Yamaha YZF600R Thundercat (1996 - 2000)
Thundercata mo¿na uznaæ za bardziej cywilizowany i wygodniejszy ekwiwalent R6. Jej pocz±tkowa egzystencja jest dosyæ przykra, bowiem przez pierwszych kilka lat produkcji ma³o osób zdecydowa³o siê na t± sze¶æsetkê, któr± nie by³a tak sportowa, jak ludzie by chcieli. Dopiero po premierze R6 odkryto na nowo jej uniwersalno¶æ. Motocykl by³ komfortowy na ka¿dym dystansie, ale nadal szybki (nawet prêdko¶ciomierz ambitnie wyskalowano do 300 km/h).
Mocne strony:
Uniwersalny charakter – jest to motocykl nie tak radykalny jak R6, ale bardziej sportowy, ni¿ FZS600. Wygodna pozycja za sterami i takie samo siedzenie sprzyjaj± eksploatacji, a ogromny schowek pod kanap± jest super przydatny na co dzieñ.
Silnik – po pierwsze, jest to bardzo niezawodna jednostka, która psuje siê w zasadzie tylko, je¶li zamiast oleju nalejemy jogurtu. Po drugie, jest do¶æ elastyczna i p³ynnie i miêkko wchodzi na obroty. ¦rednie spalanie na poziomie 5 litrów na setkê te¿ cieszy.
Hamulce – 4 t³oczkowe zaciski wpijaj±ce siê w dwie tarcze 298mm to ¶wietny zestaw. Wyj±tkowo skuteczne i doskonale dozowalne.
S³abe strony:
Lakier – chodzi g³ównie o malowany od 1998 roku na czarno t³umik. Wcze¶niej by³ ze stali polerowanej i wszystko by³o ok., ale pow³oka lakiernicza z czarnego t³umika by³a wra¿liwa na wszystko.
Skrzynia biegów – ostra jazda, zw³aszcza z przednim ko³em w powietrzu skutkowa³a wypadaniem drugiego biegu, a to z kolei konieczno¶ci± rozbierania silnika. Na ostre pa³owanie podatne jest te¿ sprzêg³o, które je¶li jest mocno zmêczone, ¶lizga przy wysokich prêdko¶ciach.
Masa – Thundercat to najciê¿sza sportowa sze¶æsetka. Masê 210 kilogramów wyra¼nie czuæ w czasie jazdy, dodatkowo motocykl ma te¿ tendencjê do prostowania siê na zakrêtach.
Z wyszukaniem dobrego egzemplarza nie bêdzie problemów. Na rynku motocykli u¿ywanych jest ich ogrom, a ma³o które sztuki s± zupe³nie zajechane. Przy zakupie warto sprawdziæ stan owiewek. Thundercat ma tyle plastiku, ¿e ka¿da, nawet najdrobniejsza wywrotka bêdzie od razu widoczna. Bez stresu za 10 tysiêcy mo¿na kupiæ Yamahê z lat 1999 – 2000. M³odsze roczniki mo¿na dostaæ nawet za 5,5 – 6 tysiêcy. Problem z Yamah± Thundercat polega na tym, ¿e by³a jednym wielkim harakiri, koncernowym samobójem. R6 by³a znacznie szybsza i bardziej sportowa, FZS600 znacznie bardziej uniwersalna i wygodna, choæ zwolennicy wol± nazywaæ T-Cata z³otym ¶rodkiem.
|
Komentarze 6
Poka¿ wszystkie komentarzeWitam ja tez mam taki sprzet jest to moj pierwszy motor i jestem z niego bardzo zadowolony pozdrawiam
OdpowiedzMam ten motorek od niedawna, jest to moj pierwszy motocykl i zajeb*scie sie na nim jezdzi nawet laikowi.
OdpowiedzMam taka yamahe, dla mnie jest to po prostu genialny sprzet. Nawet gdybym chcial zmienic na cos innego to po prostu nie widze zadnego kandydata... Zaje*iscie wygodna, wystarczajaco szybka, dobra do...
OdpowiedzThundercat to doskona³y motocykl!!! Mia³em go 4 lata i zrobi³em 50 000km.Nigdy ale to nigdy mnie nie zawiód³!!! Jako¶c wykonania i stylistyka to czysta poezja. Teraz ¶migam na wiêkszym motocyklu...
OdpowiedzKto poje¼dzi thundercatem ten wie co dobre... A prostowanie w zakrêtach to subiektywna ocena. Najwygodniejszy i z ca³± pewno¶ci± najmniej pal±cy motocykl w stawce opisywanych :)
OdpowiedzSkoro Thundercat by³ takim samobójem Yamahy zastanawia jeden fakt dlaczego od 1996 do 2004 a nie wiem czy nie 2007 by³ produkowany bez przerwy na dodatek bez ¿adnych (powtarzam ¿adnych) ...
OdpowiedzRacja,zmienili tylko dwie rzeczy,malowanie i zegary z 300 do 280 km/h.
Odpowiedz