BMW S1000RR HP4 oficjalnie
Były plotki i „przypadkowe” zdjęcia z prezentacji, ale teraz już wiemy, że HP4 nadchodzi. BMW uznało, że S1000RR za mało łoi konkurencję. Dlatego też powstało HP4 – więcej, bardziej, lżej, szybciej. HP4 będzie wyposażone w bardzo wiele rzeczy. Np. wyścigowy ABS znany z podstawowej wersji, DTC (dynamiczna kontrola trakcji) specjalnie ustawiona pod tryb „Slick”, wykrywacz wheelie, quickshifter w standardzie, tytanowy wydech Akrapovic, launch control, nową oponę z tyłu (200/55/17) oraz największy bajer – Dynamic Damping Control, zawieszenie, które dostosowuje się do warunków na drodze i automatycznie zmienia tłumienie w zależności od tego, po czym i w jaki sposób motocykl jedzie.
Oprócz tego popracowano nad mocą i momentem obrotowym w każdym z czterech trybów pracy silnika, dzięki czemu teraz power ma być jeszcze bardziej przyjazny i dostępny. Moc pozostała bez zmian, ale cały motocykl schudł o 8,8 kgi waży teraz 199 kg gotowy do jazdy (169 kg na sucho). BMW chwali się, że jest to obecnie najlżejszy sportowy, fabrycznie produkowany, czeterocylindrowy litr. Ciekawe, co teraz myślą w Ducati…
Swoją drogą, czyż S1000RR w takim malowaniu nie budzi pożądania?
|
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeA ja powiem ¿e jak ZX-10R tak i S1000RR s± boskie :) a Nie jakies tam makaroñskie sprzêty!!!
OdpowiedzW statystykach na worldsbk.com w kategorii producentów BMW jest: w Superbike na... 1 miejscu. W Superstock 1000 te¿ na 1 miejscu. Jak mo¿na stwierdziæ, ¿e BMW nie ³oi konkurencji?
OdpowiedzNo dobra o co chodzi z tym " BMW uzna³o, ¿e S1000RR za ma³o ³oi konkurencjê" ? w superstock jak na razie prowadzi Ducati a w superbike Aprilla... gdzie to ³ojenie ? BMW wam p³aci za takie teksty ...
OdpowiedzJak na razie w superstock prowadzi kawasaki :)
OdpowiedzTen "k±cik" to folder reklamowy. Dlatego nie mo¿na wiele wymagaæ od autora tekstu. Marketing rz±dzi siê swoimi prawami. Zdjêcia od producenta, tekst wyssany z palca (bo przecie¿ autor na oczy nie widzia³ tej maszyny), ale co tam, piszemy fajn± zajawkê, to nic, ¿e prawie identyczn± co poprzednia. Grunt, ¿e kasa wpada.
OdpowiedzNo chyba nie bêdziesz dyskutowa³ na temat tego, co S1000RR robi z konkurencj± w testach porównawczych :) Pamiêtaj, ¿e HP4 to nadal motocykl drogowy.
OdpowiedzBoczo, wszystko zale¿y kto robi testy, na czyje zlecenie, jakie s± kryteria oceny itd. itp. Na ulicy mo¿e i BMW jest przyjemniejsze od Panigale, ale co jak kto¶ szuka maszyny stricte na tor, a nie do pyrkania supersportem po mie¶cie? wtedy BMW nie jest ju¿ takie oczywiste. a jak kto¶ ju¿ chce supersportem pyrkaæ po ulicach, to we¼mie GSXRa bo jest tañszy, ergonomiczny jak cholera, a do miasta mocy i tak nadmiar, no chyba, ¿e kto¶ koniecznie musi mieæ ¶mig³o na baku.
OdpowiedzTesty na zlecenie? Kolego co¶ Ci siê chyba pomiesza³o. Nie wierz w takie legendy :) Pracujê w tej bran¿y od wielu lat i uwierz mi, ¿e nikt nie robi testów "na zlecenie". Mo¿e co najwy¿ej dla "po³echtania" reklamodawców byæ bardziej przychylny, czy ³agodniejszy w ocenie, to fakt. Ale nie przesadzajmy. Prawda jest taka, ¿e mówimy tu o motocyklach drogowych, bo takim jest HP4, a w przypadku motocykli drogowych S1000RR faktycznie ³oi konkurencjê.
Odpowiedzpodaj kryterium na podstawie którego twierdzisz ,¿e motocykl drogowy ³oi konkurencjê
OdpowiedzProponujê zauwa¿yæ, ¿e przez ostatnie prawie ju¿ 3 lata drogowy S1000RR wygra³ wszystkie testy porównawcze superbików: w³oskie, francuskie, angielskie, miêdzynarodowe itd. itp. i nie ma co opowiadaæ bzdur o sponsorowanych testach, bo kto jak kto ale Angole nigdy w ¿yciu takich rzeczy z bikeami nie robi±. A HP4 to ju¿ chyba zupelnie inna bajka ... Panigalle to ³adny motorek i na pewno fajnie je¼dzi po ulicach, ale na tor nie polecam - po nawet ma³ych dzwonach rozpada siê na 4 czê¶ci i praktycznie idzie na z³om, bo koszt odbudowy jest makabryczny. Nie mówiê ju¿ o tym, ¿e trzeba go ca³y czas pilnowaæ czy ma wszystkie ¶rubki dokrêcone ...
OdpowiedzNowy zx10r go mia¿d¿y kolego pod ka¿dym wzglêdem
OdpowiedzNooo, widac to w wynikach. Zeby daleko nie szukac - wyniki z wczoraj z SST1000 http://www.scigacz.pl/zdjecia/gallery/sport/wmmp/5_runda_WMMP_w_Poznaniu_wyniki_z_niedzieli/SST_1000_wyniki.jpg.html 2/3 stawki to BMW. Myslisz ze chlopaki jezdz± na nich bo sa kiepskie?
Odpowiedzkiepski argument, ¿e¶ wyci±gn±³, bo na podstawie poni¿szych wyników Superstock mo¿na by powiedzieæ, ¿e BMW to kupa, choæ wiemy, ¿e to nie prawda. A i nie stawiaj WMMP jako jaki¶ autorytet, bo to nie ma zbytnio sensu. http://sbk.perugiatiming.com/pdf_frame.asp?p_S_Campionato=SST&p_Anno=2012&p_Round=CZE
Odpowiedztwoj argument jest kiepski. W Brnie w Superstck 1000 bylo 12 Kawasaki na 24 motocykle i tylko 3 BMW, cos mi sie wydaje ze BMW ospuscilo ten wyscig, zobacz sobie rezultaty z innych miejsc a do tego zobacz kto wygral w Brnie w Superbike w obu wyscigach. No i gdzie ta Kawa?
OdpowiedzSkoro bylo 12 kawasaki i 3 bmw to bmw powinny zajmowac 3 piersze pozycje,a jest dopiero...........................13-sta??
OdpowiedzChyba z logik± u kolegi s³abo - skoro by³o 12 Kaw i 3 BM-ki, to zgodnie ze statystyk± w czo³ówce powinny byæ w zasadzie same Kawy - i tak mniej wiêcej by³o, Staring ostatnio z³apa³ super formê. Natomiast ka¿dy kto ogl±da³ ostatni wy¶cig w Brnie dobrze pamiêta jak McFadden niezbyt ³adnie, delikatnie mówi±c, wykosi³ Barriera na BM-ce, który i tak jest drugi w generalce. Proponujê wiêc wiêcej logiki i obiektywizmu w wypowiedziach.
OdpowiedzOsobie wcze¶niej chodzi³o o to, ¿e je¿eli te "bmw" tak ma ³oiæ konkurencje to czemu niby nie zajmuje 3 pierwszych miejsc. Wiêc to mo¿e u Ciebie jest jaki¶ problem w rozumowaniu?
Odpowiedz