QJ Motor Fortress 350 debiutuje w Europie. Chiñska konkurencja dla Yamahy X-Max i Hondy Forza?
QJ Motor Fortress 350 to pierwsza próba wejścia chińskiego producenta motocykli w segment maxi skuterów, z pomocą firmy Ricardo Motorcycles, która pomogła przy projektowaniu.
Skutery QJ Motor nigdy nie miały pojemności powyżej 250 cm3, a więc nie chodzi jedynie o nowy model, ale wprowadzenie zupełnie nowej kategorii pojemności. Wejście na rynek modelu Fortress jest również zgodne z pozostałymi przedsięwzięciami QJ, które obejmują nowe silniki i modele. To sprawia, że w najbliższej przyszłości sytuacja QJ będzie bardzo interesująca. Czy zostaniemy świadkami kolejnej, chińskiej ofensywy?
Fortress 350 jest napędzany całkowicie nowym silnikiem, co może zaowocować innymi, nowymi modelami w nadchodzącej przyszłości. Skuter wyposażony został w jednocylindrowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 349 cm3. Jednocześnie Fortress 350 osiąga moc 34 KM, co czyni go najmocniejszym skuterem w stajni QJ Motor i rzeczywiście wystarczy nie tylko do jazdy w mieście, ale również na dłuższych trasach poza aglomeracją.
Stylistyka jednośladu nawiązuje do innych japońskich maxi skuterów, takich jak Yamaha X-Max i Honda Forza, chociaż pewne cechy Fortress 350 wskazują na BMW C 400 X i C 400 GT. To nie jest przypadek. Ricardo Motorcycles ma również swój udział w projektowaniu skuterów BMW.
Inne przydatne wyposażenie Fortress 350 to pełnokolorowy wyświetlacz TFT, hamulce ByBre, ABS, kontrola trakcji i bardzo ważna podczas dłuższych przejazdów, elektronicznie regulowana szyba przednia.
Co najciekawsze, model QJ Motor Fortress 350 prawdopodobnie zostanie przemianowany na Benelli i będzie sprzedawany w Europie, począwszy od Francji i Niemiec, a później w pozostałych krajach UE.
W tej chwili brakuje nam najważniejszej informacji, czyli ceny, ale jeśli spojrzeć na aktualny cennik Benelli, model Fortress 350 powinien być bardzo atrakcyjny cenowo, a to może nieźle namieszać w segmencie 350 cm3.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze