tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Motocykle u¿ywane w Polsce w 2022 roku. Polacy sprowadzali mniej i dro¿ej
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Motocykle u¿ywane w Polsce w 2022 roku. Polacy sprowadzali mniej i dro¿ej

Autor: Wojciech Grzesiak 2023.03.07, 09:49 Drukuj

Firma Clicktrans opublikowała ciekawy raport dotyczący sprowadzania motocykli do Polski oraz ich wywozu z naszego kraju zagranicę. W 2022 r. zarejestrowano mniej sprowadzanych maszyn, o czym z kolei świadczą dane Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Jak wyglądały trendy w ubiegłym sezonie?

Według raportu PZPM, w 2022 roku po raz pierwszy zarejestrowano w Polsce 59 873 motocykle, co dało symboliczny spadek o 0,8 proc. w porównaniu z rokiem 2021, kiedy odnotowano 60 374 rejestracje. Serwis Clicktrans to miejsce, w którym możecie znaleźć transport dla dowolnego przedmiotu by przewieźć go do dowolnej lokalizacji. Nic dziwnego, że chętnie korzystają z niego osoby, które sprowadzają jednoślady. Największą popularnością cieszył się transport z Niemiec, a Wielka Brytania popadła w niełaskę, co jest oczywiście spowodowane Brexitem, ale swoją cegiełkę dołożyły też rosnące ceny paliw.

NAS Analytics TAG

W 2022 r. tylko 7,5 proc. motocykli pochodziło z Wysp. Największym zainteresowaniem cieszyły się maszyny z Niemiec. Wzrosło zainteresowanie przywozem motocykli z Francji - w 2020 r. kraj ten miał 6,7 proc. udziału we wszystkich zleceniach, a w 2022 r. było to już 9,8 proc. Podobna sytuacja jest z Holandią, która zwiększyła udział w zleceniach z 6,3 proc. w 2020 r. do 9,1 proc. w 2022 r. W ubiegłym roku 74,9 proc. zleceń dotyczyło transportu motocykli do Polski, a tylko 25,1 proc. obejmowało transport z Polski za granicę. Taki trend utrzymuje się od 2018 r., a procentowy udział zmienia się marginalnie. Najwięcej zleceń odnotowano w okresie od kwietnia do lipca, a szczyt przypadł na czerwiec.

Koszty transportu wzrosły dość znacząco. Jak podaje Clicktrans, w 2022 r. transport motocykla na trasach krajowych kosztował średnio 445 zł (+29 proc. r/r), a na trasach międzynarodowych w kierunku do Polski - 898 zł (+26 proc. r/r). Wywożący motocykle poza granice naszego kraju płacili średnio 1237 zł (+43 proc. r/r). Największy wzrost cen na platformie Clicktrans odnotowano na trasie z Francji do Polski, gdzie koszt zwiększył się o 494 zł. Transport z Niemiec podrożał o 147 zł. Regionami docelowymi najczęściej były Mazowsze (13,9 proc.) i Wielkopolska (13,6 proc.). Podium zamykała Małopolska (10,18 proc.).

Jakie marki sprowadzali Polacy? Tu prym wiedzie oczywiście japońska wielka czwórka, na czele z Yamahą, a dalej znalazły się Honda, Suzuki i Kawasaki. Pierwszą piątkę zamknęło BMW. Swojego czasu Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego również publikował ranking najczęściej sprowadzanych marek i tam także rządzili japońscy producenci. W 2022 r. Yamahy sprowadzano głównie z Niemiec i Francji. Co ciekawe, motocykle Suzuki zazwyczaj pochodziły z... Danii.

Raport został oparty na danych z 82 409 zleceń użytkowników serwisu Clicktrans.pl z lat 2011 - 2022 i opublikowany w marcu 2023 r. Pełny raport możecie zobaczyć na stronach Clicktrans.pl.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê