tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 US GP - Amerykañska, gumowa loteria! - strona 4
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

US GP - Amerykañska, gumowa loteria! - strona 4

Autor: Micha³ "Mick" Fia³kowski 2007.08.01, 00:58 Drukuj

Laguna Seca - wyzwanie dla ogumienia

Z uwagi na ogromne temperatury, Laguna Seca była przez ostatnie dwa lata niesamowitym wyzwaniem dla producentów ogumienia. Choć w tym roku prognoza była znacznie bardziej łaskawa dla zawodników i opon, Laguna znów okazała się ogromnym wyzwaniem, choć z niego innego powodu.

NAS Analytics TAG

Nowy asfalt, jaki został położony na amerykańskim torze kilka miesięcy temu oznaczał wielka niewiadomą jeśli chodzi o wybór odpowiednich opon w czwartek przed zawodami.

„Laguna Seca nie jest torem zbyt wymagającym dla ogumienia." - wyjaśniał Jean-Philippe Weber, dyrektor Michelin od spraw wyścigów motocyklowych. „Zdecydowanie jest o wiele mniej wymagająca niż Sachsenring, ale to bardzo kręty tor z wieloma zmianami poziomów i słynnym „Korkociągiem". Większość zakrętów jest jednak bardzo krótka i dlatego opony nie nagrzewają się zbyt mocno. Z drugiej strony warunki pogodowe mogą naprawdę sprawić tutaj spore problemy jeśli chodzi o ogumienie. Dodatkowym czynnikiem jest nowy asfalt więc weekend oznacza dla nas wielką niewiadomą. Zazwyczaj mogliśmy korzystać tutaj ze średnich mieszanek, ale nowy asfalt ma zazwyczaj tendencje do szybkiego zużywania opon. Największym wyzwaniem związanym z US GP jest dla nas jednak logistyka. W poniedziałek przygotowaliśmy ogumienie na ten weekend bazując na danych z Niemiec. We wrotek wysłaliśmy wszystko do Stanów i kontenerów z ogumieniem spodziewamy dopiero w czwartek - praktycznie na ostatnią chwilę."

„Choć najbardziej znanym zakrętem tego toru jest „Korkociąg", dla ogumienia największym wyzwaniem są dwa prawe zakręty w pierwszej części toru." - wyjaśniał Hiroshi Yamada, menedżer firmy Bridgestone. „Na tej trasie mamy do czynienia z większą ilością lewych niż prawych łuków, dlatego potrzebujemy dobrej przyczepności na prawej stronie i wytrzymałości na lepiej."

 
NAS Analytics TAG

Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê