tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha rozwaa rne warianty silnikw w MotoGP. Fabio Quartararo nadal mocno wierzy w powodzenie projektu
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Yamaha rozwaa rne warianty silnikw w MotoGP. Fabio Quartararo nadal mocno wierzy w powodzenie projektu

Autor: Wojciech Grzesiak 2024.06.11, 09:32 Drukuj

Yamaha powoli szykuje się na nadejście nowych przepisów w MotoGP w sezonie 2027. Oznaczają one przede wszystkim konieczność zbudowania nowych silników. Co ciekawe, w obozie producenta są tacy, którzy wierzą, że ten może pozostać przy czterech cylindrach w rzędzie.

Nowym dyrektorem technicznym Yamahy od tego roku jest Massimo Bartolini, który został zwerbowany z Ducati. W rozmowie z portalem Speedweek opowiadał, jakie są plany i działania Yamahy w związku z nadchodzącą zmianą przepisów w MotoGP, która będzie prawdziwą rewolucją i może wywrócić stawkę do góry nogami. Jedną z poruszanych kwestii było to, czy producent zrezygnuje z rzędowego silnika i czy zrobi to już w następnym sezonie.

NAS Analytics TAG

- Rozmawiamy na temat nowych podstaw, ale nie ma jeszcze ostatecznej koncepcji. W mojej opinii rzędowy silnik daje większą swobodę pracy nad innymi aspektami motocykla, w tym aerodynamiką. W idealnym świecie będziemy musieli przetestować oba warianty, ale na ten moment nie mogę udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Oczywiście musimy mieć ostateczną koncepcję najpóźniej przed rozpoczęciem kolejnego sezonu - powiedział Bartolini dziennikarzom Speedweek. Dodał też, że zdaje sobie sprawę, że nowe przepisy mają ograniczyć prędkość motocykli i zwiększyć bezpieczeństwo, ale ma wątpliwości, czy uda się to zrobić.

W pracę Bartoliniego mocno wierzy Fabio Quartararo, który wierzy też, że już na początku przyszłego roku zespół będzie w lepszym położeniu niż teraz. W wypowiedzi dla hiszpańskiej gazety AS podkreślił, że transfer włoskiego inżyniera dał ekipie więcej pewności siebie ze względu na jakość i szybkość pracy. Quartararo zapytany o powody zostania w Yamasze wskazał właśnie ten ruch.

- Poleciałem do Mediolanu, żeby się z nim zobaczyć w styczniu. Odbyliśmy kilka spotkań i szczerze mówiąc to on sprawił, że zdecydowałem się zostać w Yamasze - wyznał Quartararo

W porównaniu z Hondą na pewno Yamaha uczyniła spore postępy i to pomimo faktu, że cały czas ma problem z pozyskaniem prywatnej ekipy. Producent stara się przekonać do siebie Pramac Racing, ale na razie nie wiadomo, czy coś z tego wyjdzie. W przyszłym sezonie Pramac zostaje bez potencjalnego mistrza, więc może zagrać va banque. W klasyfikacji generalnej Fabio Quartararo jest na 13. miejscu, a tymczasem najwyżej sklasyfikowanym zawodnikiem Hondy jest Joan Mir, który znajduje się dopiero na 18. miejscu. Z kolei w klasyfikacji konstruktorów Yamaha ma 17 punktów przewagi nad Hondą. To wszystko pomimo faktu, że Honda dysponuje czterema miejscami na polach startowych.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami uytkownikw portalu. cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialnoci za tre opinii. Jeeli ktrykolwiek z komentarzy amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunity. Uwagi przesyane przez ten formularz s moderowane. Komentarze po dodaniu s widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadajcym tematowi komentowanego artykuu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu cigacz.pl lub Regulaminu Forum cigacz.pl komentarz zostanie usunity.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualnoci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na gr