tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Używane Kymco People S 300i - tanie i dobre
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Używane Kymco People S 300i - tanie i dobre

Autor: Lovtza 2012.08.13, 12:54 13 Drukuj

O tym że tajwańskie skutery wypadają bardzo dobrze w zestawieniu z renomowanymi pojazdami japońskich i europejskich marek wiemy nie od dziś. Przyzwoita jakość, niezłe osiągi, a do tego cena stanowiąca najczęściej połowę tego, co żąda za swoje wyroby tzw. markowa konkurencja. To kuszący koktajl zalet, pytanie tylko czy wraz z wiekiem i rosnącym przebiegiem nie przy przybiera on cierpkiego posmaku zalatującego niską trwałością i wysoką awaryjnością? Sprawdzamy to na przykładzie Kymco People S 300i.

Love story

NAS Analytics TAG

Prezentowany egzemplarz trafił do Polski w ramach prywatnego importu z praktycznie zerowym przebiegiem. Jego historia jest podobna, jak wielu innych pojazdów sprowadzanych do naszego kraju: wywrotka za granicą, sprowadzenie do Polski, naprawa i zmiana właściciela. Na szczęście pojazd nie został mocno uszkodzony i renowacja przywróciła mu pełnię sprawności technicznej. Za starami tajwańskiej rakiety zasiadł prężny pięćdziesięciolatek, dla którego był to powrót do przygody z jednośladami po blisko 30 letniej przerwie.

Obecnie 300-tka używana jest jak wielozadaniowy pojazd do działań na krótkim dystansie. Dojazdy do pracy, wypady na ryby i lokalny bazarek. Dla poprawy funkcjonalności nowy właściciel zdecydował się na instalację 25 litrowego kufra. Rok produkcji pojazdu to 2009, przebieg w chwili obecnej wynosi około 10 tysięcy km.

Pewnie i dynamicznie

Podstawową zaletą prezentowanego skutera jest to, jakkolwiek banalnie by to nie zabrzmiało, że bardzo fajnie się nim jeździ. People S 300i napędzany jednocylindrowym wtryskowym silnikiem wyrywa do przodu spod świateł i potrzeba przynajmniej średniego kalibru motocykla lub bardzo szybkiego auta, aby utrzymać się za Tajwańczykiem. Suche dane to 24KM przy 7500 obr/min oraz 25Nm przy 6500 obr/min i jak na tej wielkości pojazd, są one w zupełności wystarczające. Prowadzenie jest przyzwoite, skuter wykonuje posłusznie polecenia kierowcy, pojazd pozostaje stabilny także przy jeździe z większymi prędkościami oraz w trakcie pokonywania zakrętów ze sporymi pochyleniami. Nieźle dają sobie radę hamulce wyposażone w przewody w stalowym oplocie. Przydałaby się jedynie nieco lepsza czułość. W każdym razie dwie tarcze z przodu i jedna duża z tyłu sprawnie zatrzymują jednoślad i jego kierowcę.

Niezła jest także ergonomia. Kierowca o wzroście na poziomie 185-190cm nie na najmniejszych problemów z zajęciem miejsca za sterami People S. Dzięki sporym plastikom i szybie nad zegarami ochrona przed wiatrem i deszczem jest przyzwoita. Czytelne i funkcjonalne są wskaźniki oraz przełączniki. Oczywiście pstrokaty i plastikowy panel ze wskaźnikami to nie szczyt elegancji znany choćby z większych Burgmanów, ale zawiera w sobie wszystkie niezbędne do jazdy informacje, w tym zegarek i wskaźnik poziomu paliwa.

Solidnie i ekonomicznie

Kymco People S 300i to przykład tego, że jazda jednośladem może zaoszczędzić nie tylko mnóstwo czasu i nerwów, ale także pieniędzy. Przy obecnym przebiegu pojazd ciągle wyposażony jest w oryginalne klocki hamulcowe (której jeszcze pojeżdżą drugie tyle), opony wyglądają jak nowe, wszystko pracuje w idealnym porządku. Pojazd zużywa się bardzo powoli i do jego eksploatacji wystarczy bardzo przystępny budżet. Zużycie paliwa w zależności od stylu jazdy wynosi 3,0-3,5 litra benzyny na 100km, co przy dzisiejszych cenach na stacjach paliw jest poważnych argumentem przemawiającym za przesiadką z auta na skuter.

Mało logicznie i nieco tandetnie

Nie wszystko jest jednak w produkcie Kymco logiczne i przekonujące. Przede wszystkim silnik wymaga częstego serwisu. Wymiana oleju przewidziana jest co 2000km, regulacja zaworów co 4000km. Silnik ma bardzo prosty system smarowania (bez klasycznego filtra) w który wchodzi zaledwie litr oleju. Właśnie dlatego należy pilnować rygorystycznie poziomu oleju i okresowych wymian, bo zaniedbania w tym temacie mogą mieć bardzo nieprzyjemne konsekwencje. Częsty serwis nie jest kosztowny, bo nie wymaga wielkich wydatków, po prostu jest uciążliwy jeśli kierowca robi w ciągu roku większe przebiegi. W nowszych modelach silniki Kymco People mają już zupełnie inny silnik, z układem smarowania wyposażonym w filtr. Przeglądy wypadają wtedy co standardowe 6000km.

Mało logiczny jest w skuterze tej klasy wielkościowej mały schowek pod siedzeniem, w którym nie da się zmieścić kasku integralnego. Na pocieszenie schowek jest podświetlany i podobnie jak wlew paliwa, można otworzyć go ze stacyjki przy użyciu jednego klucza.

Denerwującą wadą jest słabe, wręcz tandetne zabezpieczenie antykorozyjne, szczególnie w przypadku skuterów które z natury rzeczy używane są także gdy jest mokro. Po trzech sezonach na podwoziu widać wyraźne wykwity rdzy. Ciekawe jak to będzie wyglądało po kilku sezonach na naszych solonych jesienią i wiosną drogach?

Do wad zaliczyć należy także bardzo słabe opony. Co prawda są one trwałe, ale gdy robi się zimno i mokro… lepiej nie przesadzać z gazem i hamulcami.

Aha, jest jeszcze jedna wada. Skuter Kymco jest po prostu brzydki. Z której strony by na niego nie patrzeć, trudno o jęk zachwytu. Słabym pocieszeniem jest fakt, że poprzednie generacje Kymco wyglądały jeszcze gorzej. Dopiero nowa kolekcja, która jest w salonach od 2-3 lat wygląda estetycznie. No ale tego sprzętu nie kupuje się po to, aby zadawać szpan na mieście, tylko po to, aby skutecznie walczyć z korkami. A jak wszyscy wiemy - wojownicy nie muszą cechować się przesadną urodą.

Skuter od nowości zaliczył dwie awarie. Pierwsza to rozłączenie czujnika temperatury zasysanego powietrza. Likwidacja usterki polegała na ponownym wpięciu wtyczki. Druga awaria, nieco poważniejsza to awaria regulatora napięcia. Naprawa usterki polegała na wymianie uszkodzonego elementu oraz zepsutego akumulatora. Poza tymi dwiema przygodami nic People S 300i nie dolegało.

Zalety

  • dobre osiągi
  • przyzwoite właściwości jezdne
  • skuteczne hamulce
  • niskie koszty eksploatacji

Wady

  • wymaga częstego serwisu
  • słabe zabezpieczenie antykorozyjne
  • oryginalne opony
  • jest brzydki

Podsumowanie

Kymco People S 300i to przykład pragmatycznego do bólu podejścia do budowy miejskich jednośladów. Model 300i jest u nas egzotyką, nie był bowiem sprowadzany w oficjalnej sieci dealerskiej. Znacznie częściej spotkać możecie w obrocie model People S 250i, który różni się wyłącznie nieco mniejszą pojemnością. Na rynku pojazdów z drugiej ręki ładny egzemplarz S 250/300 z roczników 2008-2009 kupić można już za 6000-7000zł. To kawał skutera za relatywnie małe pieniądze. Skutera, który ma sporo mocnych zalet i parę wad z którymi spokojnie da się żyć. Właściciel prezentowanej sztuki ani myśli, aby się z nią rozstawać.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
kymco samochod scigacz pl mkymco skrzyzowanie scigacz pl m
NAS Analytics TAG
kymco zakret scigacz pl mlewy zakret ulica kymco people scigacz pl m
miasto kymco people scigacz pl mkymco przejscie dla pieszych scigacz pl m
zakret kymco 300i people scigacz pl m
wyjazd kymco 300i scigacz pl m
zakret kymco 300i scigacz pl mzakret ulica kymco scigacz pl m
kymco people zakert scigacz pl mnawrot kymco people 300i scigacz pl m
zakert tyl kymco scigacz pl mskrzyzowanie kymco people 300i scigacz pl m
Kymco People S 300i mKymco People S 300i 2009 m
Kymco People S 300i lewy profil mKymco People S 300i prawy profil m
Kymco People S 300i w miescie mKymco People S 300i z kufrem m
Miejski Kymco People S 300i mchlodnica kymco people 300i scigacz pl m
kanapa kymco people 300i scigacz pl mkanapa pasazer kymco people 300i scigacz pl m
kufer kymco people 300i scigacz pl m
kolo tylne kymco people 300i scigacz pl m
kufer kymco 300i scigacz pl mkierunkowskaz kymco people 300i scigacz pl m
kurek paliwa kymco people 300i scigacz pl mlampa przod kymco people 300i scigacz pl m
lampa tyl kymco people 300i scigacz pl mlewa manetka kymco people 300i scigacz pl m
logo kymco people 300i scigacz pl mlogo pojemnosc kymco people 300i scigacz pl m
lusterko kymco people 300i scigacz pl mpodnozka pasazer kymco people 300i scigacz pl m
prawa manetka kymco people 300i scigacz pl mschowek kymco people 300i scigacz pl m
silnik kymco people 300i scigacz pl mstacyjka kymco people 300i scigacz pl m
stopka centralna kymco people 300i scigacz pl mstopka kymco people 300i scigacz pl m
tarcza przednia kymco people 300i scigacz pl mtarcze przod kymco people 300i scigacz pl m
tlumik kymco people 300i scigacz pl mwlew paliwa kymco people 300i scigacz pl m
zacisk tyl kymco people 300i scigacz pl mzegary test kymco people 300i scigacz pl m
amortyzator kymco people 300i scigacz pl m
Komentarze 7
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę