Chiñski motocykl pojedzie w Tourist Trophy
To było wyłącznie kwestią czasu. Tak jak firmy koreańskie przedarły się do światowej czołówki (motoryzacyjnej, elektronicznej, etc.), tak teraz powoli tego samego zaczynają dokonywać firmy chińskie. Choć ciągle produkcja z Kraju Środka kojarzona jest z niską ceną i nienajlepszą jakością, powoli zaczyna się to zmieniać.
Aby konsumentom na Zachodzie pokazać zmiany w poziomie oferowanych towarów, Chińczycy i ich lokalni dystrybutorzy angażują się w coraz bardziej spektakularne i prestiżowe przedsięwzięcia. W przyszłym roku w legendarnym rajdzie TT pojawi się zatem maszyna WK650i chińskiego producenta CF Moto i wystartuje w klasie Lightweight. Motocykl zostanie przygotowany do zawodów przez lokalnego dystrybutora Hampshire Motorcycles. Za sterami WK usiądzie Australijczyk David Johnson, który wyścigi w roku 2012 ukończył wyścigi klas Superstock oraz Superbike w pierwszych piętnastkach, z najlepszą średnią prędkością przejazdu wynoszącą 125.831mph. Nie chcemy zapeszać, ale wyniku tego na WK650i powtórzyć się raczej nie da.
Warto dodać, że motocykle CF Moto, w tym model WK650i oferowane są także w Polsce pod marką Junak.
To nie pierwsze podejście Chińczyków do imprez z motocyklowej ekstraklasy. Mało kto wie, że w rajdzie Dakar od 2009 roku startują motocykle marki Jincheng. Co prawda dotychczas obyło się bez spektakularnych sukcesów, rajdy ciągle wygrywa KTM, ale maszyny te dojeżdżały do mety najtrudniejszej offroadowej imprezy świata. Jak na pierwsze koty za płoty i tak jest nieźle.
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzechinole kupili star± liniê od kawasaki , bo ten motocykl to jest klon er6
Odpowiedzwidzia³e¶ kiedy¶ er-6?
Odpowiedzju¿ wcze¶niej przygl±da³em siê temu CF-MOTO, patrz±c na filmy i zdjêcia to ma zmieniene plastiki lampê i minimalnie t³umik, je¶li chodzi o dzwiêk silnika to jest prawie to samo. Trudno ¿eby kawasaki sprzeda³o licencjê , jak sprzedali tylko liniê technologiczn±, a jakies zmiany chñczycy musieli zrobic aby choæ troche siê ró¿ni³. Parametry silnika s± praktycznie identyczne jak w er6. ps. je¿dzê er6f
Odpowiedzsk±d wiesz, ¿e nie sprzedali licencji? ewentualnie nie maj± spisanej umowy na monta¿ oryginalnej Kawy w danej ilo¶ci sztuk, a resztê puszczaj± pod w³asn± mark±? Z licencji s± pieni±dze, wiêc mo¿na licencjê na starszy model sprzedaæ, ¿eby by³a kasa na nowe projekty
OdpowiedzCo za chory temat, niech Chiñczycy pozostan± przy zaopatrywaniu w motocykle wsi i pizzerii, ok?
Odpowiedz