USA bez Suzuki w 2010 roku?
Wszystko wskazuje na to, i¿ na rynku amerykañskim nie pojawi siê ¿aden oficjalnie importowany motocykl drogowy Suzuki!
Wszystko wskazuje na to, i¿ u autoryzowanych dealerów Suzuki ze Stanów Zjednoczonych, nie pojawi siê ani jedna sztuka superbika w specyfikacji na 2010 rok. Informacja nie jest potwierdzona oficjalnie, ale jest wielce prawdopodobne, i¿ dotyczy równie¿ pozosta³ych motocykli drogowych. Biuro prasowe Suzuki tylko bardzo mgli¶cie mówi o tym fakcie. W wywiadzie dla cyclenews.com, szef fabrycznego teamu Yoshimura Suzuki, Don Sakakura powiedzia³ jednak, ¿e w sezonie 2010, w serii AMA Superbike, zespó³ bêdzie je¼dzi³ na motocyklach z roku 2009. Wypowied¼ ta nie pozostawia wielu pytañ, co do polityki Suzuki dotycz±cej USA.
Najgorsze dla Amerykanów jest prze¶wiadczenie, ¿e nie bêd± mogli dosiadaæ salonowych GSX-Rów 2010. Wprawdzie w tych modelach zmieniono zaledwie malowanie, ale brak nowo¶ci bêdzie najprawdopodobniej mia³ du¿e odzwierciedlenie w sytuacji rynkowej i postrzeganiu marki przez klientów. Z jednej strony Suzuki pomaga swoim dealerom w wyprzedawaniu maszyn, w które zaopatrywali siê przed spadkiem sprzeda¿y. Z drugiej strony jednak, odpycha potencjalnych nabywców brakiem nowych, flagowych przecie¿, motocykli sportowych! Tym bardziej, i¿ w Europie s± one ju¿ dostêpne.
Inni producenci równie¿ wycofali siê ze sprzedawania nowych motocykli, ale dotyczy³o to jedno¶ladów o du¿o mniejszej popularno¶ci. W przypadku tak rozpoznawalnego pojazdu, jakim jest Suzuki GSX-R 1000, sprawa mo¿e przedstawiaæ siê zupe³nie inaczej i na pewno nie zostanie przyjêta na rynku wszechobecnym zadowoleniem. Yamaha na przyk³ad, pomimo du¿ego zapasu modeli z roku 2009 i tak wprowadzi³a do sprzeda¿y nowego YZ450F, ale w bardzo ograniczonej liczbie. Rozwi±zanie jest o tyle lepsze, i¿ na rynek wprowadzone zosta³y nowe motocykle, ludzie przychodz± je obejrzeæ, a do tego, na miejscu widz± du¿e promocje na poprzednie roczniki.
Ciê¿ko uwierzyæ, ¿e Suzuki nie ma zamiaru sprowadziæ nawet niedu¿ej liczby gixxerów do USA, nie mówi±c ju¿ o innych motocyklach drogowych. Wiadomo, ¿e kryzys jest wa¿nym powodem do zmian w strategii biznesowej, ale czas poka¿e, jakie bêd± skutki takich dzia³añ.
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeUSA smietnikiem motocyklowego swiata?
OdpowiedzPoprostu nie chca pchac pieniedzy w bloto bo krach w USA zbliza sie duzymi krokami....
Odpowiedz