tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Zmiany w regulaminie MotoGP
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Zmiany w regulaminie MotoGP

Autor: Lovtza 2012.12.28, 14:29 3 Drukuj

Obradująca w połowie grudnia Komisja Grand Prix (GP Commission) uzgodniła wprowadzenie do regulaminu MotoGP nowych zapisów. Uzupełniają one zmiany, które zostały uzgodnione 10 listopada w Walencji, ale które nie zostały ogłoszone natychmiast po posiedzeniu komisji. Zmiany odnoszą się do kilku zasadniczych kwestii, przede wszystkim dotyczących kosztów wyścigów, ale także bezpieczeństwa oraz wyrównanej rywalizacji.

Jedną z najistotniejszych zmian jest możliwość przyznawania punktów karnych. W przypadku kierowców, którzy sprawiają problemy „wychowawcze” i jeżdżą w sposób niebezpieczny, lub uciążliwy dla innych zawodników przygotowano system, który po przekroczeniu określonej ilości punktów (przyznawanych przez dyrekcję wyścigu) będzie nakładał na nich automatycznie określone sankcje. Cztery punkty karne oznaczają start z końca pola startowego, siedem oczek to start z pit lane, a dziesięć punktów karnych oznacza dyskwalifikację z kolejnego wyścigu. Po odbyciu ostatniej kary, punkty karne będą się zerowały. Dyrekcja wyścigu będzie mogła ukarać zawodnika lub zespół karą finansową, której górna granica to 50 tysięcy Euro.

Zmiany techniczne w klasie MotoGP wprowadzają dodatkową opcję opon dla zespołów CRT oraz zakazują używania kół z włókien węglowych. Już teraz organizatorzy zapowiedzieli, zmiany na kolejne sezony, w tym ograniczenie ilości zawieranych kontraktów z dostawcami podzespołów (tak aby nie można było obchodzić w przyszłości zapisu o maksymalnej wysokości kontraktu przez jego kilkukrotne podpisanie w ciągu sezonu). 

W klasie Moto2 zmienia się system alokacji opon. W przyszłości kierowcy będą mieli do dyspozycji maksymalnie 8 przednich opon w dwóch specyfikacjach i 9 tylnych (również w dwóch specyfikacjach). Akceptacji wymagał będzie także quick-shifter.

W klasie Moto3 największe zmiany czekają zawodników i zespoły w sezonie 2014. Aby rywalizacja była bardziej wyrównana, silniki do motocykli dystrybuowane będą przez organizatora. Po określonym przebiegu będą zatrzymywane przez zespoły do sprzedania, lub innego wykorzystania. Co więcej ustalone zostaną ceny maksymalne na gotowe motocykle Moto3 oraz na ich kluczowe komponenty. Ostateczne regulacje w tej sprawie zaprezentowane zostaną podczas GP Kataru w przyszłym sezonie.

We wszystkich klasach w sezonie 2014 wprowadzony do użytku zostanie nowy transponder, który umożliwi wyświetlanie kierowcy dodatkowych informacji, takich jak np. sygnały flagowe. System będzie opcjonalny w 2013 i obowiązkowy w 2014. W klasie Moto2 obowiązkowe stanie się wykorzystanie zmodernizowanej sondy Lambda.

To oczywiście nie wszystkie zmiany, jakie na najbliższe sezony przygotowała Dorna. Pytanie czy zmienią one przebieg rywalizacji w oczekiwanym przez widzów i producentów motocykli kierunku? Rodzi się tutaj także pytanie, czy nakładanie coraz to kolejnych ograniczeń cenowych i technicznych na motocykle wykorzystywane w serii, gdzie startują prototypy nie kłuci się z sensem istnienia Grand Prix jako czynnika napędzającego rozwój technologii wyścigowych? Odpowiedzi na te i inne pytania poznamy już wkrótce.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarze
Autor:x 28/12/2012 14:40

Kolejne europejskie idiotyzmy!

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę