tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 848 Evo - nowe Ducati na GP USA?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

848 Evo - nowe Ducati na GP USA?

Autor: Piotr Jędrzejak 2010.07.21, 11:12 8 Drukuj

Ducati zapowiedziało, że w trakcie rundy Motocyklowych Grand Prix w USA na torze Laguna Seca, zaprezentuje nowy model motocykla. Uroczystość odbędzie się o 13:00 w sobotę 24. lipca. Kotem w worku raczej nie powinien być Mega Cruiser 1200, gdyż ostatni wyciek informacji na jego temat wyraźnie stanowi o premierze w trakcie targów EICMA w Mediolanie.

Szykuje się w takim razie premiera czegoś zupełnie innego, a co ciekawe, nie wiadomo czego. Jedyna informacja jaka wypłynęła z Ducati mówi, że na prezentacji będą obecni czterej goście, dla których model ten wiele znaczy. Niektórzy sądzą, że może być to replika Multistrady 1200, która zwyciężyła w Pikes Peak 2010.

Inni mówią, że będzie to nowe Ducati 848 w wersji EVO. W stosunku do zwykłego 848, Evo ma być mocniejsze o 6 koni, co skutkuje mocą równą 140 KM. Taki wynik udało się uzyskać dzięki głowicom ze zmodyfikowanymi kanałami, nowym wałkom rozrządu, zmienionym kształtom denek tłoków, zwiększonej kompresji, większym przepustnicom oraz dwóm sondom lambda. Do tego wszystkiego dochodzą jeszcze lepsze hamulce Brembo typu monoblock oraz amortyzator skrętu. Waga wciąż pozostaje niezmieniona, czyli wynosi 168 kg.

Do istniejących już malowań dołączy jeszcze jedno – matowy „dark stealh” z czarną ramą i takimi samymi kołami. Ze stuningowanego Testastretta Evoluzione w nowym 848 Evo wyciśnięto 98 Nm przy 9 750 obr./min. oraz 140 KM przy 10 000 obrotów. Dzięki takim wartościom, nowy Dukat może się pochwalić lepszym stosunkiem KM/poj./obr. niż BMW S1000RR, a to już coś!

Jeżeli Ducati 848 Evo rzeczywiście ma być tak skrywaną tajemnicą, która zostanie z hukiem ukazana światu na torze Laguna Seca, to dlaczego na międzynarodowej stronie producenta, wersja Evolution już zastąpiła zwykłego 848? Poczekamy, zobaczymy.

Ducati-crate
Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Advertisement
NAS Analytics TAG
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: Kiełbas 22/07/2010 21:56

Pozwól że przedstawię Ci swój pogląd w tej sprawie. Nowa Yamaha R1 nie dlatego ma silnik big bang, bo ma fajne brzmienie, i ma się odróżniać ją od reszty Japończyków tego segmentu, tylko dlatego że na torze wyścigowym (podobno) taka jednostka oddaje moc w płynniejszy sposób. Kiedyś Ducati miało w swojej ofercie model 749 który spełniał wymogi klasy supersport/superstock600, można było sobie go przerobić na wyścigówkę. Dzisiaj z jakichś marketingowych pobudek uznali że pojemność musi zostać zwiększona, aby stanowić tańszą alternatywę dla modelu 1198, gdyż moc 749 mogła komuś wydać się za mała, a cena z kolei za wysoka. Ostatecznie otrzymujemy maszynę z pozycją na tor, komponentami na tor, ale z silnikiem o pojemności która nie klasyfikuje go w żadnej klasie wyścigowej. Poza tym motocykl z tego przedziału pojemnościowego ze stajni Ducati zasługuje na oddzielną konstrukcję i stylistykę. A nie kopiowanie 1198! Owszem może ktoś akurat chce jeździć takim motocyklem tylko po drogach, ale np. mnie wtedy mniej obchodzi jego wygląd, a bardziej pozycja za kierownicą i czytelność wskaźników, to czemu tak się uparli na jego sportowe zacięcie? Na ulicę zdecydowanie wolałbym Monstera czy Moto Guzzi Griso. Co do konkurowania to niestety motocykle sportowe właśnie po to są tworzone, żeby ze sobą konkurowały, dlatego według mnie jakieś punkty odniesienia muszą pozostać. Osobiście wolę używać motocykli zgodnie z ich przeznaczeniem. Pozdrawiam:)

Odpowiedz
Autor: Ghost 21/07/2010 13:48

Popieram twoja wypowiedz.

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę