tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha YZF600R Thundercat (1996 - 2000)
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Sportowe sze¶æsetki za 10 tys. z³ - da siê kupiæ?

2010.09.10 £ukasz „Boczo” Tomanek

strony: 1 2 3 4 5 6 7 8

Yamaha YZF600R Thundercat (1996 - 2000)

Thundercata mo¿na uznaæ za bardziej cywilizowany i wygodniejszy ekwiwalent R6. Jej pocz±tkowa egzystencja jest dosyæ przykra, bowiem przez pierwszych kilka lat produkcji ma³o osób zdecydowa³o siê na t± sze¶æsetkê, któr± nie by³a tak sportowa, jak ludzie by chcieli. Dopiero po premierze R6 odkryto na nowo jej uniwersalno¶æ. Motocykl by³ komfortowy na ka¿dym dystansie, ale nadal szybki (nawet prêdko¶ciomierz ambitnie wyskalowano do 300 km/h).

Mocne strony:

Uniwersalny charakter – jest to motocykl nie tak radykalny jak R6, ale bardziej sportowy, ni¿ FZS600. Wygodna pozycja za sterami i takie samo siedzenie sprzyjaj± eksploatacji, a ogromny schowek pod kanap± jest super przydatny na co dzieñ.

Silnik – po pierwsze, jest to bardzo niezawodna jednostka, która psuje siê w zasadzie tylko, je¶li zamiast oleju nalejemy jogurtu. Po drugie, jest do¶æ elastyczna i p³ynnie i miêkko wchodzi na obroty. ¦rednie spalanie na poziomie 5 litrów na setkê te¿ cieszy.

Hamulce – 4 t³oczkowe zaciski wpijaj±ce siê w dwie tarcze 298mm to ¶wietny zestaw. Wyj±tkowo skuteczne i doskonale dozowalne.

S³abe strony:

Lakier – chodzi g³ównie o malowany od 1998 roku na czarno t³umik. Wcze¶niej by³ ze stali polerowanej i wszystko by³o ok., ale pow³oka lakiernicza z czarnego t³umika by³a wra¿liwa na wszystko.

Skrzynia biegów – ostra jazda, zw³aszcza z przednim ko³em w powietrzu skutkowa³a wypadaniem drugiego biegu, a to z kolei konieczno¶ci± rozbierania silnika. Na ostre pa³owanie podatne jest te¿ sprzêg³o, które je¶li jest mocno zmêczone, ¶lizga przy wysokich prêdko¶ciach.

Masa – Thundercat to najciê¿sza sportowa sze¶æsetka. Masê 210 kilogramów wyra¼nie czuæ w czasie jazdy, dodatkowo motocykl ma te¿ tendencjê do prostowania siê na zakrêtach.

Z wyszukaniem dobrego egzemplarza nie bêdzie problemów. Na rynku motocykli u¿ywanych jest ich ogrom, a ma³o które sztuki s± zupe³nie zajechane. Przy zakupie warto sprawdziæ stan owiewek. Thundercat ma tyle plastiku, ¿e ka¿da, nawet najdrobniejsza wywrotka bêdzie od razu widoczna. Bez stresu za 10 tysiêcy mo¿na kupiæ Yamahê z lat 1999 – 2000. M³odsze roczniki mo¿na dostaæ nawet za 5,5 – 6 tysiêcy. Problem z Yamah± Thundercat polega na tym, ¿e by³a jednym wielkim harakiri, koncernowym samobójem. R6 by³a znacznie szybsza i bardziej sportowa, FZS600 znacznie bardziej uniwersalna i wygodna, choæ zwolennicy wol± nazywaæ T-Cata z³otym ¶rodkiem.

Testowana Yamaha Thundercat
Thundercat na kolanie
Yamaha YZF600R Thundercat
Yamaha Thundercat
powypadkowa Yamaha Thundercat
NAS Analytics TAG

Komentarze 6
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê