tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 V Runda Motocyklowych Mistrzostw Polski - Tor Brno
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

V Runda Motocyklowych Mistrzostw Polski - Tor Brno

Autor: Rolas 2005.09.01, 09:46 Drukuj

Brno- po raz kolejny dyskwalifikacje, tym razem już nie tylko samych Polaków.

Chyba wszyscy pamiętamy jak w zeszłym roku właśnie na rundzie wyjazdowej w Brnie złożony został protest na Andrzeja Pawelca przez Pawła Szkopka?

NAS Analytics TAG

Rzekomo protest dotyczył nieprzepisowego zbiorniczka paliwa, ponieważ właśnie za to Czescy organizatorzy zdyskwalifikowali i jednego i drugiego, ponieważ jak się okazało, sam Szkopek również taki posiadał. Można pomyśleć; nonsens… Aczkolwiek prawda była taka, iż nasz tegoroczny permanentny zawodnik Mistrzostw Świata Supersport złożył protest na rzekomo nieprzepisowy silnik, którego Czechom najwyraźniej nie chciało się rozbierać i aby sprawiedliwości stało się zadość znaleźli owe nieprzepisowe zbiorniczki.

Dla przypomnienia silnik Pawelca, po rozebraniu go do części pierwszych na ostatniej zeszłorocznej rundzie okazał się „czysty” jak łza, co było potwierdzeniem prawdziwej klasy i talentu, jakim obdarzony jest Pawelec.

Cóż, historia lubi się powtarzać, choć tym razem protesty nie dotyczyły w większości Polaków, a także gospodarzy, Niemców, Austriaków, Węgrów i łącznie zdyskwalifikowanych było aż …15 motocyklistów! Wyścig Superstock’ów ukończyło zaledwie 12.

Rookie

Jeszcze w Sobotę, dzień przed Mistrzowskimi wyścigami, kilkunastu polskich motocyklistów ścigało się w klasie PZM. Najlepszym z Polaków okazał się nie kto inny, jak dominujący w tym sezonie w klasie Rookie, Hubert Tomaszewski.

Dosiadający Suzuki GSX-R 1000 K5, reprezentant zespołu POLand POSITION minął linie mety ponad sekundę przed drugim Jarosławem Rejmannem oraz ponad 9s. przed trzecim Igorem Nowackim. Tym samym „Rzeźnik” zapewnił już sobie pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej na koniec sezonu 2005!

Wyniki wyścigu klasy Rookie:

1. Hubert Tomaszewski
2. Jarosław Rejmann
3. Igor Nowacki
4. Marek Schwartz
5. Robert Kowalski
6. Adrian Bernat
7. Maciej Manejkowski
8. Rafał Waliłko
9. Tomasz Pukmiel
10. Grzegorz Majewski

Klasyfikacja generalna po pięciu wyścigach:

1. Hubert Tomaszewski- 104pkt.
2. Jarosław Rejamnn- 73
3. Igor Nowacki- 60
4. Adam Kropiwnicki- 54
5. Mariusz Schlotterer- 41
6. Filip Andrzejewski- 40

Supersport

Tym razem na starcie 600’tek stanęła tylko czwórka Polaków, w tym amazonka, Monika Jaworska.

Zdecydowany faworyt do zdobycia tegorocznego tytułu, Marcin Kałdowski po pechu w Moście (wypadek) przyjechał przed swoim „teoretycznie” największym rywalem, Piotrem Kaczorem i ma nad nim zaledwie 3 punktowa przewagę. Teraz wystarczy mu tylko spokojnie dojechać do mety na pierwszym miejscu w Poznaniu, aby zdobyć upragniony od wielu lat tytuł mistrzowski.

Wyścig wygrał Austriak, Wolfgang Kerbl na Hondzie prawie 4 sekundy przed drugim gospodarzem Pavelem Oudą, również kierowcą Hondy. Trzeci, Thomas Lukaseder stoczył walkę do ostatnich metrów z Vaclavem Bittman’em przyjeżdżając przed nim zaledwie 0.3s. Obaj również na Hondach!

Siódme miejsce, a zarazem pierwsze wśród Polaków zajął Marcin Kałdowski, któremu jednak w walce przeszkadzała kontuzja, jakiej nabawił się w Moście (highside). Drugi Polak, Piotr Kaczor na Yamasze zajął 11 miejsce, zgarniając tym samym 4 punkty. Trzecia wśród Polaków, Monika „Katanka” Jaworska nie zdobyła punktów dojeżdżając swoim Suzuki na 18’tym miejscu. Stawkę na 21 miejscu zamknął Krzysztof Howil na Hondzie.

Wyniki wyścigu klasy Supersport

Miejsce. Zawodnik- Czas/Strata

1. Wolfgang Kerbl- 21:56.834
2. Pavel Ouda- + 3.961
3. Thomas Lukaseder- + 4.420
4. Vaclav Bittman- + 4.706
5. Josef Mayrhofer- + 15.366
6. Zsolt Szekely- + 20.299
7. Marcin Kałdowski- + 22.725
8. Bostjan Pintar- + 34.749
9. Manfred Blechinger- + 44.536
10. Jiri Broz- + 48.306
11. Piotr Kaczor- + 48.465
18. Monika Jaworska- +1:26.385
21. Krzysztof Howil- 1okrążenie

Klasyfikacja generalna- po sześciu wyścigach (pierwsza szóstka)

1. Marcin Kałdowski- Yamaha- 104pkt.
2. Piotr Kaczor- Yamaha- 101
3. Krzysztof Howil- Honda- 56
4. Monika Jaworska- Suzuki- 55
5. Maciej Kubacki- Yamaha- 53
6. Paweł Szkopek- Honda 45

SuperStock

Tu jak już wspomniałem tu działy się największe „cyrki”. Najlepszym z Polaków był najmłodszy Bartłomiej Wiczyński na GSX-R’ze 1000 K5. Do mety dojechał piąty, aczkolwiek po zdyskwalifikowaniu dwóch pierwszych zawodników za nieregulaminowe motocykle, wskoczył on na podium.

Trwało to niedługo, ponieważ Piotr Dobrowolski wniósł po tym wyścigu protest na Bartka oraz na Ireneusza Sikorę. Nie było by to aż tak żenujące gdyby nie to, iż protest na Bartka dotyczył klaksonu w jego Suzuki, który jest oficjalnie nieregulaminowy. Aczkolwiek za pomocą klaksonu chyba się nie wygrywa wyścigu?

O ile powyższy argument jest z lekka żenujący to jednak Ireneusz Sikora faktycznie miał w swojej Hondzie nieseryjne „cukiereczki elektronicznie”, za co słusznie odebrane zostały mu punkty. Jak widać, Irek za nic ma zasady fair play i równa walkę na torze, najważniejsze jest zdobycie „Mistrzostwa”.

A co z samym Piotrem Dobrowolskim? Otóż został on również zdyskwalifikowany za brak w jego Yamasze silniczka EXUP. Warto przypomnieć, że na poprzedniej rundzie w Moście również odebrano mu punkty „ściągając go” z toru w czasie wyścigu za zbyt późne ściągnięcie koców grzewczych na starcie.

Za nieseryjne silniki w swoich motocyklach miejsca odebrano dwóm pierwszym zawodnikom na starcie, Włochowi Fabriaio Pellizon’owi oraz Węgrowi Peterowi Dudasowi. Niestety świadczy to o tym, iż dzisiejszych czasach jak widać wielu zawodnikom zamiast na ściganiu się miedzy sobą na torze jak równy z równym zależy, aby ścigać się o to, kto zbuduje mocniejszy motocykl w dodatku „przeciskając go” przez regulamin, jakiego nie spełnia.

Co ciekawe po tych incydentach na różnego rodzaju forach dyskusyjnych rozgorzały gorące zdania i poglądy (oczywiście negatywne) na temat samego Piotra Dobrowolskiego, który zarzekał, iż oprotestował Bartka Wiczyńskiego na wiązkę elektryczną i nieregulaminowy komputer. Jednak po pewnym czasie publicznie na forum wklejony został „screen” protestu podpisanego przez Piotra gdzie wyraźnie jest napisane, iż składa on protest na klakson. Wnioski możecie wyciągnąć dalej sami. Co gorsza takie zachowania Polaków za granicą na pewno nie wpłyną na dobra opinię organizatorów naszych rodakach.

Po tych zajściach, oficjalny importer Yamahy, zwolnił Piotra Dobrowolskiego z roli swojego kierowcy odbierając mu możliwość startu na Yamasze R1 wystawiając w jego miejsce Alka Dubelskiego.

Oby tylko w Poznaniu na ostatniej rundzie obyło się bez podobnych incydentów i oby wygrał najlepszy w dodatku na Stockowym motocyklu, a wszystko wskazuje na to, iż jest nim Bartek Wiczyński. Poprawił on swój zeszłoroczny czas o ok. 3,5s. kręcąc czasy rzędu 2.10s. W Brnie nikt z Polaków nie był z nim w stanie walczyć.

Niestety Bartek z powodu bardzo nikczemnej wagi (równej Rossiemu) na nierównym asfalcie w Poznaniu najzwyczajniej nie wyrabia kondycyjnie. Jego waga powoduje, że zamiast przejeżdżać, Bartek przelatuje nad „dziurami”, czego skutkiem jest siłowanie się z motocyklem i poświęcanie większej uwagi na utrzymaniu się nim niż na ściganiu.

Warto dodać, że na ostatniej rundzie zostanie tez rozpatrzenie dotyczące odebranych 16 punktów Bartka, które mogą mu zostać z powrotem przyznane, lecz tego dowiemy się dopiero w ten weekend.

Zatem oficjalnie pierwszym z pozostałych już tylko trzech Polaków był Janusz Oskaldowicz na Suzuki, za nim Alek Lubelski na Hondzie oraz Dariusz Kowalczuk na Yamasze. Zwycięzcą wyścigu został Kamil Prager na Suzuki.

Wyniki wyścigu SuperStock

Miejsce. Zawodnik- Czas/Strata

1. Kamil Prager- 21:45.419
2. Viktor Kispataki- + 12.316
3. Janusz Oskaldowicz- + 22.724
4. Tabor Vida- + 28.734
5. Martin Vondrous- + 31.516
6. Ela Seestaller- + 45.030
7. Aleksander Dubelski- + 46.743
8. Dariusz Kowalczuk- + 54.623
9. Diego Usajza- +1:01.332
10. Michael Richter- +1:10.925

Klasyfikacja generalna- po sześciu wyścigach (pierwsza szóstka)

1. Ireneusz Sikora- Honda- 88pkt.
2. Bartłomiej Wiczyński- Suzuki- 88
3. Piotr Dobrowolski- Yamaha- 72
4. Janusz Oskaldowicz- Suzuki- 67
5. Piotr Stachowiak- Yamaha- 65
6. Kamil Prager- Suzuki- 50

Superbike

Na starcie stanęło aż 50 zawodników, w tym 9 Polaków. Tu spisaliśmy się zdecydowanie najlepiej, głównie za sprawą drugiego miejsca Andrzeja Pawelca. Niedaleko za nim, bo już na czwartym miejscu znalazł się drugi z Polaków, także kierowca Yamahy, Teodor Myszkowski. Trzeci wśród Polaków, na siódmym miejscu był Adam Badziak na Suzuki, który 3 tygodnie wcześniej ścigał się na tym torze w Mistrzostwach Świata Superbike.

Andrzej Pawelec wygrał start, lecz jego Yamaha dysponowała znacznie mniejsza mocą niż R1 Słowaka, Berto Camleka, który wyraźnie odchodził Pawelcowi chociażby na wysokich Brneńskich podjazdach pod górę.

Mimo wszystko liderem pozostaje Teodor Myszkowski, który z pewnością stoczy zaciekłą walkę z Adamem Badziakiem o zwycięstwo. Andrzej Pawelec startował będzie w tym czasie w Mistrzostwach Niemiec, zatem obaj maja otwartą drogę po 25 punktów.

Warto dodać, że Andrzej Pawelec wykręcił najlepszy czas okrążenia 2.06.9s! Dla porównania czołówka World Superbike na o wiele szybszych motocyklach i z większym doświadczeniem kręciła się w okolicach 2.03- 2.04s. Miejmy nadzieje, że Andrzejowi uda się tym razem wystartować z dzika kartą na ostatniej rundzie mistrzostw Świata na Magny Cours.

Wyniki wyścigu klasy Supebike:

Miejsce. Zawodnik- Czas/Strata

1. Berto Camlek- 21:24.388
2. Andrzej Pawelec- + 3.008
3. Janos Vegh- + 5.117
4. Teodor Myszkowski- + 7.128
5. Fabrizio Pellizzon- + 13.384
6. Peter Paukovitsch- + 22.838
7. Adam Badziak- + 23.793
8. Petr Cernak- + 25.295
9. Milos Cihak- + 32.620
10. Mike Wohner- + 34.776
14. Marcin Biernacki- + 42.662
15. Piotr Kamiński- + 49.606
21. Sławomir Graussam- + 56.297
30. Michał Pernach- +1:26.130
39. Maciej Serafin- +1:59.442

Klasyfikacja generalna- po sześciu wyścigach (pierwsza szóstka)

1. Teodor Myszkowski- Yamaha- 114pkt.
2. Adam Badziak- Suzuki- 90
3. Sławomir Graussam- Kawasaki- 62
4. Marcin Biernacki- Yamaha- 48
5. Andrzej Pawelec- Yamaha- 45
6. Berto Camlek- Yamaha- 45

Następna, ostatnia już runda w dniach 3-4 Września na torze Poznań. Zapraszamy!

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Tagi

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê