Nowe przepisy w MotoGP na 2010
FIM ujawnia nowe przepisy dotycz±ce treningów oraz zaplecza medycznego, które zaczn± obowi±zywaæ ju¿ od sezonu 2010
Na tym samym spotkaniu Komisji Grand Prix, na którym podjêta zosta³a decyzja o zwiêkszeniu pojemno¶ci silników do 1000 cm3, zapad³y równie¿ inne postanowienia. Zosta³y one opublikowane dopiero dzi¶, a dotycz± treningów oraz wsparcia medycznego mistrzostw.
Treningi
W klasie MotoGP, treningi zakontraktowanych kierowców na motocyklach startuj±cych w wy¶cigach zabronione zosta³y w trakcie ca³ego sezonu oraz przerw miêdzy wy¶cigami, na wszystkich torach zawartych w kalendarzu Grand Prix w danym roku. Wyj±tkami s±:
- Treningi ujête w harmonogramie rund
- Trening po GP Hiszpanii (Jerez), po GP Czech (Brno) oraz dwa dni po ostatniej rundzie, GP Walencji
- Wszystkie pozosta³e dzia³ania autoryzowane przez Dyrekcjê Wy¶cigów
Treningi zakontraktowanych kierowców na motocyklach startuj±cych w wy¶cigach s± zabronione równie¿ w zimê na jakikolwiek torze, z wyj±tkiem:
- W czasie maksymalnie sze¶ciu dni oficjalnych testów organizowanych przez Dorna/ITRA na torach zawartych w kalendarzu GP minionego lub nadchodz±cego sezonu.
Zabronione s± treningi w okresie od 1. grudnia do 31. stycznia nastêpnego roku w³±cznie. Wyj±tkiem s± kierowcy startuj±cy w MotoGP po raz pierwszy, którzy maj± mo¿liwo¶æ uczestnictwa w jednym, trzydniowym treningu w listopadzie lub grudniu.
Harmonogram treningów zimowych musi zostaæ zatwierdzony przez Komisjê Grand Prix. Decyzja ta zosta³a podjêta na spotkaniu, które mia³o miejsce 7. listopada 2009 r. w Walencji.
W klasie GP125 oraz Moto2, kierowcy z dzikimi kartami s± zwolnieni z ograniczeñ treningowych dotycz±cych je¼d¼ców kontraktowych. Przed wprowadzeniem tego ustalenia, osoby posiadaj±ce dzikie karty nie mog³y uczestniczyæ w treningach, ani ¶cigaæ siê na ¿adnym z torów GP w ci±gu 14 dni poprzedzaj±cych wy¶cig.
Zaplecze medyczne
Komisja Grand Prix wprowadzi³a równie¿ zmiany w przepisach dotycz±cych zaplecza medycznego:
Zaplecze medyczne obejmuj±ce sprzêt, pojazdy oraz personel, musi byæ zorganizowane w taki sposób i w takiej ilo¶ci, aby zapewniæ ka¿demu kierowcy odpowiednie i niezbêdne czynno¶ci ratunkowe w jak najkrótszym czasie oraz szybki transport do odpowiednio wyposa¿onego centrum medycznego, a w razie potrzeby do odpowiedniego szpitala.
Pozosta³e zmiany, które wejd± w ¿ycie wraz z sezonem 2010 dotycz± Procedury Startowej oraz Arbitra¿u. Wszystkie przepisy dzi¶ opublikowane mo¿na zobaczyæ pod tym adresem.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze