Czy to nowy KTM RC 390? Szpiegowskie zdjêcia pokazuj± kilka wa¿nych zmian
KTM przygotowuje nową wersję modelu RC 390. Dotychczasowy model, produkowany w kooperacji z indyjskim Bajajem, został bardzo dobrze przyjęty przez fanów ścigania.
Konstrukcja modelu RC 390 bazuje na modelu 390 Duke. Do napędu wykorzystano jednocylindrowy silnik o mocy 44 KM i 35 Nm momentu obrotowego. Testy pokazały, że silnik jest bardzo wytrzymały i lubi kiedy kręci się go do czerwonego pola. O torowym przeznaczeniu RC 390 świadczy także 43-mm widelec. To taka sama wartość, która miał widelec modelu RC8R.
Od podstawowej konstrukcji różni RC 390 kilka rzeczy - przede wszystkim rama z ostrzejszym o 1,5 stopnia kątem główki i krótszym wyprzedzeniem osi przedniego koła. Krótszy jest także rozstaw osi, wynoszący 1340 mm, co zapewniało zepszą w stosunku do Duke'a zwrotność. RC 390 miał też wyższe sety, aby zapewniać głębsze złożenia.
Nowy RC 390 został przyłapany w Mattighofen podczas rozładunku. Już na pierwszy rzut oka widać kilka istotnych zmian - na przykład nowy, pozbawiony podwójnych soczewkowych projektorów, reflektor przedni. Zmodyfikowano także kształt owiewek. Niemal na pewno nowy RC 390 otrzyma kolorowy wyświetlacz panelu instrumentów, znany z Duke'a 390. Silnik będzie zgodny z nadchodzącą normą Euro5.
Najbardziej prawdopodobnym terminem prezentacji nowego KTM RC 390 będą targi EICMA w Mediolanie.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze