tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Zespo³y Monster Energy Yamaha Factory MXGP i MX2 gotowe na potrójne starcie w ​​Faenzie
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Zespo³y Monster Energy Yamaha Factory MXGP i MX2 gotowe na potrójne starcie w ​​Faenzie

Autor: Informacja prasowa 2020.09.02, 11:44 Drukuj

Po ostatniej aktualizacji kalendarza MXGP 2020, zespoły Monster Energy Yamaha Factory MXGP i MX2, udają się do Faenzy we Włoszech na drugą potrójną rozgrywkę tegorocznych Mistrzostw Świata w Motocrossie. Szósta, siódma i ósma runda serii odbędzie się na dobrze znanym obiekcie "Monte Coralli" w niedzielę 6., środę 9. i niedzielę 13. września.

Faenza położona jest 50 kilometrów na południowy wschód od Bolonii, w prowincji Rawenna we Włoszech. Jej historia jako toru Grand Prix sięga 1979 roku, kiedy zwyciężała tam legenda Yamahy - Heikki Mikkola. Od tego czasu na oldschooowym, ciasnym i gliniastym torze odbyło się 10 rund Mistrzostw Świata w Motocrossie, z których ostatnia w 2012 roku. Obecnie klasa MX2 ma ograniczenia wiekowe. Minimalny wiek to 15 lat, a maksymalny to 23 lata. Ze względu na te ograniczenia, żaden aktualny zawodnik klasy MX2 jeszcze nigdy nie ścigał się w Grand Prix Faenzy.

NAS Analytics TAG

Po ciężkim upadku podczas piątej rundy serii MXGP na Łotwie, Jeremy Seewer szybko odzyskał siły i czuje się dobrze przygotowany do trzech następnych Grand Prix. Po informacji o kolejnej zmianie w kalendarzu, "91" nie tracił czasu na podróż do Włoch, aby przygotować swoją YZ450FM do jazdy po mocno pagórkowatym torze Faenza. Dorastając i ścigając się na podobnych nawierzchniach, utalentowany szwajcarski zawodnik jest przekonany, że osiągnie dobre wyniki, mając nadzieję na ponowne wejście do pierwszej piątki w klasyfikacji generalnej. Obecnie zajmuje szóste miejsce w klasyfikacji mistrzostw i ma 5 punktów przewagi nad kolegą z zespołu Gautierem Paulinem, który jest na ósmym miejscu.

Obeznany z twardym jak skała, stromym i krętym torem, na którym odniósł poprzednie sukcesy, w tym pierwsze w historii zwycięstwo w Grand Prix w klasie MX2 w 2009 roku i podwójne zwycięstwo w Mistrzostwach Włoch zaledwie dwa miesiące temu, Paulin jest podekscytowany perspektywą trzech kolejnych rund w Faenzie. Chociaż 30-letni Francuz jeszcze leczy kontuzję prawego palca wskazującego, czuje, że fizycznie jest tak gotowy, jak tylko może, aby odbić się i dodać kilka punktów do swojej obecnej ósmej pozycji w mistrzostwach.

Podobnie jak Paulin, Tonus również ma dobre wspomnienia z Faenzy, ponieważ własnie tam odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w wyścigu kwalifikacyjnym w 2009 roku. Rok 2020 był trudnym rokiem dla numeru "4" z szeregiem drobnych kontuzji, które utrudniały rywalizację o miejsce w pierwszej piątce, ale pozostaje pozytywnie nastawiony do nadchodzących rund i jest zdeterminowany, aby zmienić sytuację i poprawić swoje obecne, 13. miejsce w mistrzostwach.

Aktualnie drugi w klasyfikacji klasy MX2, ze stratą zaledwie 8 punktów od lidera, Jago Geerts chce odzyskać czerwoną tabliczkę. 20-letni Belg konsekwentnie testował zawieszenie na twardej nawierzchni i jest zadowolony z obecnego ustawienia swojej YZ250FM. Chociaż "193" nie wykonał w przeszłości ani jednego okrążenia wokół Faenzy, oglądał i analizował kilka starych filmów z tego obiektu i nie może się doczekać wyzwania.

Podobnie jak Geerts, jego kolega z zespołu Ben Watson, pozostaje zmotywowany do powrotu na szczyt tabeli po kilku nieudanych rundach wyścigów. "919" zajmuje obecnie siódme miejsce w klasyfikacji mistrzostw MX2  ze stratą 26 punktów do Maxime Renaux, który jest czwarty.

W Faenzie rozegrane zostaną także: druga, trzecia i czwarta runda Mistrzostw Europy EMX125. W barwach Yamahy wystartuje  duet Mairis Pumpurs i Ivano Van Erp, który chce konkurować z najszybszymi młodymi zawodnikami z całej Europy. Do tej pary dołączy również 14-letni holenderski zawodnik Dave Kooiker, który w ten weekend zadebiutuje w Mistrzostwach EMX125.

Jeremy Seewer (6, miejsce w MXGP, 134 punkty) - Czuję się naprawdę dobrze, spędziłem kilka dobrych dni na motocyklu i miałem kilka dobrych tygodni treningu. Naprawdę nieźle wyszedłem z tego wypadku, co jest naprawdę dobre. Kilka miesięcy temu startowałem w Faenzie w wyścigu o mistrzostwo Włoch. To super fajny tor. Mam tylko nadzieję, że uda im się go trochę podrasować, aby uczynić go bardziej technicznym i na poziomie GP. Lubię twarde tory, na nich się wychowałem, więc nie mogę się doczekać.

Gautier Paulin (8. miejsce w MXGP, 129 punktów) - Miałem tylko dwa tygodnie, aby mój palec doszedł do siebie po sześciu wyścigach, które mieliśmy na Łotwie, więc nie jest dobrze, ale poprawia się. Fizycznie czuję się dobrze. Mam dobre doświadczenia z toru Faenza. To dobry, oldschoolowy tor, ale zobaczymy, jak będzie przygotowany, ponieważ może być twardy jak beton, czy asfalt lub pokryty koleinami. To będzie naprawdę interesujące.

Arnaud Tonus (13. miejsce w MXGP, 64 punkty) - Wydaje mi się, że ostatnio moje starty przypominały przejażdżkę kolejką górską. Miałem kilka wypadków i starałem się dojść do siebie choć trochę. Czuję, że jestem teraz w dobrym miejscu, a moje treningi były dobre, więc nie mogę się doczekać powrotu do Faenzy. Ścigałem się tam w przeszłości. Podoba mi się ten tor i myślę, że jest to tor, który mi odpowiada, więc nie mogę się doczekać wyścigów.

Jago Geerts (2. miejsce w MX2, 209 punktów) - Jestem gotowy na trzy rundy w Faenzie. Po Łotwie ponownie zacząłem trenować na twardym podłożu po dość długim czasie. Czuję, że na motocyklu jest dobrze i nie mogę się doczekać pierwszego wyścigu w niedzielę, mimo że tor w Faenzie jest dla mnie nowy. Obejrzałem kilka filmów i wygląda na ładny, naturalny i bardziej podobny do oldschoolowych torów. Myślę, że będzie dobry do ścigania się i stworzy warunki do wielu dobrych bitew.

Ben Watson (7. miejsce w MX2, 127 punktów) - Nie mogę się doczekać. Miałem kilka dobrych treningów na motocyklu na twardym podłożu po rundach na Łotwie i fizycznie też dobrze się czuję. Raz jeździłem na torze Faenza, ale nie podczas Grand Prix. Myślę, że dobrze przygotują się do podlewania i równania toru, więc będziemy mieć duży wybór linii, co, miejmy nadzieję, zapewni dobre wyścigi.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê