tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Zwariowane wyścigi dla Auto Fus BMW Team na Slovakiaring
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Zwariowane wyścigi dla Auto Fus BMW Team na Slovakiaring

Autor: Informacja prasowa 2011.06.22, 11:26 38 Drukuj

Trzecia runda Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski była dla reprezentantów zespołu Auto Fus BMW Team niczym roller coaster. Przebiegła pod znakiem naprzemiennych uniesień i spadków.

Kolejne zawody tegorocznego sezonu WMMP, które odbyły się w ubiegły weekend na słowackim torze Slovakiaring, przebiegły nie do końca po myśli reprezentantów zespołu pod banderą warszawskiego dealera pojazdów marki BMW. Kumulacja wszystkich nieprzewidzianych sytuacji, których doświadczyli członkowie Auto Fus BMW Team udowodniła, że należy być czujnym i zawsze na wszystko przygotowanym.

Gwen Giabbani od pierwszego wyjazdu na tor borykał się z problemami związanymi z tylną oponą. Na ich rozwiązanie francuski kierowca i jego mechanicy poświecili praktycznie wszystkie treningi, łącznie z kwalifikacjami, w których udało się wywalczyć szóste pole startowe. Optymizm Gwena przywrócił mu wiarę w dobry wynik. Jednak krótko po starcie wyścigu ponowie pojawiły się problemy z ogumieniem – tym razem z przednią oponą, która zużyła się zaledwie po trzech okrążeniach. Giabbani nie mógł już koncentrować się na jak najszybszej jeździe, lecz walczyć o dojechanie do mety. Cel ten udało się osiągnąć kierowcy motocykla BMW z numerem 40. Finiszował on na piątym miejscu w kwalifikacji Mistrzostw Europy Alpe Adria i jako drugi zawodnik w tabeli Mistrzostw Polski.

Gwen Giabbani:
„Jestem rozczarowany. Mogliśmy zdobyć lepszy wynik. Nasi rywale okazali się tym razem lepsi od nas, ale zrobimy wszystko, co w naszej mocy, by się zrewanżować. Wierzę, że następnym razem będzie lepiej. Zostało jeszcze pięć wyścigów, więc walka o tytuł Mistrza Polski jest jak najbardziej aktualna.”

Uczucia pełnej satysfakcji nie doznał także startujący w klasie superbike Hubert Tomaszewski. Walka o miejsce na starcie rozpoczęła się dla „Rzeźnika” pozytywnie. Po pierwszych treningach kwalifikacyjnych Tomaszewski plasował się na 11. miejscu Mistrzostw Europy Alpe Adria i tym samym na czwartym miejscu w klasyfikacji Mistrzostw Polski. Na drugą rundę kwalifikacyjną postanowiono jednak wyposażyć BMW S1000RR z numerem 111 w inne przełożenie. Decyzja ta okazała się niezbyt trafiona, gdyż Hubert stracił jedną lokatę spośród zawodników WMMP, a w klasyfikacji Alpe Adria spadł na 18. pozycję.

Przed rozpoczęciem wyścigu reprezentant Auto Fus BMW Team dopatrywał swojej szansy w szybkim starcie i owa strategia sprawdziła się. Jeszcze przed pokonaniem pierwszego zakrętu Tomaszewski awansował o sześć pozycji. Kilka chwil później niestety spadł na koniec stawki, kiedy to jeden z rywali zmusił jego i trzech innych kierowców do wyjazdu poza nitkę toru. Odrabianie strat odbywało się w dobrym tempie. Do ostatniego okrążenia Tomaszewski wspiął się w okolice miejsca 12. i gdy pozostało jedynie dojechać do mety, na torze pojawił się deszcz. Wówczas Hubert Tomaszewski popełnił błąd w odczycie sygnałów nadawanych przez sędziów flagowych, co kosztowało go utratę 5 miejsc.

Hubert Tomaszewski:
„To była zwariowana runda. Żałuję takiego głupiego błędu, związanego z flagami. Ale to dla mnie kolejne doświadczenie. Cieszę się, że następna runda jest dopiero za pięć tygodni. W końcu będę miał czas, aby spokojnie potrenować. Wiem, co muszę poprawić i zamierzam nad tym popracować. Okazją do tego będzie kolejna impreza z cyklu Speed Day, w której znów chcę wziąć udział.”

Przystankiem kolejnej rundy Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski będzie czeski Most. Zawody odbędą się w terminie 22-24. lipca. Z kolei dwie ostatnie rundy rozegrane zostaną już w Polsce, na torze w Poznaniu, gdzie miejmy nadzieję nie zabraknie kibiców. 

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 20
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę