tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 WSB Walencja - Dwa razy Haga
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

WSB Walencja - Dwa razy Haga

Autor: Michał "Mick" Fiałkowski 2009.04.05, 18:38 Drukuj

Japończyk Noriyuki Haga nie dał rywalom najmniejszych szans i wygrywając oba wyścigi klasy Superbike w hiszpańskiej Walencji, powiększył swoje prowadzenie w klasyfikacji generalnej do czterdziestu punktów.

Pierwszy wyścig Superbike
Podwójne zwycięstwo Xerox Ducati

Po starcie na czele stawki szybko znalazł się właśnie Haga, który rozpoczął ucieczkę przed grupą w składzie Max Neukirchner (Suzuki), Regis Laconi (Ducati), Ben Spies (Yamaha) i Yukio Kagayama (Suzuki). Wyścig świetnie rozpoczęli także Troy Corser (BMW) oraz Carlos Checa i Jonathan Rea (Honda), ale wkrótce cała trójka znalazła się na poboczu.

Po kilku okrążeniach Neukirchner i Spies oderwali się od reszty stawki i ruszyli w pogoń za Hagą. Dla Amerykanina wyścig zakończył się jednak po dziesięciu z dwudziestu trzech okrążeń. Wicelider klasyfikacji generalnej upadł w pierwszym zakręcie po uślizgu przedniego koła.

Niestety nawet wypadek Spiesa nie pozwolił Neukirchnerowi na utrzymanie drugiej pozycji. Niemiec stracił ją w końcówce wyścigu na rzecz drugiego zawodnika zespołu Xerox Ducati, Włocha Michela Fabrizio.

Wyścig Supersport
Pierwsze zwycięstwo Crutchlowa

Wyścig sześćsetek padł łupem zdobywcy pole position, Cala Crutchlowa. Było to pierwsze zwycięstwo debiutującego w World Supersport Brytyjczyka w mistrzostwach świata. Zawodnik Yamahy linię mety minął o włos wyprzedzając znanego z MotoGP Anthony'ego Westa, zaś podium uzupełnił Turek Kenan Sofuoglu. Mistrz Świata sprzed dwóch lat stracił do Crutchlowa aż osiem sekund.

W Walencji zabrakło Pawła Szkopka, który leczy kontuzję ręki po wypadku z drugiej rundy w Katarze.

Drugi wyścig Superbike
Haga po raz drugi

Drugi wyścig upłynął pod znakiem ucieczki Hagi przed Spiesem. Japończyk minął linię mety aż pięć sekund przed Amerykaninem, a podium uzupełnił drugi w pierwszym wyścigu, Michel Fabrizio. Włoch, drugi reprezentant ekipy Xerox Ducati, od ostatnich metrów bronił pozycji przed atakami Francuza Regisa Laconiego.

Ekscytujący pojedynek za plecami liderów stoczyła grupka w składzie John Hopkins, Max Biaggi, Tom Sykes, Ryuichi Kiyonari i Shane Byrne. Choć debiutujący w ten weekend w World Superbike „Hopper" zacięcie bronił pozycji, na ostatnich kółkach wyprzedzili go wszyscy wspomniani rywale i musiał zadowolić się dwunastą lokatą (w pierwszym wyścigu był jedenasty).

Superstock 600
Chmielewski dziewiąty

Wyścig Mistrzostw Europy klasy Superstock 600 padł łupem osiemnastoletniego Włocha Danilo Petrucci. Zawodnik zespołu Trasimeno Yamaha Italia Junior, który wczoraj pewnie sięgnął po pole position, prowadził od startu do mety, kończąc rywalizację z czterosekundową przewagą nad Belgiem Vincentem Lonboisem. Podium uzupełnił ścigający się w barwach Ten Kate Brytyjczyk Gino Rea, który na ostatnich kółkach wyprzedził Włocha Marco Bussolottiego.

Andrzej Chmielewski, który w tym roku powraca do European Superstock po dwóch latach startów w Polsce, wyścig rozpoczął z dziesiątej pozycji, natychmiast awansował na trzecie miejsce, ale na drugim kółku spadł na szóstą lokatę. Do samego końca liczącego jedenaście okrążeń wyścigu podopieczny zespołu Trasimeno i portalu OtoMoto.pl walczył na łokcie w pięcioosobowej grupie.

Ostatecznie 19'letni „Andrew" musiał uznać wyższość trzech doświadczonych rywali i linię mety minął na dziewiątym miejscu, co po dwóch latach przerwy i tak uznać można za bardzo dobry wynik.

„Jestem bardzo zadowolony z całego weekendu i faktu, że po dwuletniej nieobecności w Mistrzostwach Europy, od razu jestem konkurencyjny." - powiedział Chmielewski. „Udało mi się bardzo dobrze wystartować. Przez cały wyścig walczyłem bardzo ostro z kilkoma rywalami. To był bardzo zacięty wyścig, prawdziwe ściganie! Nie jestem do końca zadowolony w wyniku, ponieważ na dwa kółka przed metą popełniłem błąd i straciłem dwie pozycje. Nie mogę się już doczekać wyścigu w Assen. Liczę na rewanż i wiem, że znać mnie na walkę w czołówce. Dam z siebie wszystko."

Superstock 1000
Bez Stokłosy na starcie

Wyścig klasy Superstock 1000 od startu do mety prowadził Włoch Claudio Corti na Suzuki juniorskiego zespołu Alstare. Podium uzupełnił Xavier Simeon (Ducati) i Maxime Berger (Honda), który w połowie wyścigu wyprzedził dosiadającego Kawasaki Javiera Foresa. Zdobywca pole position, Davide Giugliano, wycofał się z wyścigu z powodu problemów z motocyklem.

Na starcie zabrakło niestety Polaka, Mateusza Stokłosty. 20'latek z Chorzowa upadł w kwalifikacjach i mocno się poobijał. Choć „Mati" wziął udział w rozgrzewce, niestety lekarze do dopuścili do go wyścigu.

„W treningach wolnych poszło mi nieźle i byłem pozytywnie nastawiony." - powiedział nam Stokłosa, ścigający się w barwach czeskiej ekipy Intermoto. „W pewnym momencie sesja kwalifikacyjna została przerwana z powodu czerwonej flagi. Wróciłem na tor na ostatnie pięć minut czasówki i chciałem poprawić swój wynik ale niestety zaliczyłem upadek. Nie czułem się po nim najlepiej. Mam problem z łokciem i kolanem. Wyjechałem na dwa okrążenia podczas porannej rozgrzewki ale lekarz nie dopuścił mnie do wyścigu. Jestem przekonany, że w Assen będę już w pełni sił i liczę na udany weekend."


Problemy z worldsbk.com

Organizatorzy mistrzostw wpadli na genialny pomysł aby tuż przed trzecią rundą w Walencji zaprezentować kibicom nową wersję swojej oficjalnej strony internetowej. Mimo drobnego zamieszania na samym początku, wszystko byłoby dobrze, gdyby nie problemy z relacjami wideo.

Zarządzająca World Superbike firma Infront Motorsport (znana wcześniej jako FGSport) podpisała umowę na relacje telewizyjne z kanałem LA7, który w Italii nie cieszy się niestety zbyt dużą renomą wśród kibiców. W efekcie Superpole i niedzielne wyścigi oglądać mogli tylko szczęśliwcy, a większość fanów trafiła jedynie na czarny ekran.

Miejmy nadzieję, że wyeliminowanie problemów to tylko kwestia czasu, ale póki co wygląda na to, że po wyścigach nie będzie już nam dane wysłuchiwać wywiadów z pierwszą trójką.

Assen za trzy tygodnie

Już za trzy tygodnie, w ostatni weekend kwietnia, na torze w holenderskim Assen odbędzie się czwarta runda mistrzostw świata. Miejmy nadzieję, że w Holandii w stawce zobaczymy ponownie w klasie Supersport Pawła Szkopka. Na podsumowanie weekendu w Walencji zapraszamy na strony portalu Ścigacz.pl już we wtorek.

Wyniki wyścigów

Pierwszy wyścig Superbike

1 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 36'44.766 (150,408 kph)
2 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 3.677
3 76 Neukirchner M. (GER) Suzuki GSX-R 1000 K9 3.959
4 55 Laconi R. (FRA) Ducati 1098R 4.210
5 91 Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR 13.824
6 71 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R 1000 K9 14.562
7 66 Sykes T. (GBR) Yamaha YZF R1 15.155
8 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 16.316
9 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 20.361
10 23 Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX 10R 23.878
11 121 Hopkins J. (USA) Honda CBR1000RR 30.902
12 9 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 31.298
13 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 32.660
14 100 Tamada M. (JPN) Kawasaki ZX 10R 42.156
15 33 Hill T. (GBR) Honda CBR1000RR 43.040
16 31 Muggeridge K. (AUS) Suzuki GSX-R 1000 K9 45.204
17 86 Badovini A. (ITA) Kawasaki ZX 10R 52.023
18 99 Scassa L. (ITA) Kawasaki ZX 10R 52.474
19 25 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX 10R 55.775
20 15 Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R 56.202
RET 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR
RET 94 Checa D. (ESP) Yamaha YZF R1
RET 24 Roberts B. (AUS) Ducati 1098R
RET 19 Spies B. (USA) Yamaha YZF R1
RET 77 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR
RET 88 Resch R. (AUT) Suzuki GSX-R 1000 K9
RET 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R
RET 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR
RET 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR

Drugi wyścig Superbike

1 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 36'46.927 (150,261 kph)
2 19 Spies B. (USA) Yamaha YZF R1 5.105
3 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 6.386
4 55 Laconi R. (FRA) Ducati 1098R 6.573
5 91 Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR 14.075
6 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 17.333
7 76 Neukirchner M. (GER) Suzuki GSX-R 1000 K9 19.207
8 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 20.697
9 9 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 21.015
10 66 Sykes T. (GBR) Yamaha YZF R1 22.581
11 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 22.604
12 121 Hopkins J. (USA) Honda CBR1000RR 23.952
13 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 29.082
14 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 29.277
15 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 32.384
16 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 35.125
17 23 Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX 10R 38.344
18 24 Roberts B. (AUS) Ducati 1098R 39.161
19 31 Muggeridge K. (AUS) Suzuki GSX-R 1000 K9 39.374
20 94 Checa D. (ESP) Yamaha YZF R1 49.904
21 25 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX 10R 52.631
22 33 Hill T. (GBR) Honda CBR1000RR 52.966
23 77 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR 53.196
24 99 Scassa L. (ITA) Kawasaki ZX 10R 53.491
25 88 Resch R. (AUT) Suzuki GSX-R 1000 K9 1'19.946
RET 71 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R 1000 K9
RET 15 Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R
RET 100 Tamada M. (JPN) Kawasaki ZX 10R
RET 86 Badovini A. (ITA) Kawasaki ZX 10R

Wyścig Supersport

1 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R6 38'15.613 (144,456 kph)
2 13 West A. (AUS) Honda CBR600RR 0.171
3 54 Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR600RR 8.408
4 8 Aitchison M. (AUS) Honda CBR600RR 12.421
5 21 Fujiwara K. (JPN) Kawasaki ZX-6R 16.529
6 14 Lagrive M. (FRA) Honda CBR600RR 19.242
7 51 Pirro M. (ITA) Yamaha YZF R6 26.124
8 77 Veneman B. (NED) Suzuki GSX-R600 34.525
9 50 Laverty E. (IRL) Honda CBR600RR 35.436
10 99 Foret F. (FRA) Yamaha YZF R6 38.337
11 105 Vizziello G. (ITA) Honda CBR600RR 39.759
12 127 Harms R. (DEN) Honda CBR600RR 39.970
13 1 Pitt A. (AUS) Honda CBR600RR 50.532
14 55 Roccoli M. (ITA) Honda CBR600RR 51.506
15 5 Pradita T. (INA) Yamaha YZF R6 1'02.755
16 7 Vostárek P. (CZE) Honda CBR600RR 1'12.275
17 28 Vos A. (NED) Honda CBR600RR 1'24.237
18 117 Praia M. (POR) Honda CBR600RR 1'31.250
19 26 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-6R
20 88 Guerra Y. (ESP) Yamaha YZF R6
21 32 Lai F. (ITA) Honda CBR600RR
RET 78 Geronimi S. (AUS) Suzuki GSX-R600
RET 83 Holland R. (AUS) Honda CBR600RR
RET 9 Dell'Omo D. (ITA) Honda CBR600RR
RET 24 McCoy G. (AUS) Triumph Daytona 675
RET 69 Nannelli G. (ITA) Triumph Daytona 675
RET 96 Smrz M. (CZE) Triumph Daytona 675
RET 30 Günther J. (GER) Honda CBR600RR

Wyścig Superstock 600

1 9 Petrucci D. (ITA) Yamaha YZF R6 18'31.326 (142,711 kph)
2 55 Lonbois V. (BEL) Yamaha YZF R6 3.923
3 4 Rea G. (GBR) Honda CBR600RR 4.871
4 5 Bussolotti M. (ITA) Yamaha YZF R6 5.108
5 11 Guarnoni J. (FRA) Yamaha YZF R6 9.444
6 37 Litjens J. (NED) Yamaha YZF R6 14.817
7 89 Kerschbaumer S. (AUT) Yamaha YZF R6 16.528
8 7 Guittet B. (FRA) Honda CBR600RR 16.743
9 36 Chmielewski A. (POL) Yamaha YZF R6 16.995
10 13 Lombardi D. (ITA) Kawasaki ZX-6R 17.224
11 10 Calero N. (ESP) Kawasaki ZX-6R 35.794
12 23 Von Gunten C. (SUI) Suzuki GSX-R600 42.308
13 132 Manfrinati D. (ITA) Honda CBR600RR 47.218
14 12 Cecchini R. (ITA) Honda CBR600RR 47.449
RET 19 Morelli N. (ITA) Honda CBR600RR
RET 26 Vrajitoru M. (ROU) Yamaha YZF R6
RET 81 Látr D. (CZE) Honda CBR600RR
RET 47 La Marra E. (ITA) Honda CBR600RR

Wyścig Superstock 1000

1 71 Corti C. (ITA) Suzuki GSX-R 1000 K9 21'18.839 (146,566 kph)
2 19 Simeon X. (BEL) Ducati 1098R 4.939
3 21 Berger M. (FRA) Honda CBR1000RR 7.339
4 112 Fores J. (ESP) Kawasaki ZX 10R 11.388
5 77 Burrell B. (GBR) Honda CBR1000RR 15.167
6 29 Beretta D. (ITA) Ducati 1098R 16.927
7 69 Jezek O. (CZE) Honda CBR1000RR 17.129
8 119 Magnoni M. (ITA) Yamaha YZF R1 17.855
9 111 Ortega I. (ESP) Kawasaki ZX 10R 27.934
10 8 Antonelli A. (ITA) Yamaha YZF R1 28.101
11 7 Mähr R. (AUT) Suzuki GSX-R 1000 K9 29.031
12 30 Savary M. (SUI) Honda CBR1000RR 29.418
13 46 Bridewell T. (GBR) Yamaha YZF R1 42.639
14 72 Pouhair N. (FRA) Yamaha YZF R1 43.580
15 53 Lammert D. (GER) Suzuki GSX-R 1000 K9 48.918
16 93 Lussiana M. (FRA) Yamaha YZF R1 51.384
17 5 De Boer D. (NED) Yamaha YZF R1 52.590
18 117 Sacchetti D. (ITA) KTM RC8 R 53.445
19 16 Schouten R. (NED) Yamaha YZF R1 55.472
20 11 Tutusaus P. (ESP) KTM RC8 R 56.456
21 107 Rosso N. (ITA) Yamaha YZF R1 57.086
22 63 Bjork P. (SWE) Honda CBR1000RR 57.095
23 36 Thiriet P. (BRA) Honda CBR1000RR 59.182
24 64 Andric D. (BRA) Yamaha YZF R1 1'00.038
RET 14 Biaggi F. (ITA) Aprilia RSV4 Factory
RET 22 Lowes A. (GBR) MV Agusta F4 312 R
RET 2 Morelli L. (ITA) Kawasaki ZX 10R
RET 65 Baz L. (FRA) Yamaha YZF R1
RET 20 Barrier S. (FRA) Yamaha YZF R1
RET 44 Nemeth B. (HUN) Honda CBR1000RR
RET 86 Napoleone L. (FRA) Suzuki GSX-R 1000 K9
RET 34 Giugliano D. (ITA) MV Agusta F4 312 R
RET 51 Barragan S. (ESP) Honda CBR1000RR
RET 25 Black G. (GBR) Yamaha YZF R1


NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę