Triumph Street Triple 675 R-ebel

Autor: Lovtza 2010.08.31, 14:16 34 Drukuj

Jedno natomiast jest pewne. Rozebranie do rosołu Daytony 675 dało piorunujący efekt

Gdy Street Triple pojawił się w salonach, Triumph nie był w stanie nadążyć z produkcją nowego modelu. W necie krążyły anegdotki o szczęśliwych nabywcach Streetów… którzy natychmiast z zyskiem odsprzedawali dopiero co kupione maszyny zdesperowanym fanom brytyjskiej marki. Dziś trudno powiedzieć, ile w tych plotkach było prawdy. Jedno natomiast jest pewne. Rozebranie do rosołu Daytony 675 dało piorunujący efekt. Dziś prezentujemy wam wersję R, która za niewielką dopłatą wielce poprawia możliwą paletę zastosowań małego, ulicznego Triumpha.

Rebeliant

Styl w jakim utrzymana jest maszyna nie zawiera w sobie niczego oryginalnego, przynajmniej jeśli chodzi o Triumpha. Dwie lampy z przodu, mocowany do ramy stelaż trzymający je wraz ze wskaźnikami cały czas w kierunku jazdy. Do tego mocno wyeksponowany silnik, ładna rama, dwuramienny wahacz. Wszystko to znamy już doskonale z większego brata o nazwie Speed Triple. Ogólnie rzecz biorąc Street Triple to obrana z owiewek Daytona. Napęd i układ jezdny pochodzą praktycznie bez większych przeróbek z tej udanej wyścigówki.

Nasz testowy egzemplarz dysponował jednak kilkoma wyróżnikami. Pomijam matowy, czerwony kolor, ponieważ ten można dostać w standardzie. Niesamowite tłumiki Arrowa, dedykowane do tego modelu, osłona zegarów, nad nią mini owiewka, nakładka na chłodnicę – wszystko to z fabrycznego katalogu akcesoriów Triumpha. Rzut oka w cennik może przyprawić o migotanie przedsionków, ale zaraz dowiecie się, czy warto zdecydować się na tego typu fanaberie.

Wersja R nie różni się od standardowego modelu wieloma szczegółami. Są to natomiast różnice bardzo istotne. Przede wszystkim R-ka dysponuje pełną regulacją zawieszenia. Po drugie zastosowano w niej zdecydowanie lepsze, mocowane radialnie zaciski hamulcowe, dokładnie takie jak w Daytonie. Lansiarskich kolorów nie będę wspominał, bo ten motocykl został stworzony do jazdy, a nie do oglądania go.

Koncentrat

Dziś motocykle coraz bardziej idą w formę, zamiast nieść ze sobą spójną treść. Bogu dzięki Street Triple to sprzęt wyłamujący się z tego nurtu. Mamy bowiem przed sobą produkt o wysokiej zawartości motocykla w motocyklu. Żadnych zbędnych ozdobników, plastikowych paneli, nakładek na bak i temu podobnych. Każdy z komponentów tej maszyny pełnić ma jakąś funkcję i wypełnia ją znakomicie. Ergonomia motocykla dopracowana jest do perfekcji. Kierownica świetnie leży w dłoniach i jest na dobrej wysokości. To samo dotyczy siodła i podnóżków. W przypadku kierowcy o wzroście 185 cm wystarczy wszystko wyregulować pod siebie, aby za sterami poczuć się jak w domu. Bardzo dobry widok w lusterkach, przejrzyste i funkcjonalne wskaźniki uzupełniają ten pozytywny obraz.

Trzycylindrowy silnik z motocykla sportowego nadaje brytyjskiemu streetowi dokładnie tyle wigoru ile potrzeba. Dynamika, spontaniczna reakcja na gaz, elastyczność – wszystkie te parametry na poziomie będącym poza zasięgiem konkurencji spod znaku gołych czterocylindrowych 600cc. Maszyna zachęca do odwijania, nigdy nie wydaje się zmęczona lub przepracowana. Jest jak młody labrador, cały czas chce się bawić, nie przestaje radośnie machać do ciebie ogonem. Triple wspaniale ciągnie już od niskich obrotów, bez żadnych dziur w przebiegu momentu obrotowego. Angol na szóstym biegu idzie żwawo od 4000 obr, co jest nie do pomyślenia u japońskiej konkurencji. Od rywali odróżniają go zresztą nie tylko parametry, ale także dźwięk. Starsi czytelnicy zapewne będą wiedzieli o co chodzi, gdy powiem, że odgłos średnich obrotów Tripla mocno przypomina ryk szczytującego Wartburga. Jeśli chodzi o napęd przyczepić można się jedynie do skrzyni biegów. Konkretnie: przy ostrzejszej jeździe należy zdecydowanie wbijać drugi bieg, inaczej potrafi… wyskoczyć na luz. Poza tym zero uwag.

Podwozie tego motocykla to klon rozwiązań zastosowanych w Daytonie. Dzięki temu widelec marki Kayaba dysponuje pełną regulacją, podobnie jak tylna jednostka resorująco-tłumiąca od tego samego dostawcy. Czy warto dopłacić 2000 zł za regulację zawieszenia i lepsze zaciski? Warto, ale o tym za chwilę. W przypadku fabrycznego ustawienia motocykl idealnie nadaje się do jazdy miejskiej. Trampek prowadzi się bardzo lekko. Siła potrzebna do złożenia go w zakręt jest niewielka, motocykl w pochyleniu zachowuje się bardzo czytelnie wyraźnie sygnalizując, co dzieje się z przednim kołem. Co ciekawe, mimo wyjątkowo małego rozstawu osi (1385mm) i dosyć ostrego kąta główki ramy, konstruktorzy nie zdecydowali się na zastosowanie amortyzatora skrętu. Najwyraźniej nie był on potrzebny, bowiem Triple nie wykazuje nadmiernej narowistości, nawet w czasie ostrzejszej jazdy po gorszych nawierzchniach. Hamulce to klasa sama dla siebie. Mocne, precyzyjne, wyposażone w przewody o stalowym oplocie.

Choć z nazwy i z definicji Street Triple jest motocyklem do jazdy po mieście, to bardzo wiele ze swoich zalet ujawnia dopiero poza miastem. Niska masa, krótki rozstaw osi i świetna geometria czynią z niego idealny sprzęt do poskramiania górskich serpentyn i krętych dróg. To świetna maszyna na codzienne dojazdy do pracy, gdzie niewielkie gabaryty znakomicie ułatwiają przeciskanie się między puszkami.

Kreacja wizerunku

Triumph wie, że na jego motocykl decydują się indywidualiści, zatem dla swoich nabywców przygotował imponujący katalog części tuningowych i akcesoriów. Prezentowana maszyna jest próbką jakości tych dodatków i trzeba sobie to od razu wyjaśnić – jest to bardzo przekonująca próbka.

Przyznam się bez bicia, że nigdy nie byłem fanem tuningowych wydechów, a hasła typu „Loud pipes save lives” już dawno włożyłem między bajki. Tymczasem w Arrowach zamontowanych na prezentowanej sztuce można się po prostu zakochać. Niski, basowy pomruk przechodzi w gardłowy ryk, gdy silnik wkręca się na obroty. Detonacje niedopalonego paliwa, gdy trzycylindrowiec schodzi z obrotów są w stanie obudzić całą okolicę. Zakup tych tłumików to transakcja wiązana, bowiem wraz z nimi konieczny jest zakup zatyczek do uszu, ponadto w przypadku częstej jazdy z pasażerem należy wykupić karnet do dobrej pralni. Krótkie tłumiki sprawiają, że od zawirowanych wraz z powietrzem spalin odzież rzeczonego plecaczka nabiera zapachu wnętrza katalizatora.

Największym odkryciem jest jednak mini owiewka. Wygląda niepozornie, tymczasem pozwala poruszać się z prędkością 150-160 km/h bez specjalnej tremy i nerwowego przywierania do baku. Dzięki niej maszyna z założenia krótkodystansowa pozawala na dłuższą wyprawę bez umęczania kierowcy.

Mówiąc krótko

Motocykl ten jest genialny między innymi dlatego, że nie jest przekombinowany. Lekki, zwrotny, cholernie dynamiczny, ma dokładnie wszystko to co jest potrzebne do tego, aby czerpać radość z jazdy jednośladem. Do tego jest bardzo przyzwoicie wykonany i ładnie prezentujący się na parkingu. Czego chcieć więcej? Pewnie cen, jakie obowiązywały w ubiegłym roku, niewiele wyższych od japońskiej konkurencji (CB600F Hornet, GSR600, FZ6). Prawda jest taka, że jeśli kryterium decydującym o nabyciu motocykla była frajda z jazdy, to kupowanie w tej klasie czegokolwiek innego, niż Street Triple R w sposób naturalny rodziło wtedy pytanie o poczytalność kupującego. Dziś Triumph jest zdecydowanie droższy i z ceną 40 500zł za wersję R jest ofertą dla kogoś poszukującego oryginalnego i nietuzinkowego motocykla do rozrywkowego poruszania się po dużym mieście.

Czy warto dołożyć dwa tysiące polskich złotych za wersję R? Oczywiście, że warto, bowiem regulowane zawieszenie pozwala na wypady Triplem na tor, gdzie maszyna ta objedzie wiele plastikowych 600. Wszystko to czyni radykalnego Triumpha jeszcze bardziej uniwersalnym. Wspaniałe, prawda?

Konkurenci:
Aprilia Shiver 2010 lewy bok
Suzuki
Yamaha
fz8 yamaha test

Dane techniczne:

Silnik trzycylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC
Pojemność 675cc
Moc maksymalna 106KM przy 11700 obr./min.
Maksymalny mom. obrotowy 68Nm przy 9200 obr./min.
Średnica/skok tłoka 74 x 52.3mm
Stopień sprężania 12.65:1
System zasilania elektronicznie sterowany, wielopunktowy, sekwencyjny wtrysk paliwa
Zapłon elektroniczny
Przełożenie pierwotne Koła zębate
Przełożenie końcowe O ring łańcuch
Sprzęgło pracujące w kąpieli olejowej, wielotarczowe
Skrzynia biegów 6-stopniowa
Rama rurowa, aluminiowa, podwójna, grzbietowa
Wahacz dwustronny, aluminiowy, wzmocniony
Przednie koło z lekkich stopów, 5-ramienne, 17x3.5
Tylne koło z lekkich stopów, 5-ramienne, 17x5,5
Przednia opona 120/70 ZR 17
Tylna opona 180/55 ZR 17
Przednie zawieszenie widelec teleskopowy Kayaba, 43 mm, upside down, skok 120 mm, pełna regulacja tłumienia dobicia i odbicia
Tylne zawieszenie amortyzator Kayaba Monoshock, z regulacją napięcia wstępnego, skok koła 126 mm, pełna regulacja tłumienia dobicia i odbicia
Przedni hamulec hydrauliczny, 2 tarcze pływające o śr. 308 mm, zaciski dwutłoczkowe Nissin mocowane radialnie
Tylne hamulce hydrauliczny 1 tarcza śr. 220 mm, zacisk jednotłoczkowy Nissin
Wymiary Długość 2000mm
Szerokość (Kierownica) 735mm
Wysokość 1060mm
Wysokość siedzenia 800mm
Rozstaw osi 1390mm
Kąt wyp. główki ramy 24.3 stopnia/95.3mm
Masa pojazdu (sucha) 174kg
Poj. zbiornika paliwa 17.4 l.
Cena 40 500 zł
Zdjęcia

Podczas testów jeździmy na paliwach BP Ultimate

ultimate helios

jazda street tripple r triumph test 0118jazda za miastem street tripple r triumph test 0172
szybka jazda street tripple r triumph test 0155predkosc street tripple r triumph test 0151
latwosc jazdy street tripple r triumph test 0130tunel wyjazd street tripple r triumph test 0114
motocykl od tylu street tripple r triumph test 0119wyjazd z tunelu street tripple r triumph test 0132
jazda przod street tripple r triumph test 0105miejska jazda street tripple r triumph test 0199
motocykl miejski street tripple r triumph test 0192szybki zakret street tripple r triumph test 0167
motocykl w zlozeniu street tripple r triumph test 0181motocykl na ulicy street tripple r triumph test 0189 
pojazd street tripple r triumph test 0040motor street tripple r triumph test 0030
street tripple r triumph test 0001przod street tripple r triumph test 0021
tuning street tripple r triumph test 0056warszawa street tripple r triumph test 0044
prawa strona street tripple r triumph test 0051motocykl street tripple r triumph test 0005 
front street tripple r triumph test 0025lewa strona street tripple r triumph test 0034
most swietokrzyski street tripple r triumph test 0028kanapa tylna street tripple r triumph test 0095
kierownica street tripple r triumph test 0097arrow kominy street tripple r triumph test 0079
konsola podnozki street tripple r triumph test 0074bak street tripple r triumph test 0080
manetka lewa sprzegla street tripple r triumph test 0064manetka prawa gazu street tripple r triumph test 0063
tylne swiatlo stop street tripple r triumph test 0093szyba przednia street tripple r triumph test 0081
tyl wahacz street tripple r triumph test 0078wahacz tylny prawa strona street tripple r triumph test 0071
wydechy street tripple r triumph test 0096wydech arrow street tripple r triumph test 0073
podnozki pasazera street tripple r triumph test 0085zacisk nissin przod street tripple r triumph test 0077
owiewka przednia street tripple r triumph test 0082oslona chlodnicy kierunkowskaz street tripple r triumph test 0083
nissin zacisk tyl street tripple r triumph test 0099hamulce przednie nissin street tripple r triumph test 0068  
tylny amortyzator street tripple r triumph test 0087podnozek street tripple r triumph test 0088
silnik lewa strona street tripple r triumph test 0076silnik prawa strona street tripple r triumph test 0070
matowa czerwien street tripple r triumph test 0042zegary street tripple r triumph test 0066
Komentarze 12
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali
na górę