Ken Roczen z KTM na Suzuki - dlaczego?
Świeżo upieczony Mistrz USA w motocrossie, Ken Roczen, kończy współpracę z KTM by w kontrowersyjnej decyzji przesiąść się na Suzuki.
Mimo, że o możliwość zmiany zespołu przez Roczena było wiadomo praktycznie od początku tegorocznego sezonu motocrossowego w Stanach Zjednoczonych, to nadal jest ona szeroko komentowana przez osoby związane ze sportem. Pochodzący z małej niemieckiej miejscowości 20-latek jest od początku swojej kariery uważany za "złote dziecko" motocrossu. Po usianej wygranymi karierze w Mistrzostwach Niemiec, Ken szybko zaczął zdobywać wysokie lokaty w Motocrossowych Mistrzostwach Świata. Od samego początku swojej profesjonalnej kariery Roczen związany był z Suzuki, ścigając się z sukcesami dla zespołu Teka Suzuki. Na tamten czas zespół nie dysponował konkurencyjnym motocyklem.
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP
KUP TERAZ. WYSY£KA GRATIS »
W 2011 roku tytuł Mistrza Świata w Motocrossie Roczen zdobył na KTMie, by szybko emigrować do Stanów Zjednoczony. Tam po trwającej któtko fazie przystosowywania się, Ken zaczął wygrywać, kilka tygodni temu zdobywając tytuł Mistrza Stanów Zjednoczonych w Motocrossie (serii bez dyskusji mocniej obsadzonej i nie mniej prestiżowej niż Mistrzostwa Świata). Dziś oficjalnie ogłoszono, że młody Niemiec od przyszłego sezonu będzie ścigał się dla zespołu RCH Suzuki.
Ponoć powody były dwa: kasa i chęć bycia "numerem jeden" w zespole. W przypadku Red Bull KTMa manager zespołu Roger De Coster wyraźnie zakochany jest w Ryanie Dungeyu i nie było by możliwości dla Roczena zostania głównym zawodnikiem teamu, mimo lepszych wyników. Dziwniejszy jest fakt, że Ken przeszedł do satelickiego zespołu RCH. Prowadzony przez wielokrotnego Mistrza Stanów, Ricky Carmicheala i legendę FMXu Carey Harta nie posiada większych sukcesów i nawet mimo plotek o tym, że będzie w pełni wspierany przez fabrykę nie jest to równe z sukcesem. Rolę zespołu fabrycznego pełni Yoshimura Suzuki dla której ściga się James Stewart.
Przed zbliżającym się wielkimi krokami sezonem supercrossowym robi się coraz ciekawiej, zwłaszcza w sytuacji, w której wielokrotny Mistrz klasy, Ryan Villopoto ma w planie ścigać się w Europie. A o tym już niedługo.







Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzedlaczego James Stewart mia³by nie startowaæ w SX 2015 ??, co to by³a za afera?
OdpowiedzDrogi Autorze pozwól , ¿e podam trochê konkretniejszych informacji. Pierwsze , zespó³ RCH od 2015 roku bêdzie podobnie jak Yoshi Suzuki fabrycznym teamem, wszystko za spraw± porozumienie Rickiego...
OdpowiedzHej! Przede wszystkim - nawet nie wiesz, jak mnie cieszy, ¿e kto¶ te¿ tak siê mocno interesuje supercrossem i motocrossem w Stanach. Jak to mówi±, szacun! Druga sprawa - mimo, ¿e w notce prasowej nazwa teamu widnia³a jako RCH Factory Suzuki, to by³a to informacja od RCH, jakby nie patrzeæ prywatnego teamu. Czekam na oficjalne info Suzuki, sam przyznasz, ¿e dwa fabryczne zespo³y to sytuacja do¶æ nietypowa. W temacie ojca Kena i informacji, które poda³e¶, to oczywi¶cie masz racjê. Nie chcê jednak wprowadzaæ za du¿o tak specjalistycznych faktów do artyku³ów i newsów z racji tego, ¿e ¦cigacz jest medium ogólnomotocyklowym i nie chcê wprowadzaæ niepotrzebnego zamêtu. Ale 100% siê zgadzam. I ostatecznie: strasznie bawi mnie sytuacja, ¿e Chupacabra bêdzie je¼dzi³ z 4-k± nie w zespole RCH :). Pomy¶l o takim zestawieniu: Roczen (z 4k±!) i Stewart w Yoshimurze! P.S. Bojê siê, ¿e JGR Yamaha zabije talent Barci, ale to tylko moje subiektywne odczucia. Du¿o gazu i sprzêg³o od razu, pozdrawiam!
OdpowiedzDziêki. Mo¿na ¶mia³o powiedzieæ , ¿e jestem fanatykiem sportów offroadowych , niewa¿ne czy enduro, motocross , supercross , niewa¿ne gdzie Europa, Ameryka, Chile , Peru staram siê pozyskiwaæ informacjê i byæ w temacie na bie¿±co. O Barcie mo¿esz byæ spokojny jak sam siê wypowiada³ potrzebowa³ zmian. Mo¿na powiedzieæ , ¿e w Ameryce i Europie szykuje siê prawdziwe "zbrojenie" je¶li chodzi o teamy fabryczne. Szykuje siê prawdziwa wojna miêdzy Japoñcami a Ktm. W Mxgp Ktm pozyska³ 3 kierowce Searla do³aczy³ do De Dyckera i Toniego. Suzuki wystawia na tym polu te¿ 3 fabrycznych zawodników: Dessale, Strijbos, Goldenhoff. Kawasaki ¶ci±gnê³o Villopoto ze stanów. 2015 W Europie i za wielk± wod± to bêdzie sezon jakiego nie by³o. Mam cich± nadziejê ¿e hegemonia Ktma zostanie przerwana. Ale jak to mówi± nie wygra najlepszy. Serdecznie Pozdrawiam
Odpowiedz