Elektryczny superbike - Chip Yates w Pikes Peak
Co ma dwa ko³a, podwozie superbika, 240KM oraz 495 Nm? Elektryczny motocykl Swigz Pro Racing Team
W najbli¿szym wy¶cigu do chmur, amerykañskim Pikes Peak wystartuje elektryczny superbike. Wprawdzie nie jest to pierwszy taki sprzêt, ale na motocyklu zespo³u Swigz Pro Racing Team, Chip Yates ma zamiar udowodniæ, ze elektryki nie s± nudne (tak samo, jak droga do ich zarejestrowania).
Chip ma ju¿ na swoim koncie jedno prze³omowe osi±gniêcie. Tym motocyklem, po zaledwie sze¶ciu okr±¿eniach testowych, stan±³ na drugim i trzecim miejscu w wy¶cigu spalinowych superbików klasy V-twin. Mimo, ¿e same baterie wa¿y³y ponad 80 kg, a wiêc i sam motocykl jest ciê¿ki, wynik nie dziwi. W koñcu 240 KM mocy oraz 495 Nm momentu obrotowego robi± swoje, zobaczcie ten wy¶cig:
Na temat wy¶cigu Pikes Peak, który odbêdzie siê 26. czerwca w Colorado, Yates powiedzia³:
„Nasi in¿ynierowie s± zajêci rozwojem kontroli trakcji oraz sterowania silnikiem. Oprogramowanie bêdzie adoptowa³o siê automatycznie do warunków, wzglêdem mojej pozycji na trasie góry.
Przede wszystkim, nasz superbike produkuje 240 KM na poziomie morza i to samo 240 KM na wysoko¶ci 4300 metrów n.p.m. Nie do¶wiadczamy ¿adnych start mocy. Po drugie, nasze 495 Nm momentu obrotowego jest dostêpne od 0 obr/min, jak tylko odkrêcam manetkê.”
Nic dodaæ, nic uj±æ. Czekamy na efekty wy¶cigu.
Chip zabra³ te¿ swój motocykl na hamowniê. Panowie sprawdzali tam prêdko¶æ maksymaln± pod k±tem wytrzyma³o¶ci napêdu. Okaza³o siê, ¿e przy 365 km/h nic siê nie popsu³o. Wiadomo te¿, ¿e w rzeczywistych warunkach Chip nie osi±gnie takiej prêdko¶ci – opór powietrza stawiany przez pojemnik na baterie udaj±cy kufer dla pizza-boyów musi byæ ogromny.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeW filmie, jak napisa³ autor, jest b³±d. Powinno byæ "Top Dyno Speed 227 mph" ;)
Odpowiedz