BMW S1000RR Naked - zdjêcia na ulicy
"Jesteś szalona, mówię ci..."
Informacje na temat gołej wersji BMW S1000RR pojawiały się już jakiś czas temu. Mieliśmy zdjęcia na torze oraz tajemniczy film promocyjny. Przyszedł czas na szpiegowskie zdjęcia na ulicy. A to oznacza, że motocykl wyrwał się z zamkniętego toru i jest testowany w cywilnych warunkach. Co wiemy? Niewiele. Kluczowym elementem jest tutaj fakt, że naked na bazie S1000R w ogóle powstaje. Na zdjęciach widzimy odważne, futurystyczne wzornictwo, które z pewnością jeszcze ulegnie modyfikacjom, ale już na pierwszy rzut oka można mieć skojarzenia z Aprilia Tuono V4, której Beema będzie bezpośrednim rywalem. Nic nie wiadomo też na temat mocy. S1000RR koni ma 193 i niemiecki koncern raczej nie jest aż tak zwariowany, aby pozwolić takiemu stadku hasać w nakedzie. Chociaż jeśli spojrzymy na to przez pryzmat KTM 1290 SuperDuke'a (185 KM z silnika V2) to kto wie, jak się to skończy.
Trwają też spekulacje na temat nazwy. Najczęściej mówi się o S1000R lub S1000S, ale należy to potraktować jako zwykłe dywagacje. Chcemy zwrócić też uwagę na jedną ważną rzecz. W dobie, kiedy wszystkie motocykle są budowane w oparciu o bezpieczeństwo, przyjazność i niskie koszty, sprzęty takie jak S1000RR Naked to ostatni bastion szaleństwa. I kiedy już pojawią się na rynku (mówimy też o Super Duke'u) lepiej się nimi nacieszmy, bo to może być ostatni przypadek, kiedy ktoś wypuszcza na ulice coś prawdziwie szalonego. Niemniej jednak nie możemy doczekać się konkretnych informacji na temat nowego BMW. Bo to, że namiesza w klasie Power Naked wiemy już teraz.
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeja tez chce jakas 600 od bmw zobaczyc
OdpowiedzPrzecie¿ maj± ju¿ power-naked`a K1300R. Wiêc nie wiem po co ten model? Raczej by siê przyda³ jaki¶ model w klasie 600.
Odpowiedzpofatyguj sie chociaz na godzinna jazde na k1300 a potem przesiadz na speed tripla R, aktualn± apriliê lub ducati streetfighter'a a nie bedziesz juz chcia³ na tym klocku jezdzic.... chyba, ze z katowania moto lubisz naprzemienne rozpedzanie sie i hamowanie na prostej...
Odpowiedzwspaniale! to moze byc drugi udany model w d³ugiej historii firmy!!!!
OdpowiedzTrafny komentarz :)
OdpowiedzR71, R75, R69S, R80G/S, R1100GS, K1200RS- to by³y nieudane motocykle Twoim zdaniem? Mia³e¶ kiedy¶ jakie¶ do¶wiadczenie z BMW, czy tylko je widujesz na parkingu wracaj±c z gimnazjum?
Odpowiedz...wszystkie wymienione to wg moich kryteriów beznadziejnie prowadz±ce siê g.... o wyj±tkowo kiepskim zawieszeniu i (poza obecna seria K) dychawicznym silniku... ponadto w poprzedniej serii k wtrysk by³ raczej agrarny - niemcy musieli posiedziec troche nad wtryskami suzuki, ¿eby zrozumieæ o co chodzi... ps. na przysz³o¶æ, zwracaj sie do mnie gówniarzu przez "prosze pana", je¿eli nie umiesz doceniæ tej odrobiny prowokacyjnej ironii...
Odpowiedz"Agrarny"? PS. Uwielbiam jak pod artyku³ami o BMW zaczynaj± siê wypowiadaæ mototeoretycy jak txa, którzy nie tylko na ¿adnej beemce nie siedzieli, ale i w ogóle jakiekolwiek motocykle ogl±dali jedynie na zdjêciach w katalogu.
OdpowiedzW internecie jest tyle pseudo-fachowców ¿e a¿ trudno uwierzyæ, ¿e mo¿e siê kto¶ znaæ na rzeczy. Gdyby napisa³by tu emerytowany mechanik motocyklowy z pewno¶ci± zosta³by zrównany z gimnazjalistami. ¯eby nie offtopowaæ dorzucê swoje trzy grosze. Je¿d¿±c S100RR stwierdzi³em ¿e to nudny motocykl wypchany koñmi i elektronik±. Na tor by³by fantastyczny ale jako street ... ¿eby potem móc mówiæ "sklepu po mleko je¿d¿ê 300" d;
Odpowiedzno biorac pod uwage ze stuknelo mi 49 wiosen i jezdzilem na ok. 40 motocyklach (na niektorych jeden dzien, na niektorych kilka lat :), to moze faktycznie jestem "moto-teoretykiem" -w odroznienieniu od specow polerujacych gmole w swoich gs-ach....... ps. wtryski w k 1200 byly bardzo kiepskie i wiele je dzielilo od s³odko dzialajacych podzespolow np. sportowych suzuki, takich jak 1000 K5 czy 750 K6; no ale niemcy rozebrali troche japonskich motorkow i odrobili lekcje - ze swoim sportem udalo im sie stworzyæ pierwszy b.dobry motocykl - z mocnym silnikiem, prawid³owym zawieszeniem bez gumowatego braku czucia i bez ciezkiego wa³u dla turystów-emerytow...
OdpowiedzPorównujesz BMW, które od zawsze specjalizuje siê w turystykach do sportowych Suzuki i dziwisz siê, ¿e inaczej pracuj±? Nie wiem jakie konkretne za¿alenie masz do wtrysków BMW, s± identyczne jak w innych maszynach. Seria K1200, tak¿e K1200S to nie s± torowe przecinaki, tylko szybkie turystyki. Wa¿± 50kg wiêcej od sportowego litra, maj± inaczej strojone zawieszenie, inn± pozycjê za kierownic±, inne mapy zap³onu (wiêcej momentu z do³u), inny ¶rodek ciê¿ko¶ci, nawet opony dedykowane s± inne! Musz± siê inaczej prowadziæ. Tyle maszyn objecha³e¶ i nie dostrzegasz ró¿nicy? Btw. GSy nie maj± chromowanych gmoli do polerowania;) A wa³y nie pêkaj± przy byle glebie w terenie i miêdzy bajki mo¿na to w³o¿yæ. Powody ich uszkodzeñ s± zupe³nie inne. Nie tylko bulwary je¿d¿± GSami, zobacz ile osób nimi ¶wiat obje¿d¿a- nie tylko autostradami. Dziwne, skoro s± takie be.
Odpowiedz@ snick 1. przeciez z mojej wypowiedzi wynika, ze sa inne dlatego - wg mnie - b. kiepskie - ostry naked na bazie sporta bedzie zawsze lepszy niz naked zrobiony na bazie takiego klocka jak k1200s 2. polerwanie gmoli to oczywiscie ironia - jezeli ktos woli to moge wspomniec o polerowaniu metalowych kuferkow i oblepaniu ich nalepkami...3. przy przewrotce obudowa walu moze peknac albp zsikac sie olejem - naprawa moze byc niemozliwa, przy lancuchu, nie dosc ze lekkim, jest duzo lepiej 4. o innych mozliwych awariach nie pisalem - nie dopisuj mi stwierdzen ktorych nie bylo 5. dla mnie gsy to kiepsciocha - mialem dwa zezony duzego ktma - duzo lepszy - zawias, silnik, calosciowo mniej emerycki (od razu zastzregam - nic sie nie zepsulo...)
OdpowiedzJak ju¿ siê tak przewrócisz ¿e ci wa³ pêknie, to i wahacz siê z³amie. Bajeczki mototeoretyków.
Odpowiedz@ rychofan jezeli twierdzisz, ze uszkodzenie obudowy wa³u jest tak samo prawdopodobne jak "pekniecie wahacza" to kazdy moze sam ocenic co masz w glowie...
OdpowiedzPogiête, popêkane tub wy³amane wahacze widzia³em parê razy w ¿yciu. Popsute w najró¿niejszy sposób paralevery w BMW równie¿ - mimo ¿e to znana powszechnie usterka, ¿adna z nichi nie by³a bezpo¶rednio spowodowana wywróceniem motocykla. Pêkniêt± obudowê wa³u widzialem raz, i by³a to ewidentnie zmêczeniowa wada materia³u, w japoñczyku zreszt±. Napisa³e¶ "przy wywrotce obudowa wa³u mo¿e pêkn±æ" wiêc do tego siê odnios³em. ¯yczê zdrowia w nogach, bo w g³owie to ju¿ za pó¼no
Odpowiedzto tak samo jak japoonczycy rozebrali troche ABSow z BMW zeby mi jakis rozsadny wyszepdl a poza tym przyciezkawy wal dla emerytow mamy juz w paru hondach a przypuszczam ze to nie koniec.
Odpowiedzkontrowersyjna opinia - w abs'ach nie jestem specem, bo motocykli z tym ustrojstwem z zasady (jak na razie) nie kupuje, ale to raczej abs'y hondy z fireblade jako pierwsze uchodzi³y za dobry podzespó³... co do wa³u - uzywanie tego zbednego zelastwa w ostrrym nakedzie jest bez sensu a poza tym honda to raczej specjalizuje sie w sprzetach dla nudziarzy i emerytow, podobnie jak bmw; zreszta wkladanie tego¿ do "podroznego enduro" typu gs 1200 to chory pomys³ - bo z jednej strony robia szkolenia dla dziadkow jak gsem przejechac sie po kawa³ku kamienistego terenu a z drugiej jedna niesazczesliwa gleba wa³em o skalke lub kamienie, wa³ sie zsika, obudowa peknie lub cos podobnego i juz mozna swoja emerycka maszyne pakowaæ na lawete - najlepiej w srodu Tybetu...do takich sprzetow - tylko pewny, lekki i tani ³añcuch
OdpowiedzBredzisz TXA. Honda dla emerytow? Rozwalenie walu jest tak samo prawdopodobne jak czegokolwiek innego co uniemozliwi dalsza jazde. Zreszta w ciezszy teren jest F800GS tam masz lekki lancuch.
Odpowiedzoczywiscie ze honda celuje coraz bardziej w rynek "emerycki" - ich priorytety to teraz bezpieczenstwo i "odpwoiedzialna jazda" - cbr 900 to byl przelom i mogl na tamte czasy uchodzic za maszyne hardcore - przecinaki z lat 2000 byly juz jednymi z najbardziej bezjajecznych, zeby porownac tylko do pierwszych r1, litrowego gixera 01 albo 05, niektorych zx10 czy potem sporta bmw; podobnie nakedy - nawet nie probowali jak kawa przy z 1000 udawac, ze maja jakiegosostrego sprzeta - a konkurencja prosze bardzo: ducati, aprilia, trumph - wszyscy na podium, o grubym ale mocnym b-kingu nie wspominajac; priorytety hondy teraz to 2cylindrowe popierdziawki, ciezkie turystyki, absy i "bezpieczna, odpwoiedzialna" jazda - id± drog±, z ktorej bmw od 10 lat probuje udziec...firma nie dla mnie...ps. gdybyc mial gowniarzu wiecej doswiadczenia w objezdzaniu roznych sprzetow to bys nie mowil ze bredze :)
OdpowiedzA to dowcip. Czy¿by "abs'y hondy z fireblade jako pierwsze uchodzi³y za dobry podzespó³"? Æwieræ wieku po wprowadzeniu przez BMW abs'u jako wyposa¿enia, w wielu modelach podstawowego? Teoria tak samo naci±gana jak reszta bajek.
Odpowiedznie dowcip tylko prawda - przez 20 lat absy zamiast pomagac to psuly hamowanie, dotyczy to zarowno wypustów bmw jak i np. suzuki (bodaj w pierwszych banditach); krotko mowiac, bylo to jedno, wielkie gowno; za pierwszy udany abs uchodzi c-abs montowany w obu sportach hondy - chociaz ciezki to nie psujacy hamowania na suchym a wydatnie pomagajacy na sliskim; wady - masa i cena - ostatnkio kumpel rozjebal taki po glebie - cena: 6 tys., wniosek - wymontowac i sprawdzic jak bedzie dzialalo bez.... ps. rada - nie wiesz, nie pisz; mimo ze w wikipedii napisali, kto pierwszy zamontowal abs....
OdpowiedzPowtarzasz zas³yszane bajki, a¿ siê zaplu³e¶. Wiêcej praktyki, mniej internetów.
Odpowiedzw tym momencie to ju¿ kazdy czytelnik widzi, ze niepotzrebnie probowalem dyskutowaæ z debilem...
Odpowiedz¯eby dyskutowaæ to trzeba mieæ argumenty, a nie powtarzaæ plotki zaczytane na forach.
Odpowiedztrzeci. bo jeszcze gs1200
Odpowiedz