpnie du¿e opory- przeniesienie napêdu,...
OdpowiedzGdyby ten pan misio z filmu popracowa³ nad kondycj± i technik± jazdy to nie musia³by posi³kowaæ siê dodatkowym kó³kiem. Byæ mo¿e wêdkarze albo dzia³kowcy bêd± zainteresowani tym wynalazkiem - ...
OdpowiedzTylko jak to na gumê wyrwaæ? ;/
Odpowiedz