tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 To nie jest taka prosta sprawa - porównywanie... - Odpowiedz na komentarz
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Odpowiedz na komentarz:

Autor: beebas 12.08.2009 13:38

To nie jest taka prosta sprawa - porównywanie wyłącznie ceny do pojemności, mocy itd. jest nie do końca słuszne. Bo to trochę tak jak z tłumaczeniem - czemu 600 skoro 1000 jest niewiele droższe :-) Na tego typu moto trzeba patrzeć trochę inaczej. Po pierwsze VTR250 jest mniejsze, lżejsze i o mniejszej mocy od dowolnej 600 - a co za tym idzie dla mniejszych (niższych) osób o mniejszej wadze (np. większość dziewczyn i część młodziaków) a także osób początkujących (brak doświadczenia, umiejętności, podatność na "omsknięcia manetki") VTR250 jest dużo poręczniejsza, łatwiejsza w obsłudze i bezpieczniejsza niż Gladius lub dowolna "niewiele droższa" 600. Tutaj warto zwrócić uwagę na to dlaczego VTR250 jest tak bardzo popularne i lubiane przez japończyków :-) Po drugie - dla osoby która chce kupić swoje pierwsze (poważne) moto, VTR250 jest doskonałym wyborem zarówn z powodów wymienionych powyżej jak też i dlatego, że każdy 1000 zł mniej to lepszy i bezpieczniejszy kask, albo porządne buty, kurtka, spodnie i/lub rękawiczki. VTR250 raczej z założenia będzie kolejnym etapem w doskonaleniu umiejętności i rozpoznaniu swoich preferencji przed zakupem "docelowego" wozidełka :-) Po trzecie - porówniania: Waga - VTR250 = 161 kg, Gladius = 202 kg - to o ok, 25% więcej. Powiedz dziewczynie, która waży 50 kg, że przytycie o prawie 13 kg to mały pikuś. Albo facetowi ważącemu 75 kg, że przytyje o ok 19 kg :-) Wysokość siodła - VTR250 = 775 mm, Gladius = 785 mm - niby niewiele, raptem 10 cm. Jednak podnieś sobie siodełko w rowerze o 10 cm to zrozumiesz czym jest ta niewielka różnica dla osoby mającej 165 cm wzrostu lub niewiele więcej :-) To jest jak podparcie cała stopą w porównania do ledwo sięgania końcami palców. Wiem, że dziewczyny na kursie miały z tym niezłe problemy. Małych facetów nie zauważyłem ale śmiem twierdzić, że w tym wypadku problem byłby ten sam. Moc - VTR250 = 29.9 KM, Gladius = 72 KM - to prawie o 141% więcej!. Moment - VTR250 = 22 Nm, Gladius = 64 Nm - to o 191% więcej! W porównaniu moc/kg - VTR250 = 18.57 KM/100 kg, Gladius = 35.64 KM/100 kg - to o prawie 92% więcej. Moment/kg - VTR250 = 13.66 Nm/100 kg, Gladius = 31.68 Nm/100 kg - to o 132% więcej! Czy muszę wyjaśniać co to oznacza dla mniejszych, słabszych i niedoświadczonych osób? Jeśli byłbym rozsądnym rodzicem i świeżo po zdaniu prawka miał pomóc kupować dziecku jego pierwsze moto to zdecydowanie wolałbym VTR250 przynajmniej na początek dopóki nie będzie bardziej doświadczonym motocyklistą. I na koniec - cena - VTR250 = 19900 zł, Gladius = 26200 zł - to prawie 32% więcej. Coś co jest droższe o ponad 30% to chyba jest jednak sporo droższe a nie niewiele droższe, nierawdaż? Poza tym różnica 6300 zł to możliwość zakupu pełnego i bezpiecznego rynsztunku znanych i renomowanych firm plus parę dodatkowych tankowań :-) Dla tych dla których każdy grosz się liczy to nawet spalanie o 1-1,5 l.100 km mniejsze niż nawet w najbardziej oszczędnej 600-ce jest bardzo istotne :-) Podsumowując - VTR250 to nie motor dla każdego jednak myślę, że może znaleźć w Europie spore grono klientów chętnych do zakupu i zadowolonych z używania tego motocykla. Zarówno jeśi chodzi o nowe egzemplarze jak i te używane (jak się już pojawią). Na dowód mogę podać tak bardzo popularną kiedyś i nadal chętnie kupowaną w obrocie wtórnym Hondę CB500, która nawet jako nowa nie była czymś nadzwyczajnym a jednak zawładneła sercami setek tysięcy (jeśli nie milionów, wliczając w to obrót wtórny) klientów :-)

Dodaj odpowiedź

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę