Airoh S4 - trzy w jednym

Autor: Lovtza 2009.09.14, 14:43 Drukuj

Airoh S4 – trzy w jednym

2009.10.14 Lovtza

Airoh S4 może spodobać się zanim jeszcze na dobre zostanie wyciągnięty z pudełka

W nasze ręce trafił produkt włoskiego producenta Airoh. Model S4 jest produktem na tyle charakterystycznym, iż natychmiast wyróżnia się z tłumu innych kasków dostępnych na rynku. Skąd ta unikalność i przede wszystkim, co poza ciekawym wzornictwem nabywca otrzymuje wraz z zakupem S4? Odpowiedzi na wszystkie te pytania znajdziecie w naszym teście.

Pierwszy kontakt

Jeśli prawdą jest to, iż opinie na temat ludzi i rzeczy wyrabiamy sobie w ciągu maksymalnie pięciu sekund, to Airoh S4 może spodobać się zanim jeszcze na dobre zostanie wyciągnięty z pudełka. Skorupa wykonana jest bardzo starannie. Spasowanie poszczególnych elementów jest wzorowe. Mocowanie daszku sprawia wrażenie solidnego, przez do nie zmienia on położenia przy każdym dotknięciu. Skorupa swoim kształtem wyraźnie nawiązuje do kasków sportowych rodziny Airoh. Udostępniony nam model w matowym, czarnym malowaniu wygląda bardzo ładnie. Po założeniu czarnej szyby prezentuje się natomiast znakomicie i ewidentnie przyciąga spojrzenia przechodniów. Pozytywne wrażenie gruntuje ładne wykończenie wnętrza jasną wyściółką w formie siatki. Rozwiązanie to nawiązuje do topowych kasków z serii Stelt, doskonale znanych wśród maniaków sportów offroadowych.

Po założeniu kask dobrze przylega do głowy. Jest wygodnie i nic nie uciska. Pole widzenia ocenić należy jako świetne, zdecydowanie lepsze, niż w kaskach integralnych. Daszek, który u sportowych protoplastów chronić miał przed błotem, w przypadku S4 doskonale sprawdza się jako osłona przed słońcem. Zapięcie z klamerką co prawda nie powala nowoczesnością, ale spisuje się bezproblemowo.

Transformer

Cechą charakterystyczną tego produktu jest to, że wyposażając się w jeden kask, możecie w gruncie rzeczy otrzymać trzy kaski. Jak to działa? Otóż wystarczy z kasku zdemontować daszek, dodać załączone w komplecie spoilery, aby otrzymać kask integralny. Jeśli planujecie ostrą jazdę w terenie, wystarczy zdemontować szybkę, zapodać klasyczne gogle i dysponowali będziecie stricte off-roadową skorupą. A jeśli wybieracie się supermociakiem na miasto, albo turystykiem gdzieś w dalszą podróż to oczywiście najwygodniejszy będzie wariant z szybą i daszkiem. Jak już wspomniałem odpowiednie do przebudowy kasku dodatki znajdziecie w pudełku przy zakupie S4.

Wrażenia z użytkowania

Wrażenia są pozytywne. Kask najlepiej spisuje się przy wykorzystaniu do lajtowej jazdy w terenie, codziennych dojazdów na niezbyt długich dystansach. Odkryta de facto twarz (szczęka kasku usytuowana jest bardzo nisko) pozwala na swobodne porozumiewanie się nawet ze skorupą na głowie. Łatwo się oddycha, bardzo dobre jest także pole obserwacji, a przy tym słońce nie świeci w oczy.

Przy szybszych i dalszych przelotach okazuje się, że dokuczać zaczyna spory hałas. Jest on rezultatem samej konfiguracji skorupy, a także nieszczelności między wizjerem, a uszczelką. Po demontażu daszku hałas jest mniejszy, ale przy szybkiej jeździe ciągle słychać niepotrzebne świsty i gwizdy dobiegające z okolic wizjera.

Przy wykorzystaniu S4 do ostrej jazdy w terenie okaże się szybko, iż włoski produkt posiada zbyt słabą do takich zastosowań wentylację. Przy ciężkiej fizycznej robocie, jaką jest jazda w terenie potrzebny jest model stricte sportowy, taki jak Runner albo Stelt. Niestety jasna wyściółka szybko się brudzi. Całe szczęście wnętrze kasku można łatwo zdemontować i wyprać.

Naszym zdaniem

Poszukiwania rozwiązań mających na celu godzenie często sprzecznych interesów wystawiane są najczęściej na ciężką konfrontację z oczekiwaniami użytkowników. S4 radzi sobie jednak na tym uniwersalnym polu bardzo dobrze. Jest to wygodny kask, który poradzi sobie w różnych sytuacjach, przy czym należy mieć na uwadze, iż jako produkt uniwersalny w żadnym obszarze nie będzie liderem. Cena 730 zł za model w czarnym macie i 850 zł za lakierowanie kolorowe wydaje się być niewygórowana jak za trzy kaski w jednym.

Informacja techniczna:

  • skorupa z tworzywa termoplastycznego
  • ergonomiczna budowa kasku
  • szyba odporna na zarysowanie
  • oddychająca wkładka
  • wyjmowana, nadająca się do prania wkładka
  • wyjmowane i nadające się do prania poduszki wewnętrzne
  • wkładka z tkaniny sanitized
  • kask lakierowany z powłoką uv
  • przednia wentylacja
  • wentylacja szczęki
  • spoilery boczne
  • górny spoiler
  • kask modułowy
  • waga 1400 g.

 


Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali
na górę